Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulla aina alkaa aamuyöstä särkemään päätä?

Vierailija
29.11.2013 |

Aina josks klo 4 aamuyöstä herään karmeeseen päänsärkyyn. Mulla on migreeniä, mutta tuo ei ole sitä ja siihen ei auta migreenilääkkeet.

Särky on silti toispuoleista tai otsalla, valtavan kovaa.

Olen kokeillut 5 eri tyynyä, ei auta.

Niskat on aika jumissa, harrastan uimista.

Mitä voisin tehdä, ettei ihan joka yö tuo tapahtuisi?

Menen nukkumaan n. klo 22-23 ja herään 6.30.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/32 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina ajattelevat että yöllinen tai aamuyön päänsärky on merkki aivokasvaimesta, niin minäkin aikoinaan ajattelin, mutta kyseessä oli niskat jumissa, mutta ennenkaikkea pään jatkuva virheasento, eli kävelin ns nokka pystyssä eli leuka ylhäällä, joka oli aiheuttanut lähes kuluman niskaan. Kävin ihan magneettikuvia ja röntgeniä myöten, mutta myös hierojalla jne.

tuo hampaiden narskutus on myös yksi juttu, mies narskutti todella pahasti, eikä itse sitä tiedostanut ja minä joka olen maailman herkkäunisin, en ollut siihen yöllä herännyt tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:07"]

Narskutteletko öisin hampaita? Sekin voi käynnistää päänsäryn aamuyöstä. Kannattaa toki käydä silti lääkärillä selvittelemässä asiaa.

[/quote]

Kuulostaa siltä, että sun purentakiskot eivät olleet sopivat. Suosittelisin käyntiä purentafysiologilla. Minulla on purennasta johtuvaa päänsärkyä, niska- ja hartiakipuja, ja minulla on myös leukanivelissä vaivaa. Minulla on käytössä purentakisko, ja se auttaa. Mutta sen pitää sopia just eikä melkein.

Mulla oli purentakiskot aiemmin, mutta alkoi leukanivelet paukkumaan.

Mulla on aika neurologille, mutta vasta 5 vk päästä.

Luin tuosta Hortonista, aika paljon se siltä vaikuttaa :(

ap

[/quote]

Vierailija
24/32 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:07"]

Narskutteletko öisin hampaita? Sekin voi käynnistää päänsäryn aamuyöstä. Kannattaa toki käydä silti lääkärillä selvittelemässä asiaa.

[/quote]

Mulla oli purentakiskot aiemmin, mutta alkoi leukanivelet paukkumaan.

Mulla on aika neurologille, mutta vasta 5 vk päästä.

Luin tuosta Hortonista, aika paljon se siltä vaikuttaa :(

ap

[/quote]

[/quote]

Tuli näköjään äsken hassusti keskelle. Siis näin:

Kuulostaa siltä, että sun purentakiskot eivät olleet sopivat. Suosittelisin käyntiä purentafysiologilla. Minulla on purennasta johtuvaa päänsärkyä, niska- ja hartiakipuja, ja minulla on myös leukanivelissä vaivaa. Minulla on käytössä purentakisko, ja se auttaa. Mutta sen pitää sopia just eikä melkein.

Vierailija
25/32 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ton areenan kipuohjelman, voi mulla olla  Fibromyalgiakin  sillä kipuja on joka  puolella, muuallakin kuin vain päässä. Aamulla ei pysy tavarat käsissä, lonkka on kipee jne. jne.

Siinä sitä sitten onkin tarpeeksi vaivoja. Kipulääkkeitä en uusia halua. Migreenin estona on kokeiltu jo vaikka mitä samoja jotka sopis tuohon  Fibromyalgian hoitoon.

Aika ankeeta...  ap.

Vierailija
26/32 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäs

Vierailija
27/32 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusi tyyny (ja patja). Miehellä oli niskat jumissa mutta uuden ja kalliin tyynyn hankittuaan hävisi niskakivut.

Vierailija
28/32 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 21:50"]

Aina josks klo 4 aamuyöstä herään karmeeseen päänsärkyyn. Mulla on migreeniä, mutta tuo ei ole sitä ja siihen ei auta migreenilääkkeet.

Särky on silti toispuoleista tai otsalla, valtavan kovaa.

Olen kokeillut 5 eri tyynyä, ei auta.

Niskat on aika jumissa, harrastan uimista.

Mitä voisin tehdä, ettei ihan joka yö tuo tapahtuisi?

Menen nukkumaan n. klo 22-23 ja herään 6.30.

[/quote]

Mulla sama juttu. Erityisen paha viikonloppuisin kun voisi nukkua vähän pidempään:(

Johtunee niskajumista ja pahasta uniapneasta minulla

Vierailija
29/32 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 11:59"]

Hanki uusi tyyny (ja patja). Miehellä oli niskat jumissa mutta uuden ja kalliin tyynyn hankittuaan hävisi niskakivut.

[/quote] et sitten tullut lukeneeksi kuinka monta uutta tyynyä ap oli jo hankkinut...

Vierailija
30/32 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni syyksi tuohon oireeseen paljastui jännitysniska. Pahin aiheuttaja uiminen, koska en osaa rintauintia oikeaoppisesti. Olen saanut vähän paremmaksi tilannetta jumpalla, lääkkeillä ja hieronnalla, mutta edelleen vaivaa jonkin verRan. Myös makuuhuoneen tuuletus on tärkeä, kunhan ei tule vetoa niskoihin. 

Vierailija
31/32 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans aamuyöpäänsärkyä usein. Mahdollisesti se alkaa jo kahdelta yöllä ja sit kun alkaa särkeä, niin ei lopu myöskään aamulla eikä päivällä, vaan jatkuu ja jatkuu. Pari päivää saattaa olla päänsärky ja samalla huono olo (mutta eri juttu ku migreeni-pahoinvointi, sitäkin mulla on!). En ole ikinä kyennyt selvittämään, mistä tää johtuu ja olen varmaan vuosia kärsinyt. Mutta liika nukkuminen on yksi pahentava seikka. Eli ylös jo vaikka viideltä, jos ei päänsäryltä saa nukutuksi. Valveilla sängyssä pyöriminen pahentaa vaan ja koko päivä on pilalla, jos yli seiskaan nukkuu.

Vierailija
32/32 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä