Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako keliakia diagnoosin heti tähystyksen aikana?

Vierailija
30.11.2013 |

Siis toki, jos suolinukka on ehyt ja keliakia onkin muuta versiota (sitähän on vissiin ihokeliakian lisäksi myös versio, missä suolinukka on suht normaali), niin se koepala tuo sen varmuuden.

Mutta pystyykö lääkäri sanomaan jo tähystettäessä, että onko vai eikö ole. Ja kuinka nopeasti diagnoosia joutuu odottamaan? (Viikko? Pari viikko? Pari päivää?).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosia ei saa heti. Kertovat kyllä suolen/mahan voinnin. Pitkään diagnoosia ei tarvitse odottaa

Vierailija
2/4 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa! Mun lapsen lääkäri sanoi tähystyksen jälkeen, että siistiltä näytti. Kun koepalavastaukset tulivat, oli luettava tylyä tekstiä! Tulehdussolukkoa runsaasti ja suolinukka lähes täysin kulunut pois! Ja ikää lapsella oli tuolloin kolme vuotta. Tulosten saamisessa taisi mennä noin kaksi viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi heti, että näkyi keliakiaan viittaavaa "mosaiikkimaisuutta", mutta diagnoosi tehtiin kuitenkin vasta koepalasta.

Vierailija
4/4 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on veressä keliakian vasta-aineet koholla + lisänä raudanpuute anemia. Ei muita oireita tms. ja tuo raudanpuute on ollut koko ikäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi