Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makaronilaatikko: sekoitatko makaronit ja jauhelihan keskenään?

Vierailija
29.11.2013 |

Kun teet makaronilaatikkoa, sekoitatko jauhelihan ja makaronin keskenään vai laitatko ne kerroksittain vuokaan? Jos sekoitat, varo, ettei lastasi oteta huostaan!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013112917776115_uu.shtml

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliviranomaisenkin pitäisi älytä että ne ainekset kypsyvät uunissa syömäkelpoisiksi. Viimeistään mahassa ne ovat sikin sokin siitä huolimatta missä järjestyksessä aineosat on vuokaan laitettu.

Vierailija
2/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a täytyypä näyttää tämä miehelle. Se nimittäin haluaa, että makaroonit ja jauheliha sekoitetaan ja minä taas laitan ne kerroksittain :D Eli meillä riippuu siitä kumpi tekee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan, eli alle vähän makarooneja, sitten molemmat sekaisin ja päälle vähän makaroonia.

Tulkoot hakemaan!

Vierailija
4/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiai, mä sekoitan kaikki ainekset keskenään ja laitan sitten vuokaan. 

Annanko heti osoitteen, josta tulla hakemaan lapset?

Vierailija
5/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se makaronilaatikkohan sen huostaanoton syynä oli...

Vierailija
6/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arviojakson aikana huomautettiin muun muassa, että lastaan muutoin hellästi ja hyvin hoitava äiti ei katsonut tätä silmiin."

Eikö sokeilla saa olla lapsia?

Vierailija
7/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:10"]

ja se makaronilaatikkohan sen huostaanoton syynä oli...

[/quote]

Tuskin yksinään mutta oikeasti, miksi tuollainen kirjataan papereihin kun sillä ei ole tekemistä minkään kanssa.

Vierailija
8/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei hermostuksissaan pysty nyt nukkumaan. Olen aina valmistanut makaronilaatikon siten, että sekoitan jauhalihan ja makaronin kattilassa ja kaadan vasta sitten vuokaan.

Vierailija
9/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lupaa jatkossa tehdä vaan spagettia ja jauhelihakastiketta, niin saako lapset takaisin?

Vierailija
10/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan. Olen huono äiti :(

Vierailija
11/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä edes kuullut, että ainekset laitettaisiin kerroksittain! O-ou, pitäis varmaan tehdä itsestään ja kaikista perheellisistä kavereista ls-ilmoitus...

Vierailija
12/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vika ollut makaronilaatikossa. Täytyy olla laiminlyöntejä.

Vierailija
13/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järkkyä, että uutisoidaan ikäänkuin makaronilaatikon valmistustyyli ois huostaanoton syy. Kyllä Suomessa lapset otetaan huostaan NIIN myöhään, että lapsiraukat ovat saaneet sellaiset traumat että normaali elämä ei ole enää koskaan mahdollista. Suomessa ei varmasti ole YHTÄÄN turhaa huostaanottoa.

Vierailija
14/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan. Kotoa opittua, eli on se oma äitikin sitten pahasti mokannut.

Vierailija
15/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni laittoi 70-luvulla sekaisin maksalaatikkoa ja parsakeittoa. Minulle ei siitä jäänyt mitään traumoja, vaikka se oli helvetin pahaa ja söin annosta varmaan parin tunnin ajan. :) Jos tämä tapahtuisi nyt, olisi edessä tietysti huostaanotto.

Vierailija
16/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on sekoittaa, muuten joku saa vähemmän jauhelihaa, kun joku toinen ehtii kahmaisemaan ensin ja väistää makaronia. Siitä taas alkaa kauhea tappelu, kakarat huutaa ja repii toisiaan hiuksista, sitten hakataan, potkitaan ja raavitaan. Astiat lentelee ja ruoka on lattialla, jonka jälkeen seuraava suuttuu ja liittyy tappeluun. Kohta hakkaa naapurit seiniin ja soittaa lasten suojeluun ja poliisille. Piha täynnä viranomaisia ja lapset joutuu huostaan.

Eli otan pienemmän riskin, kun sekoitan makaronit ja jauhelihan, suljen verhot, ettei kukaan sitä nää.

Vierailija
17/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jakomielitautinen ilmeisesti, teen miten milloinkin. Oioioioi...

Vierailija
18/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:25"]

No järkkyä, että uutisoidaan ikäänkuin makaronilaatikon valmistustyyli ois huostaanoton syy. Kyllä Suomessa lapset otetaan huostaan NIIN myöhään, että lapsiraukat ovat saaneet sellaiset traumat että normaali elämä ei ole enää koskaan mahdollista. Suomessa ei varmasti ole YHTÄÄN turhaa huostaanottoa.

