´°´°`°`Perjantain HELMInauha ´°´°`°`
Kommentit (20)
*silmät ristissä kirjoittaa*
Täällä on aamuvirkkuja... itsekin kyllä heräsin jo kuudelta mutta en ole saanut itseäni ylös kun vasta nyt. Neuvolalääkärille pitäisi lähteä ihan pian, jännittää vähän.
Täällä on ollut hyviä ja huonoja uutisia, olen aika raskain sydämin lueskellut niitä huonoja. Tulee tosi paha olo! Voin niin laittaa itseni heidän tilanteeseensa, ei tässä niin varmoilla olla vielä itsekään ja pelko keskenmenosta on tietty aina ilmassa! Toivotan kaikille jotka ovat menetyksen kokeneet voimaa ja jaksamista... ja ISO HALI.
Olen vähän huonosti ollut kyllä mukana tällä palstalla, sori siitä. Jotenkin vaan väskää niin paljon ettei jaksa keskittyä kirjoittamiseenkaan! Repohukka pahoitteli ettei masu vielä näy, ei se näy kunnolla täälläkään ja olen kuitenkin viikolla 11+3. Mutta olen kyllä aikas pitkä, 180 cm, joten pitkillä ihmisillä kuulumma voi kestää hyvinkin monta kuukautta ennen kuin se alkaa näkyä. Hmph! Muuten olo on edelleen ihan " normaali" . Ruskeeta tuhrua tuli taas kun oli kuukautisten aika! Kysyn tänään onko se normaalia, on varmaan!
Vaivaako teitä muuten unet? Minä nään ihan hirveän paljon unia ja joskus jopa painajaisia. Ne vaivaavat jo ihan päiväntoimiakin, koska olen niin väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen! Ja sängyssä ei pitäisi olla mitään vikaa, se on ihan priima!
Taidan lähteä sinne neuvolaan, tulen sitten sen jälkeen moikkaamaan ja kertomaan mitä siellä sanottiin! Toivottavasti Toukan sydän sykkii vielä!
Sininpilvi ja Toukka 11+3
Ensiksi kaikille menetyksen kokeneille pahoittelut ja paljon voimia!
Iloisen uutisen kuulleille paljon onnea ja odottamisen iloa:)
Olen ollut " hiljaisempi" jo pari viikkoa, koska ollut paljon touhua lomalla.Viimeistä lomaviikkoa viedään...Lueskellut olen kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti kuulumisia ja kokenut toisten menetykset kovin surullisina asioina.Itse alkaa pelkäämään vaikka mitä.Mulla on lääkärineuvola, jossa sydänääniä pitäisi kuunnella, tiistaina.Silloin saan ajan melko pian tapahtuvaan np-ultraan.Meidän paikkakunnalla kunta tarjoaa vain yhden ultran, joko np-tai rakenneultran ja sen saa valita itse. Koska ajattelimme mennä 4D-ultraan tarkistuttamaan rakenteet ja lapsemme hyvinvoinnin,otetaan tuo np-ultra.
Olen yrittänyt olla luottavainen " kansalaisen" suhteen, koska edelleen on pahoinvointia, väsymystä ja ruoka-aineoksetuksia ja mielitekoja.Lisäksi rinnat on tosi kipeät ja nännit on kasvaneet ihan mahdottoman kokoisiksi..(mies tietty tyytyväinen;)).Mutta kyllä se pelko aina iskee ja joka päivä toivoisi, ettei suru-uutisia enää tulisi, vaan me saataisiin pitää jokainen omat ihmeemme helmikuulle asti mukana.
sjt+kansalainen 11+5
Ja viikonloppu ovella :)
[b]Savannah[/b]lle tervetuloa mukaan!
Kyllä nuo [b]keskenmenot [/b]koskettavat. Nyt helminauhasta tuntuu putoilevan helmiä niin urakalla :( Tässä vaiheessa tulevat ilmi juuri tuulimunat ja keskeytyneet keskenmenot. Toivottavasti loput helmet pysyvät tiiviisti nauhassa!
[b][color=pink](.) [/color][/b]Viikonloppuna ohjelmassa kaukaisten vieraiden kestitystä ja maakuntamatkailua. Toivottavasti voimat riittää... Ehkä auttaa ainakin pitämään ajatukset pois tulevasta np-ultrasta...
Johon on vielä 4 yötä.
Mukavaa päivää kaikille!
- Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 11+6
(1. kolmannes loppusuoralla - sanokoon Tekay mitä haluaa ;D)
Ja kaikille ikäviä uutisia kuuleille, paljon lohtuhaleja! Toivottavasti kukaan ei enää saisi huonoja uutisia.
Oltiin tänään ihanalla neuvolalääkärillä( nuori nainen ja jotenkin ei-lääkärimäinen puuhelmineen) ja kaikki oli hyvin! Sydänäänet kuuluivat oikein hyvin ja todella suurella sykkeellä, heitellen n. 160 kieppeillä. Vaikka alussa oli poikaolo niin imeisesti nuo sykkeet viittaisivat tyttöön ennemminkin? Minkälaisia sykkeitä teillä muilla on kuulunut?
Jotenkin tuli helpottunut olo kun sitä vähän jännitti että kuuluuko vai ei...
Vaateongelma iskenyt; ainoastaan yksi hame menee enää kunnolla päälle. Aikaisemmin väljimmät housut ahdistaa jo pahasti ja aina työpöydän ääressä tai autossa availen siitä napit ja vetskarit. Tilasin Bebesistä yhdet housut mutta ovat kyllä vielä liian isot.Ovat mahan päälle menevää mallia (ja jotenkin pepusta jää housut " roikkumaan" ). Ilmeisesti noi alle jäävät menisivät paremmin tässä alkuvaiheessa? Kun Treella asun niin kävin lomalla Mamanissa mutta ainakaan minä en löytänyt sieltä silmää miellyttäviä housuja..
Hyvää viikonloppua kaikille, itse on kaikenlaista menoa joten en varmaankaan ehdi vähään aikaan kirjoittamaan,
limonadi ja nakki 11 + 4
(nakki on tullut siitä että aivan alussa näytin kuvaa miehelle miltä vauva nyt näyttää, ja mies sanoi että sehän näyttää nauravalta nakilta ! - jotenkin tuo on nyt jäänyt elämään meidän perheessä nimeksi toistaiseksi..)
Mä lueskelin hyvän vinkin tuolta ensikoiden puolelta Belly Belteistä.Sain tänään omat farkut jalkaan, mutta vyötäröön lisätilaa, kun nappi ei todellakaan mene kiinni ilman tätä lisävarustusta. Katsokaa www.babyidea.fi ja sieltä BellyBelt-tuote.Ei tarvitse ostaa niin hirmuisen paljon uusia vaatteita, kun omia vanhoja voi käyttää tämän avulla.Suosittelen.
Ensiksi pahoittelut Mikonäipälle ja Piipaalle, voimia teille!
KJ25 ja Maaretti onnea kun olette pienokaisen siellä ultrassa nähneet, kyllä se pistää suun virneeseen ja vähän sanattomaksi.
Tänään olin ultrassa ja pienokainen oli kovin liikkuvainen. Nyt olisi viikkoja 11+6, koko vastasi 12+1. Kyllä jännitti, kun olen ollut melko oireeton koko ajan. Niskapoimu oli 0,9 mm eli aikas normaali. Kokoa sintillä oli huimat 54 mm. Laskettu aika pysyy samassa 3.2. Raskaus alkaa vihdoin tuntua todellisemmalta, vaikka takaraivossa on koko ajan pieni varovaisuus :)
Ensiviikolla töihin, joten katsotaan miten ehtii tänne kirjoittelemaan. Mutta luen kyllä kaikki pinot, kun on niin kiva lukea teidän Helmien kuulumiset.
Mykerinos
Olen ollut kolme viikkoa lomalla enkä ole aukaissut tietokonetta kertaakaan, mutta nyt sitten mieheltä jäi kone auki ja ajattelin vilkaista mitä täällä tapahtuu. Näköjään on paljon suru-uutisia ollut, mutta onneksi myös iloisia yllätyksiä.
Kaikki lomalle suunnitellut kotirästihommat on kyllä jäänyt tekemättä, kun on niin vetämätön olo. No, saapahan ainakin huilia rauhassa eikä tarvi töissä rehkiä.
Eka neuvolassa on käyty ja eka käynnillä Naistenklinikalla, sisätautilääkärin luona varmistamassa lääkehoito ja veriarvot. Oli lievää anemiaa joten sain komennuksen aloittaa rauta heti. Ultrissa en ole tässä raskaudessa vielä käynyt, joten pientä jännitystä on siitä että mitähän siellä masussa oikein on.
