Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi se on muka ihmeellistä, että nainen asuu yksin omakotitalossa?

Vierailija
25.09.2020 |

Omistan siis omakotitalon, yksin. Lapsia kyllä on. Mutta joitakin kertoja on jotenkin hämmästytty, että asun omakotitalossa. Lähinnä miesten osalta. Mitä outoa siinä muka on? Ihan hyvin pärjään ja hoidan kaiken täällä. Osaan korjailla ja tehdä pientä remonttia. Eron jälkeen en vaan halunnut enää vuokralle, enkä vaikka rivariin. Onko täällä muita naisia omakotitaloissa ja oletteko törmänneet vastaavaan? Ne palstan naisvihatrollit voi pysyä siellä koloissaan. 😁

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun, enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Tosin ex auttaa minua, jos jäisin pulaan (esim. lumityöt sairaana ei varmaan sujuisi tai pinoaa lämmityspuut), mutta voisin nuokin palvelut myös ostaa paikkakunnan mökkitalkkarilta.

Vierailija
2/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt ihmettelyyn. No, joku ikkunakauppias on kyllä tarpeettomasti jäänyt miehestä kyselemään, jos se ihmettelyksi lasketaan.

Asun maalla ja täällä iso osa ihmisistä asuu omakotitaloissa, ja joukkoon mahtuu myös yksineläviä, niin miehiä kuin naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt ihmettelyyn. No, joku ikkunakauppias on kyllä tarpeettomasti jäänyt miehestä kyselemään, jos se ihmettelyksi lasketaan.

Asun maalla ja täällä iso osa ihmisistä asuu omakotitaloissa, ja joukkoon mahtuu myös yksineläviä, niin miehiä kuin naisia.

Minuakin on kerran kysytty fwb-tyyppiseen suhteeseen kaupparatsun taholta. En lähtenyt.

Vierailija
4/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään outoa ole. Älä itse ole niin arka kommenteille.

On myös miehiä, jotka eivät osaa / halua tehdä mitään korjaus-/huoltohommia.

Ei vasaran tai sahan käyttäminen ole mikään sukupuoleen kytkeytyvä ominaisuus.

Vierailija
5/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhälailla se on joillekin ihmeellsiä kun minä lapsettomana maisterismiehenä (44 vuotiaana ) asun vuokralla yksiössä, pienehköllä paikkakunnalla. Saan toisinaan kuulla myös siitä, että en edes autoa tai prätkää omista. Mutta eipä ole myöskään velkaa centtiäkään.    

Vierailija
6/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä kanssa yh omakotitalossa. Päivääkään en oo katunu, en vaan halua seinänaapureita :). Ehkä runsasluminen talvi on ainoa jonka voisin vaihtaa pois, mutta oma rauha on vaan niin parasta että senkin kestää. 

Vierailija
7/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mieheni kanssa asustellaan. Mutta vaikka mitä tapahtuisi, jos jäisinkin yksin aikanaan, en vaihtaisi asumismuotoa. Rakastan tehdä hommia täällä, ihan "ns. äijienkin" hommia. Justiinsa itekseni hoidin tänään varaston ulkovuorauksen pesun, ruohon leikkuun yms. Jotkuthan tätäkin ihmettelee, mitö nainen tällaisia hommia tekee, mut antaa ihmetellä. 😅

Vierailija
8/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäisiä muksuja on että ihmettelisinkö ja tietenkin riippuen myös jos ois vanhempi talo. Mutta ihmettely johtuu siitä että itse asustan myös vanhemmassa okt:ssa ja hommaa on liikaa yksinäiselle miehelle. Eikä ole näköpiirissä että kukaan tulisi minua auttamaan lähitulevaisuudessa.. 4vuotta yksin niin alkaa tulemaan remontti väsymys ainakin minulle.

