Normaalit/hyvät kilpirauhasarvot keskiraskaudessa?!
Kävin kokeissa väsymyksen ja mielialaoireiden takia rv 21. Arvot olivat THS 2,5 ja T4V 12,4. Muita arvoaj ei vissiin otettu. Ei ole lääkityksiä eikä aiemmin todettuja kilpirauhasvaivoja. Hieman huolettaa, koska olen lukenut raskausajan hyvin ervojen olevan alle 2 ja yli 16. Mitä suosittelette jatkoa ajatellen? Aloin jo omin päin syödä uudestaan urheilulisäravinne l-tyrosiinia, joka voi boostata kilpirauhasta toimimaan tehokkaammin.
Kommentit (5)
Ei se ole luontaistuote, vaan aminohappo.
Eikö kukaan osaa kommentoida noita arvoja?!
ap
Minulla aloitettiin Thyroxin lääkitys kun TSH oli 3 ja T4V hieman alle 9 raskausaikaan. T4V oli jo ihan liian matala, käsittääkseni kun sillä on taipumus vielä laskea raskauden edetessä. Minusta sinun tulisi noilla arvoilla jo saada lääkitys, jos et saa neuvolahoitajan kautta aikaa lääkäriin mene yksityiselle (endokrinologi on alan asiantuntija) tai vaikka terveyskeskuslääkärille.
Hmm. Onhan nuo mun arvot kuitenkin paremmat, joten olisko lääkityksen vaatiminen tässä kohtaa hätiköityä? Yksityisen lääkärin palkkioihin mulla ei nyt ole varaa, neuvolalääkärille kyllä halutessani pääsen. Ajattelin pyytää lähetteen uusiin ja perusteellisempiin kokeisiin, toivottavasti saan. Mä taas olen lukenut, ettei arvojen pitäisi raskaudessa laskea, mutta tosiasiassa lienee yksilöllistä. Uskomattoman paskaa, että jo sen selvittäminen onko vikaa vai ei, on niin monimutkaista ja tulkinnoista kiinni. Ihan kuin ei muutakin stressiä olisi jo tarpeeksi.
Ap
Mene käväisemään neuvolalääkärillä, ei siitä ainakaan haittaa ole..
Mitä lisäravinne sisältää? Raskausaikana kehoitetaan välttämään luontaistuotteita.