Mikonäippä kyseli verihyytymisen labrakokeista. Ikävä kyllä en enää muista kokeen nimeä, siitä on jo kahdeksan vuotta kun ne tehtiin. Ne tehtiin silloin kahden veritulpan jälkeen, joten jo ekassa raskaudessa mulla oli sitten alusta lähtien hepariini käytössä. Muutoin popsin Marevania, mutta raskauden aikana se on kielletty.
Olisiko koe ollut joku veren hyytymistekijöiden tai hyytymisarvojen tutkimus. Multa se otettiin YTHS:llä, josta sitten lähetettiin SPR:lle tutkittavaksi. Jos teillä ei julkisella sitä saa, voithan kysyä yksityiseltä puolelta. Silloin tarvitset varata ajan sisätautilääkärille joka antaa lähetteen kokeisiin. En tiedä kokeen hintaa, silloin YTHS maksoi sen. Sen muistan että tuloksissa kesti kauan, monta viikkoa.
Nyt sitten hepariinilääkityksen aikana käyn seurantakokeissa, en kyllä muista senkään nimeä (olisiko d-dimeeri?). Se otetaan kolme tuntia pistoksen jälkeen ja siinä tutkitaan miten lääke vaikuttaa hyytymiseen. Tätä koetta ei tehdä yksityisellä puolella, ainoastaan ilmeisesti keskussairaaloissa (tai sairaaloissa).
Tsemppiä kaikille!
Ajatteilin tulla piipahtamaan kun poika on unten mailla ja hetki aikaa itselle.En ole ihan joka päivä kehdannut kirjoitelle kun tuntuu ettei ole mitään asiaa, lukemassa käyn kyllä päivittäin.
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille. :´(
( . ) Minulla vaan keskivartalo paisuu, en ymmärrä miten maha voi olla näillä viikoilla näin iso. Moni tuttu on nähdessään kysynyt onko meille vauva tulossa... Yritä siinä sitten peitellä. Tosi nyt on 12 viikon paremmalla puolella niin mitäpä tuota salailemaan. Maanantaina on np ultra siellä synnytyssairaalassa, tyhmää kun matkaa on kuitenkin n. 90 km. Ja mikä outoa, kutsussa luki että KÄYNTIIN KANNATTAA VARATA 1-3 TUNTIA! En oikein ymmärrä...
Eipä tällä erää muuta. Hyviä vointeja kailille!
Minttuli 12+1
Täytyy välillä huilata, kun tuntuu, että supistelee(!) tai ainakin alamaha menee ihan oudon tuntuseks kun kovasti touhuaa..
On ollut sen verran väsynyt olo pitkän aikaa, ettei ole jaksanut kunnolla siivota, joten nyt hukutaan p*****n jos ei jotain tehdä asialle! Samalla heitetään kaikki ylimääräinen romu pois, että saadaan tilaa vauvan tavaroille. (kummasti sitä turhaa romua kerääntyy nurkkiin!)
Kiva kun välillä saa lukea iloisia uutisia!!
..nyt on jatkettava siivousta..
mammutti ja vili rv täys kymppi!
Eipä saanut lääkäri kuulumaan sydänääniä... tuli ihan mörkö olo. Toisaalta se ei haittaa kun ei ne kuulumma kaikilla kuulu, mutta toisaalta olis ollu kiva että ne kuuluis! Kävin yksityisellä ultrassa vkolla 8 ja silloin näin että Toukan sydän sykki, toivottavasti sykkii vieläkin!
Meen ensi viikolla uudestaan käymään, ihan vaan niiden sykkeiden takia, olivat aika mukavia kun antoivat uuden ajan!
Kävin tänään katselemassa mamma vaatteita ja eikös siihen sitten tullut sellanen puolituttu ja ihmetteli että mitäs minä mamma puolella teen... niin, noh, en oikein voinut kieltääkään asiaa! Ärsyttää vaan kun kaikki tietää kohta, tää on meidän juttu!!!! ;)
Se on hassua kuinka naisista tulee yhteiskunnan omaisuutta kun ovat raskaana. Ihmiset tuijottaa ja hymyilee, toiset haluaa jopa koskea vatsaa... Miten niin yksityinen asia voi olla niin julkinen?! Nooh, ei minua kauheasti vielä haittaa kun oma napa ei vielä niin näy, katsotaan sitten parin kuukauden päästä!
Nälkä alkoi piinaamaan! Täytyy mennä tekeen ruokaa. Aurinkoista päivänjatkoa!
Sininpilvi ja Toukka 11+3
minttuli81
On totta että ultra käynnillä voi venyä tunteja. Kiiretapaukset menee aina peruskäyntien ohi. Itse pyydän ajan aina aamupäivälle jos mahdollista. Tuntuu ettei myöhästely ole silloin vielä venynyt. Ja muutenkin odotteluaika tuntuu nopeammalta kun ei ole ensin kotona hermoillut lähtöä =)
Ei kai muuta. Olo edelleen kamala mutta siinä nyt ei ole enää mitään uutta =/
Miten muuten noi fontit ja lihavoinnit saa?
Kiva kun jotkut teistä korostelee nimimerkkejä tekstissä.
MyQ 11+2
Suurensuuri halaus kaikille, jotka joutuvat nyt suremaan menetystä, tosi masentavia uutisia ovat nää viimeaikaiset tapahtumat olleet... Voimia! Onneks positiivisiakin uutisia on mahtunut mukaan. Tosi paljon kaksosten odottajia, vau!
Olen kyllä lueskellut teidän juttuja ahkerasti mut ei oo tullu kirjoteltua. Tällä viikolla on iskenyt hirveä väsymys. Ehkä johtuu töihin paluusta, olin neljä viikkoa lomalla. Onneks pahin kuvotus on ohi. Täytyy vaan muistaa syödä säännöllisesti. Onko teillä muilla helpottanut tässä vaiheessa olo (10+0)? Helteen helpottuminen oli ihanaa! Mulla alkaa maha olla turvoksissa mut vanhat vaatteet menee vielä päälle. Nälkä on kova ja syöminen ehkäpä lisää vyötärön ympärystä :). Teidän muiden olotila kuulostaa aika samanlaiselta kuin omani, se antaa luottamusta siihen, että asiat etenee pikkuhiljaa...
Pitkään on ollu aika luottavainen olo alkuraskauden ultran jälkeen, mutta nyt jo alkaa jännittää np-ultra, joka on vasta 3 viikon päästä!Aika kuluu hitaasti! Mahassa ei juuri mitään tuntemuksia ole, ei vihlontoja eikä mitään. Kai se on normaalia. Jostain luin että tässä vaiheessa voi iskeä epäusko ja ajatus että onkohan siellä masussa edes mitään. Alkais jo kasvaa kunnolla!
Sekavin miettein
Pääsky ja poikanen 10+0
...me mennään ihan samoilla viikoilla, erityisesti sun tuntemuksistasi on aina kiva lukea! Meidänkin kämppä on muuten kaaoksessa by the way... ja mä en kyl jaksa siivota!
Pääsky edelleen
Ja taas kerran viesti täynnä omaa ( . ), suokaa jälleen anteex.
Mulla on ollu itteni kans hirveen hauskaa tän päivää. Örppänä on jatkuvasti kofeiinipöllyissä urheillu nii ett kohdunseinämät paukkuu. En muistanukkaa mite ihanilta ne pikku-pikku liikkeet tuntuu.. =) Ja sen tietää ett taas tulee taukoa liikkeisiin ku näin aikasin tuntuu. Ja se on tylsää. Mutt nautitaan nyt niin kauan ku tätä onnea ja autuutta piisaa. Ehanaa.. <3 =)
Että sellasta tänne. Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & hyvin aktiivinen örppänä =) (rv12+0/12+5)
Ei oo tullu kirjoteltuu tänne pitkääään aikaan. Lueskellu oon melkein päivittäin ja niinpä lähetän minäkin pahoittelut kaikille ikävän uutisen vastaanottaneille. Itselläni on eka ultra maanantaina ja kaikkien teidän tapausten jälkeen se on ruvennut jännittämään aikalailla. Mut parempihan se on nyt mennä kattomaan onko siellä elämää, kun odottaa vielä pitempään (en oo käyny aikasemmin ultrassa).
Ja samalla tässä tulee (luonnollisesti) onnittelut uusille tulokkaille ja muille kenelle on tullu hyviä ultra/sydänääni uutisia.
Itse aloitin tällä viikolla työt parin viikon loman jälkeen ja on ollu aivan mielettömän väsyttävää käydä töissä. Ja se on " ärsyttävää" , kun siellä ei voi koko ajan syödä ja lepäillä niin kuin haluaa, kun muuten saattaa vielä pahaolo yllättää vaikka se taitaa olla parempaan päin. Kaikenlaiset hajut on nyt myös ruvennu öklöttämään. Onko teillä? Oltiin just kävelyllä ja siellä tuli grillauksen tuoksu vastaan ja eikös se vaan noussu oksennus kurkkuun.... tosi kiva oli loppu kävelylenkki sitten. ;(
Mut semmostahan miun piti kysyy, että miten moni teistä on jo oikein saanu ajan tai käyny neuvolalääkärillä? Kun moni on siitä jutellu. Mie oon käyny vasta ekalla neuvola käynnillä joskus viikolla 8 ja nyt sit se ultra tulee olemaan 12+3 ja sit elokuussa taas neuvolaan. Millon pitäs olla eka lääkäri? Miulla ei oo ollu mitään puhetta siitä vielä neuvolassa.... Jotenkin outoo!
Mutta tämmöstä tänne itä-rajalle päin tänään. Yritän nyt skarpata ja osallistuu keskusteluihin useimmin. Hyvää viikonloppua kaikille Helmille!
ha-lm tasan 12
(oho, tulikin pitkä sepustus. no ohan siitä aikaa kun oon kirjotellu, pitihän se ottaa kiinni :)
Neuvolassa kävin ekan kerran joskus viikolla 8 ja siellä varattiin aika ultraan ja lääkäriin rv 12+5.
Jäin vaan miettimään että kuuluuko näin aikasin edes normaalisti käydä lääkärillä mutta minä menen kun käskettiin =)
MyQ 11+2
Silloin annettiin aika lääkärinneuvolaan, joka on 2.8. jolloin viikkoja on 12+4. Mun piti itse varata aika np-ultraan, joka tehdään Oys:sa ja se myös on 2.8.
Mä tilasin sen kotidobbler-laitteen. Sain sillä kuulumaan jotain jumputusta tuolta kohdun paikkeilta, mutta ilmeisesti se oli mun oma pulssini, ku se oli vaan jotain 59. Viikkoja mulla oli eilen laitetta testatessani 10+5. Ajattelin tossa illalla kokeilla uudelleen. Enkä aio huolestua vaikka en vieläkään kuulisi, olenhan amatööri ja toi laitekaan ei taida olla ihan neuvolan tasoa, eikä ne äänet välttämättä vielä kuuluisi neuvolankaan laitteella...
Mulla kans loma loppui maanantaina ja työmotivaatio on ihan kadoksissa. Huomenna ois vapaapäivä, ja se menee miehen veljen häissä, sitten ois 6 työpäivää ja 1 vapaa jne. jne. Elikkäs nyt kesän ajan olen aika kiireinen, onneksi lokakuun alussa helpottaa kun toinen työ jää pois ja toinen jatkuu osa-aikaisena kolme-neljä kertaa viikossa.
Jospa jättäisin palstatilaa muillekkin!!
ONNEA KAIKILLE ILOISIA ULTRA/NLA-UUTISIA SAANEILLE!!! JA SYVÄ OSANOTTONI TEILLE, JOILLE EI HELMIVAUVAA SUOTUKAAN. =(
Äsken kuuntelin sillä laitteella ja sain kuin sainkin vauvan sydänäänet kuuluun!!! =)) Taustalla kuului mun oma pulssi, se oli aika hidas verrattuna vauvelin pulssiin, sain laskettua että pikku nuppusella sydän löi noin 156 kertaa minuutissa! Olen niiiiin onnellinen!! Nyt uskon että sisälläni kasvaa pieni ihmisen alku. =) Mahtava tunne!!! (c:
Luulisin että se syke kuuluu istukasta, niin lääkäri mulle sanoi jos kuuluu oma syke vatsasta... :)
KJ25:llä hyviä uutisia ultrasta, ihanaa :)
Piba:lla ja Jonzu:lla sydänjumputukset kuulunut :) :)
Savanna:lle tervetuloa joukkoon :)
Hienoa että sielläkin hyviä ultrakuulumisia!
).( Liput puolitangossa mahakipujen takia, eilen alkoi taas - nyt olo ihan ok.
Wilson rintamalle kuuluu sellaista että sydänäänet ehkä 8.8. (lääkäri) ja np-ultra 14.8. :) :) :)
Masusta ei jälkeäkään.. :/
Repo ja Wilson 8+6