Vierailija
9/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmettelijät on olleet siis treffikumppaneita. Ei siis suoraan ole hämmästelty, mutta selvästi huomannut, että vähän hämmästytään, et ai, asut omakotitalossa. Eksäkin koitti jostain syystä tyrkyttää jotain kaupungin vuokrakämppiä, kun oltiin eroamassa. Onneksi löysin läheltä tämän oman talon. Eksää toki harmittaa että tämä on yli puolet halvempi talo kuin se meidän entinen, joten lainaakin on nyt reilusti vähemmän. Mutta mielelläni ajan nurmikkoa ja talvella lumityöt teen. Piha ei ole liian iso.

Ap

Vierailija
10/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin hankin tämän vanhan taloni ja tässä pysyn niin kauan kuin jalat kantaa ja pää edes jossain määrin toimii.

Pienet rempat hoituu itse, isompiin saa apua ammattilaisilta. 

Rakastan tätä röttelöäni, jonka kanssa mulla on kuin pitkä avioliitto: siedetään toistemme puutteita ja nautitaan hyvistä puolista :-D

Vierailija
11/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin hankin tämän vanhan taloni ja tässä pysyn niin kauan kuin jalat kantaa ja pää edes jossain määrin toimii.

Pienet rempat hoituu itse, isompiin saa apua ammattilaisilta. 

Rakastan tätä röttelöäni, jonka kanssa mulla on kuin pitkä avioliitto: siedetään toistemme puutteita ja nautitaan hyvistä puolista :-D

Mulla haaveissa, että omakotitalo jossa asun on kotinani loppuun asti. Saappaat jalassa kun sais tänne kupsahtaa. Vaikka sitten vähän nuorempanakin, ei haittais!

Vierailija
12/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhoissa pariskunnissa talo ränsistyy heti kun mies kuolee. Eikä kyllä nuoret naiset vaikuta kovin käteviltä useinkaan.

Vierailija
13/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin okt:oon eron jälkeen. Tykkään jostain ihmeen syystä tehdä hommia mieluummin, kun asun tässä yksin. Aiemmin en ikinä ajanut nurmikkoa, ja jos hetken ajoin se vain veetutti. Nyt olen innostunut laittamaan puutarhaan kukkasia ja ensi kesäksi istutin jo mansikkaa. Ja intoni olla pihalla vain kasvaa. Kaupungista muutin tähän aikoinaan.

Vierailija
14/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan omakotitalon. Sen aion tehdä. Yksinäinen nainen olen.

Vierailija
15/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vanhoissa pariskunnissa talo ränsistyy heti kun mies kuolee. Eikä kyllä nuoret naiset vaikuta kovin käteviltä useinkaan.

No eipä monet miehetkään kovin käteviltä tänä päivänä vaikuta. 😂

Vierailija
16/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sitä ihmetelty, kun yksin 300 neliön talossa ja piha on aikamoinen työleiri.

Vierailija
17/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmetellään sitä miksi nuoret tai keski-ikäiset hyväkuntoiset naiset asuvat yksin omakotitalossa, mutta pidetään ihan normaalina sitä että iäkkäät maalaismummot niin tekevät. Siinä on tietty huvittava ristiriita.

Vierailija
18/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Kesällä saan poikani avuksi ruohonleikkuuseen, muuten pärjään yksin. Toki myönnettäköön, että käytän aidanleikkaajia, puunkaatajia, katonpuhdistajia ja remonttimiehiä, koska en sellaisia hommia osaa eikä ole välineitäkään. Halvemmaksi tulee käydä töissä ja maksaa ammattilaisille.

Vierailija
19/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan omakotitalossa miehen kanssa ja kyllä mä teen vähintäänkin yhtä paljon ns. miesten töitä kuin mieskin. Mä olen itse asiasssa se joka sahaa, naulaa ja poraa täällä. Mies vaihtaa lamput ja palohälyttimien patterit.

Vierailija
20/36 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Moni nainen on saanut erossa miehen talon.