Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein itse joulukortit lapsen piikkiin.

Vierailija
30.11.2013 |

Lasta sitten ei huvittanut askarrella..taaskaan.

Lättäsin sitten jouluisia tarroja kortteihin sinne tänne,niinkuin lapsi olisi ne itse askarrellut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee?

Vierailija
2/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin teit? Aikaahan olisi vielä ollut tai jättää tekemättä?

... sen edestään löytää......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen päättänyt tehdä ja lähettää joulukortit tyttäreni nimissä, koska minua niin hävettää että häneltä jää joka vuosi tämä asia hoitamatta. Onneksi minulle jäi hänen toissakesäisten häidensä kutsulista, josta saan poimituksi useimmat kortinsaajien nimet ja osoitteet. Joitakin hänen miehensä sukulaisia sekä lähimmät työkaverinsa pitää varmaan etsiskellä netistä. Fonectasta löytyy useimmat osoitteet aika hyvin.

Mahtaa tytärtä hämmentää kun alkaa saada ihmisiltä kiitoksia kauniista joulukortista :)

Vierailija
4/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, Jos kirjoitat tyttäresi nimen niihin ilman lupaa ja lähetät, eikö se ole väärentämistä? Sehän on periaatteessa rikos.

Vierailija
5/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 20:52"]

4, Jos kirjoitat tyttäresi nimen niihin ilman lupaa ja lähetät, eikö se ole väärentämistä? Sehän on periaatteessa rikos.

[/quote]No huh huh. Eihän joulukortti ole mikään "virallinen asiakirja" jonka voisi "väärentää". Siinä vain toivotetaan hyvää joulua ja sitten on tyttäreni nimi alla.

En halua tässä mitään pahaa, vaan haluan vain auttaa tytärtäni ettei hänen ystävät katoa siksi kun joulukortti jää joka vuosi tulematta vaikka ystävänsä lähettävät hänelle kortit. Itse olen eläkkeellä niin mulla on aikaa tehdä tällaisia pieniä yllätys-palveluksia :)

Vierailija
6/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 20:52"]

[/quote]No huh huh. Eihän joulukortti ole mikään "virallinen asiakirja" jonka voisi "väärentää". Siinä vain toivotetaan hyvää joulua ja sitten on tyttäreni nimi alla.

En halua tässä mitään pahaa, vaan haluan vain auttaa tytärtäni ettei hänen ystävät katoa siksi kun joulukortti jää joka vuosi tulematta vaikka ystävänsä lähettävät hänelle kortit. Itse olen eläkkeellä niin mulla on aikaa tehdä tällaisia pieniä yllätys-palveluksia :)

[/quote]Niin ja sitäpaitsi meillä on sattumalta aika samanlaiset käsialat, eli ei mun tarvitse mitenkään "väärentää" käsialaa hänen näköiseksi kun sen nimen sinne laitan :)

Vierailija
7/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 20:52"]4, Jos kirjoitat tyttäresi nimen niihin ilman lupaa ja lähetät, eikö se ole väärentämistä? Sehän on periaatteessa rikos.

[/quote]

Soita poliisille ja tee rikosilmoitus

Vierailija
8/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne!

AP, tee kortit ihan itse omissa nimissäsi. Nyt olet naurettava. Olisi niin ihanaa olla kärpäsenä katossa, kun joku kehuu lapsellesi ihanaa korttia ja mukula pamauttaa, että "Äiti ne teki!" Miksi maailmassa ihmisten pitää kuvitella, että lapsesi askartelee kortteja?

Ja sinulle, aikuista tytärtään "auttava" äiti. On loukkaavaa kävellä kenen tahansa varpaille, vaikka kyse olisi omasta lapsesta. Sosiaalisia suhteita voi hoitaa monella muullakin tavoilla kuin turhalla joulukorttikrääsällä. Uskoisin tyttäresi osuvan samaan ikäluokkaan minun kanssani ja fakta on se, että kaikki meidän ikäluokassamme eivät arvosta joulukortteja.  Itse teen ja laitan kortit, mutta en suinkaan edes kaikille läheisimmille ystävilleni, sillä heidän/meidän toimintatapaamme eivät kortit kuulu. Niille nuorille ystäville, joille korttien laittaminen ja saaminen on tärkeää, laitan kortit. Useammat nuoret perheet myös ilmoittavat sosiaalisessa mediassa käyttävänsä korttirahansa esim. hyväntekeväisyyteen. Yksikin tuttavaperhe vei 50€:lla uusia leluja lastenosastolle. Pahimmassa tapauksessa nolaat tyttäresi. Ja ainakin itsesi nolaat! Kaikkien ei nyt vain tarvitse laittaa kortteja ja sosiaaliset suhteet pysyvät silti yllä.