Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähäreiksi alkaa kyllä laiskimmat ihmiset

Vierailija
01.12.2013 |

Kävin katsomassa mummoani vanhainkodilla ja yhtään hoitajaa ei näkynyt paikalla. Kun etsin ja huhuilin, niin sieltähän ne löytyi jostain huoneesta kaikki istumasta kahvikupit ja tietokone edessään.

Koputin oveen ja huikkasin heille, että mummoni kaipaisi päästä sängystä ylös, kun tuli vieraita, että voisiko joku tulla nostamaan. Sieltä nousi vetelästi sellainen nuori pimu, joka vikisi, että vasta on mummo saatu päivälevolle, että ei mielellään nostaisi ylös.

Mistä vitusta näille palkka maksetaan, kun ollaan naama vääränä, vaikka pitäisi olla palveluammatissa ja kiitollinen siitä, että nykyään lama-aikana on töitä.

Toivottavasti saadaan niitä thaimaalaisia hoitajia tänne äkkiä ja paljon. Ovat niin hymyileviä ja ystävällisiä verrattuna näihin suomalaisiin hoitajiin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä, kun väitetään hoitajien olevan tauolla kokoajan, kun istuvat tietokoneella. Silloinhan ei nimen omaan olla tauolla, kun istutaan tietokoneella. Ehkä tämäkin on lähtenyt joltain toimistotyöntekijältä liikkeelle, joka itse istuu työpäivän ajan jossain av:lla, mutta ne hoitajat tekevät töitä siellä koneella. Kirjaavat ja lukevat raporttia. Hoitajien pääasiallinen työ on tietenkin hoitotyötä, mutta siihen kuluu tuo kirjaaminenkin. Joillain on kumma käsitys, että hoitajan pitäisi kokoajan raataa niska limassa raskaita töitä. Varmasti hoitajienkin kirjoon mahtuu muutama huono tapaus, niinkuin joka alalle, mutta suurinosa tekee työnsä kunnolla. Kaikilla ulkopuolisilla tuntuu vain olevan oma käsityksensä siitä miten asiat hoidetaan, vaikka oikeasti ne eivät tiedä mitään, kun eivät edes käy katsomassa omia sukulaisiaan. Vanhustyöhön tarvittaisiin lisää hoitajia, eikä niitä mistään ole tulossa, vaikka niitä palkattaisiinkin. Kaikki haluavat mielummin hoitamaan lapsia, vammaisia tai mt-ongelmaisia. Olisitte itse kiitollisia, että joku niitä teidän mummoja suostuu hoitamaan. Moni sanoo, ettei ikinä alkaisi vanhustöhön. Vaikka palkka olisi tuplasti parempi, niin olisivat mielummin työttöminä tai vaikka siivoamassa.

Vierailija
22/26 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:35"]Toi voimavaralähtöinen hoitotyö on ennenkaikkea vanhuksille hepreaa...meillä ainaki mummot marmattaa monesti ettei jaksa ja oon niin vanha..kun kehottaa ite tekemään esim.naaman pesun,kampaamaan pään ja pesemään hampaat...ne tahtos että kaikki tehään puolesta ja pitää meitä hoitajia palvelijoina :D

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:35"]Toi voimavaralähtöinen hoitotyö on ennenkaikkea vanhuksille hepreaa...meillä ainaki mummot marmattaa monesti ettei jaksa ja oon niin vanha..kun kehottaa ite tekemään esim.naaman pesun,kampaamaan pään ja pesemään hampaat...ne tahtos että kaikki tehään puolesta ja pitää meitä hoitajia palvelijoina :D

[/quote]

[/quote]

Miksköhän mun työvuorossa vanhainkodin osastolla työskennellessäni (yhteensä 5 vuotta) kaikki kynnellekykenevät mummot ja paapat jopa puki itse ihan vain sanallisesti ohjaten? Johtu varmaan siitä, etten pokkuroinu enkä lässyttäny, vaan kohtelin niinkuin ihmistä kohdellaan, tasavertaisena itsenäisenä ihmisenä. Mun savustaminen alkoi melko heti, kun huomasivat, etten ole hoitomallin mukainen, mutta sen viis vuotta kestin, koska olin nuori ja sinisilmäinen ja luulin muutoksen olevan mahdollinen.

Nyt olen päihdepuolella ja saan toteuttaa uusimpia juttuja hoitotyössä, saan kokeilla ja epäonnistuakin. Työyhteisö hyväksyy ja jopa vaatii innovatiivisuutta. Ja saamme aikaan tuloksia! On hienoa mennä kutsuttuna vieraana aa:n kokoukseen, jossa juhlitaan asiakkaan viisivuotista päihteetöntä elämää.

Vierailija
24/26 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:02"]

Lähihoitajakoulutushan on suosittua vähän vanhempien ihmisten uudelleenkouluttautumisessa. Tulkitsisin, että näitä henkilöitä nimenomaan oikeasti kiinnostaa työnteko.

Viestisi oli asiaton ja provosoiva eli ns. provo.

[/quote] '

Kyllä kyllä. Tiedän kolmenkympin hujakoilla olevan miehen, joka on alkanut opiskella aikuiskoulutuksessa lähihoitajaksi. Vapaa-aikansa on aina kuluttanut aktiivisesti paikallisessa kapakassa istuen, ennen tätä koulutusta siellä kului siis myös arkipäivät. Ja itse asiassa aloitti tämän opiskelun jo pari vuotta sitten, mutta keskeytti, kun kiinnosti se kotona ja paikallisessa istuminen enemmän.

Tuossa kyllä, kun kuulin, että tyyppi päässyt uudestaan opiskelemaan rapsii kyllä usko lähihoitajien kohtuullisiin vaatimuksiin lopullisesti. Ts. jos sinusta ei muuksi ole, lähihoitajaksi pääset aina.

Vierailija
25/26 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rapsii *rapisi

Vierailija
26/26 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän yli kakskymmentä enkä tiedä omista peruskouluaikaisista tuttavista yhtään urheilullista "kympin tyttöä", joka olis opiskellut lähäriksi. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi