tuulimuna, kokemuksia?
tiedän tiedän, olen vainoharhainen mutta mulla oli kai tuulimuna raskaus, sen jälkeen keskenmeno ja nyt olen raskaana.Tosin olen rv7 vasta. alkuraskauden ultrassa en aio käydä. mieleni ei vieläkään uskalla iloita tästä raskaudesta, et jos taas tulee km tai on tuulimuna. Oireita mulla on, ja pahaa oloa päivittäin. Onko tuulimuna raskauksissa oireita? ja miten se ilmenee vai huomataanko se vain ultrassa vai alkaako vuoto tms.?
vähän sekavaa tekstiä mutta kiitos jos joku vastaa
Kommentit (5)
en sen kummemmin tiedä mutta näin mulle sanottiin. Eli sillon aikoinaan sairaalassa jossa kaavinta tehtiin ja nyt (eri paikkakunnan) neuvolassa,soitin siis varatakseni aikaa ja kun kerroin menneestä niin neuvolan täti sanoi vain että tuskin on tm kyseessä kun on oireita.
En nyt haluais ajatella että mulle on ihan läpiä päähän puhuttu joka puolelta. Mutta kuitenkin,kannattaa käydä tarkistamassa!
Mulla on kokemus kahdesta tuulimunasta ja kahdesta norm raskaudesta.. Sekä nyt kolmas aluillaan , rv 6. Olen menossa viikon päästä ultraan... Aivan samanlaiset oireet kaikissa ja ensimmäinen tuulimuna eteni viikolle 13, toinen viikolle 7.
Oireita oli, masukin oli normaaliin tapaan turvoksissa, kuten alkuraskaudessa käy, ei vuotoja, ei mitään epäilyttävää. Menin alkuraskauden ultraan rv8+0 ihan vaan varmistuksen vuoksi, mutta lääkäri ilmoitti, ettei näkymä vastaa noita viikkoja. Yritti vakuutella mulle, että hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemmin, mutta itse kyllä tiesin, milloin ovis oli, joten olin varma, että kyse on tuulimunasta. Reilun viikon päästä oli uusintaultra ja tuulimuna vahvistui ja samana päivänä kaavittiin. Mitään vuotoa tai kipuja (aivan alun selkäsärkyä lukuunottamatta) ei koko aikana ollut. Ainoa hieman epäilyttävä seikka oli se, että raskaustestit näytti aluksi haamua. Esim. tässä nykyisessä raskaudessani sain heti vahvan plussan ja sikiötä olen jo kaksi kertaa käynyt tervehtimässä.
Parasta onnea sinulle raskauteesi!
neronja rv11+5
eikä minkäänlaisia oireita,ainoastaan menkat jäi pois. Lääkäri silloin epäili just tästä TÄYDELLISESTÄ oireiden puuttumisesta jo jotain ja ultrassa sit näkyi vain tyhjä pussi.
Tämä raskaus kun alkoi niin pieni pelko pyöri taustalla tuulimunasta..mutta jotenkin sen vaan sit kuitenkin tiesi että tällä kertaa siellä joku on=)Epäilytti jo ennen kuin menkkoja osasin ees oottaa,sen verran mielialat heitteli.
Toivottavasti että sinullakin on pieni vauvanalku siellä kasvamassa...ja koita kerätä rohkeutta ultraan,parempi on tietää varmasti.
Ja tosiaan,jos yhtään lohduttaa niin mulle kyllä sanottiin heti tän raskauden yhteydessä kun varasin aikaa neuvolaan ja kerroin tm-pelosta,ettei normaaleja raskausoireita ois jos tuulimunasta ois kyse. Ja tätä samaa sanottiin jo silloin muutama vuosi takaperin.
siitä siis ei mielestäni voi päätellä mitään. minulla ei ollut alkuun minkäänlaisia oireita ja nyt viikkoja 29+1. ultraan vaan rohkeesti niin saat tietää tilanteen! tsemppiä odotukseen :)