Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen asunut Helsingissä jo 15 vuotta ja yhä edelleen näen painajaisia, että joudun muuttamaan takaisin Kuopioon..

Vierailija
25.09.2020 |

Muutin sieltä jo lukion jälkeen pois, mutta yhä edelleen näen unia että joudun muuttamaan takaisin kotilähiöön ja kuolemaan pystyyn siellä kalakukkolandiassa. Muilla pienten paikkakuntien kasvateilla samoja kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tällaisia painajaisia, mutta mua kyllä odotetaan takaisin Nivalaan 😅😅

Vierailija
2/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan. Oon muuttanut pois Helsingistä 15 vuotta sitten ja joskus nään edelleen painajaisia, joissa ajelen metrolla enkä pääse sieltä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama. Olen siis syntyperäinen savolainen. Nyt asun pääkaupunkiseudulla. Elämäni onnettomimmat vuodet olivat Kuopiossa. Joskus olen herännyt painajaiseen siitä, että asun edelleen siellä.

Vierailija
4/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois Helsingistä takaisin Kuopioon vuosia sitten, ja kyllä kalakukkolandia aina Helsingin lähiöhelvetin voittaa.

Vierailija
5/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki oli parempi paikka 15 v sitten. Olen muuttamassa pois. Viimeinen tikki oli, kun lasten koulut tahdotaan pitää auki koronasta välittämättä. Olisimme tahtoneet etäkoulun. Muuttoon muutama päivä. Lapset eivät mene enää Helsingin kouluun.

Helsinki on muuttunut myös ruuhkaisemmaksi, likaisemmaksi ja ilman laatu on katupölyn vuoksi heikentynyt. Siivotaan huonommin.

Vierailija
6/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama. Olen siis syntyperäinen savolainen. Nyt asun pääkaupunkiseudulla. Elämäni onnettomimmat vuodet olivat Kuopiossa. Joskus olen herännyt painajaiseen siitä, että asun edelleen siellä.

Ihan sama juttu. Helsingissä aloin elämään ja vapauduin henkisesti.

Vierailija
7/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutostani on jo yli 30 vuotta ja vieläkin tulee Kuopiosta kylmiä väreitä...

Vierailija
8/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on? Kun toiset on henkeen ja vereen kuopiolaisia, mutta sitten on se toinen puoli, joka pakenee sieltä ja ei muuta kirveelläkään takaisin.

Vierailija
9/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin Kuopioon nuorena miehenä kaukaa maaseudulta, ja siihen katsoen viihdyn ihan hyvin. Jossain vaiheessa hain tosin työtä mm. pääkaupunkiseudultakin, mutta täällä nyt ollaan.

Se on kaupungissa ihmeellistä, että palveluja on lähellä eikä kauppa-auton tarjontaan tarvitse tyytyä.

Vierailija
10/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon Harjavallassa ja melkein itkin ilosta kun palasin kotiin Helsinkiin ♥️

Vierailija
11/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta (n.6000 asukasta) ja muutin sieltä opiskelemaan Kuopioon. Olen viihtynyt täällä loistavasti jo 15 vuotta. Sopivan kokoinen kaupunki. Ei ole ikävä takaisin kotikonnuille ja minua taas ei saisi Helsinkiin kirveelläkään.

Onneksi jokainen saa valita itse asuinpaikkansa.

Vierailija
12/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on? Kun toiset on henkeen ja vereen kuopiolaisia, mutta sitten on se toinen puoli, joka pakenee sieltä ja ei muuta kirveelläkään takaisin.

Juuri se häiritsee, vaikka onhan siellä mukaviakin ihmisiä. 

Vierailija
13/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein saanu tuulta siipiensä alle tää 0/5. Better luck next time.

Vierailija
14/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh nimittäin Kuopio on aivan mahtava paikka.

Pertti, Lauttasaariq

Vierailija
15/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä vuosia Helsingissä asuttuani tuli mahdollisuus muuttaa takaisin maalle. En enää vapaaehtoisesti Helsinkiin muuta.

Vierailija
16/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Hellsingistä tarpeekseni parissa vuosikymmenessä. Nykyään jään lentokentän kohdalla junasta.

Vierailija
17/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naisen kanssa sängyssä, se kysyi mikä tuossa meni ..

Zinc

Lentävä kalakukko

Vierailija
18/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, mulle ei ole muuta.

Vierailija
19/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaiset loppuivat, kun tontti myytiin.

Vierailija
20/28 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sanotaan, että unet ovat enteitä tai haaveita.