[/quote]

Väärin. Kaikkiin ammattiryhmiin kuuluvat ihmiset tekevät virheitä, eivätkä sosiaalityöntekijät ole poikkeus. On yllättävän paljon tapauksia, joissa huostaanotto todetaan täysin aiheettomaksi. Tietyissä ryhmissä näitä sattuu erityisen paljon: esimerkiksi vielä diagnosoimattoman asperger-lapsen omituinen käytös saatetaan tulkita vanhempien syyksi, tai kun lapsi otetaan kotiopetukseen pahojen homeoireiden vuoksi, sanotaan, että vanhemmilla on Münchhausenin oireyhtymä.

Itsekin olen järkyttyneenä seurannut läheltä tapausta, jossa lapset otettiin huostaan täysin olemattomin perustein. Olen nähnyt kaikki tapaukseen liittyvät asiakirjat ja lukenut omin silmin, miten sosiaalityöntekijät muun muassa vääristelivät asiantuntijoiden lausuntoja täysin oman mielensä mukaan omaksi hyödykseen. Ymmärrän, jos moni ei usko, että tällaista voi tapahtua Suomessa - en minäkään uskoisi, ellen olisi itse nähnyt.

Vierailija
19/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen ikäni tehnyt kerroksittain ja kärsinyt pöydässä siitä että tulee liikaa makaroonia ja vähän jauhelihaa. Hitto etten ole älynnyt että ne tosiaan voi sekoittaa vuokaan... aion tehdä jotain todella radikaalia ja alkaa sekoittaa ainekset.

Vierailija
20/27 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:25"]

[/quote]

Väärin. Kaikkiin ammattiryhmiin kuuluvat ihmiset tekevät virheitä, eivätkä sosiaalityöntekijät ole poikkeus. On yllättävän paljon tapauksia, joissa huostaanotto todetaan täysin aiheettomaksi. Tietyissä ryhmissä näitä sattuu erityisen paljon: esimerkiksi vielä diagnosoimattoman asperger-lapsen omituinen käytös saatetaan tulkita vanhempien syyksi, tai kun lapsi otetaan kotiopetukseen pahojen homeoireiden vuoksi, sanotaan, että vanhemmilla on Münchhausenin oireyhtymä.

Itsekin olen järkyttyneenä seurannut läheltä tapausta, jossa lapset otettiin huostaan täysin olemattomin perustein. Olen nähnyt kaikki tapaukseen liittyvät asiakirjat ja lukenut omin silmin, miten sosiaalityöntekijät muun muassa vääristelivät asiantuntijoiden lausuntoja täysin oman mielensä mukaan omaksi hyödykseen. Ymmärrän, jos moni ei usko, että tällaista voi tapahtua Suomessa - en minäkään uskoisi, ellen olisi itse nähnyt.

[/quote]

Moni sosiaalityöntekijä (ja perhetyöntekijä) haluaa olla kiltti tyttö ja etsiä ne virheet siitä perheestä, sillä sitä tietoa sieltä lähdetään hakemaan. Iso ongelma on myös suhteellisuudentajun ja itsekritiikin puute. Kun on annettu valta noin isoon asiaan, sitä pitäisi käyttää hyvin varoen ja myös siten, että suhteettomista reagoinneista rangaistaan.

Tämä lastensuojelun nykytila ja ihmisten kokemukset siitä, mitä nyt tapahtuu, ovat semmoinen juttu, jota joudutaan vielä myöhemmin historiassa ruotimaan. Uskon tuon makaronilaatikkokirjauksen täysin todeksi, mutta siitä herää esiin kysymys, millainen totalitaarinen yhteiskunta tämä oikein on. Ei ihme, että ihmisillä on paha olla, kun on niin ummehtunutta ja sossu käyttää aikansa täysin joutavien asioiden kirjauksiin ja niiden käyttämiseen apua hakeneita vastaan.

Sosiaalityöntekijälläkin voi viirata päästä ja tämä makaronilaatikkoasia on siitä loistava esimerkki. Mutta että tällaiset perusteet menevät huostaanotossa vielä läpi eikä niihin puututa!

Paljon onnellisempia ovat semmoiset perheet, joissa tehdään asioita vähän vasemmalla kädellä ja puhutaan kaikista ongelmista. Mutta niistä ei pidä koskaan kertoa millekään perhetyöntekijälle, koska he eivät ole tasaveroisia keskustelijoita ja tukijoita vaan tekevät ongelmista Ongelmia, jotka kirjataan muistiin. Ja he vielä kyselemällä urkkivat näitä tietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi