Mitä kaikkea 45v täyttävällä "tulisi olla"?
Kommentit (77)
Lapset maailmalla ja itsellä työ joka mahdollistaa talvet lämpimässä
( no joo, ei tarvitse, mutta tähän pyrin itse)
Monella on vielä monta omaa hammasta suussa.
Työpaikka ja vakituinen siisti asunto.
Käytöstavat.
Työpaikastakin voi neuvotella, jos sen tilalla opiskelee jotain päätoimisesti.
Joten asunto ja käytöstavat.
Asuntokaan ei tarvitse olla kokonaan maksettu luksuslukaali, vaan omiin tarpeisiin riittävä ostettu tai vuokrattu siisti asunto. Huomatkaa "siisti", se kielii mielestäni enemmän elämänhallinnasta kuin se, omistaako vai vuokraako asuntonsa.
Käytöstavat on ainoa, joka ei jousta mihinkään suuntaan. Ne on 45-vuotiaalla oltava hyvät.
Minä olen 45v ja kerronko mitä minulla ei ole?
Minulla ei ole omistusasuntoa, ei lapsia, ei omaisuutta, ei velkaa, ei televisiota, ei pakollista ulkomaanmatka joka vuosi, ei irtosuhteita eikä sairauksia.
Olen tyytyväinen että minulla on vakituinen työpaikka, sama puoliso kuin 24 vuotta sitten, auto joka kulkee, sen verran ylimääräistä rahaa että voi matkustaa kerran tai kaksi vuodessa Lappiin ja harrastaa ja uusia harrastusvälineitä.
Olen tyytyväinen tähän vaatimattomaan elämääni.
Ennenmuuta meillä yli nelikymppisillä vanhuksilla pitäisi olla hyvät lääkkeet. Lisäksi paljon viinaa että voi unohtaa olevansa jo vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puoli kiloa botoxia naamassa
40 ikävuoden jälkeen naamani pysyy paikallaan kollageenilla. Eli täyteaineita ainakin kuuluu 45+ elämään.
Miksi? En ole tarvinnut.
Olet sitten voittanut geenilotossa.
Minulle saisi tehdä jo kaulan ja kasvojen kohotuksen enkä ole edes vielä 45v
Vierailija kirjoitti:
Ennenmuuta meillä yli nelikymppisillä vanhuksilla pitäisi olla hyvät lääkkeet. Lisäksi paljon viinaa että voi unohtaa olevansa jo vanha.
Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Missäs ap 45v asustelee? Sillä on aika iso merkitys kysymykseesi. Esim. Ensisynnyttäjien keskimääräinen ikä on aika paljon vanhempi pääkaupunkiseudulla.
Ensisynnyttäjien keskimääräinen ikä yli 45 vuotta?
Vaikea uskoa, olisko sulla linkkiä faktaan?
Maksettu omistusasunto ja eläkevirka.
Henkilöllisyystodistus ja pankkitunnukset/kortti.
Pitäiiisi olla huipullla jossa tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs ap 45v asustelee? Sillä on aika iso merkitys kysymykseesi. Esim. Ensisynnyttäjien keskimääräinen ikä on aika paljon vanhempi pääkaupunkiseudulla.
Ensisynnyttäjien keskimääräinen ikä yli 45 vuotta?
Vaikea uskoa, olisko sulla linkkiä faktaan?
Eihän tuossa sun lainaamassa viestissä sanottu, että pk-seudulla ensisynnyttäjien keski-ikä olisi korkeampi kuin 45 vuotta, vaan korkeampi kuin muualla Suomessa. Luehan tarkemmin ennen kuin kommentoit.
Koira
Kissa
Tikapuut
Haudutuskattila
Silmäryppyjä
Mattoveitsi
Aurinkotuoli
Timmi kroppa, omistusasunto, kaikki tarpeellinen hankittu, matkustanut ainakin kymmenessä eri maassa ja rahaa sen verran ettei tarvitse ainakaan ruokakaupassa miettiä paljonko ostokset maksavat. Eikä ainakaan tarvetta millekään yhteiskunnan tukirahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puoli kiloa botoxia naamassa
40 ikävuoden jälkeen naamani pysyy paikallaan kollageenilla. Eli täyteaineita ainakin kuuluu 45+ elämään.
Miksi? En ole tarvinnut.
Olet sitten voittanut geenilotossa.
Minulle saisi tehdä jo kaulan ja kasvojen kohotuksen enkä ole edes vielä 45v
Miksi? Tuossa iässä pitäisi olla itsetunto sellaisessa kunnossa ettei tällaiselle ole mitään tarvetta. Jos siis ei ole päässä vikaa.
Empatiaa, itsetuntoa, itsetuntemusta ja itseluottamusta.
Toivoisin että minulla olisi 45-vuotiaana
-onnelliset, hyvinvoivat, aikuisiksi varttuneet lapset
-hyvä parisuhde (mieluiten nykyisen aviomieheni kanssa)
-omistusasunto (toki velkainen sellainen)
-vara matkustella pari kertaa vuodessa joko kotimaassa (esim. Lappi) tai ulkomailla
-jonkin verran rahaa tilillä vielä tilipäivää edeltävinä päivinä
-kiva työpaikka (se on jo nyt, mutta onko sama vai eri kuin 45-vuotiaana)
-ulkonäkö ja kroppa jotenkuten säilynyt
-hyväkuntoiset ja virkeät 8-kymppiset vanhemmat
-aikaa omille harrastuksille ja sellaista sisältöä elämässä mihin keskittyä kun lapset ovat toivottavasti jo lähteneet omilleen
Elämän tasaisuutta, tyytyväisyyttä ja elintason tarjoamaa vapautta.
Tällä tarkoitan, että tiedät kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa. Taloudellinen tilanne sen verran vakaa että voit ottaa muutamia palkattomia päiviä tai tehdä lyhyempää työaikaa ehtiäksesi nauttimaan elämästä.
Lapset jo sen verran isoja, että ehdit taas keskittyä myös omaan hyvinvointiin. Et enää tavoittele muuta taivaalta vaan suhtaudut elämään realistisesti. Toki kaukomatkoista voi nauttia, mutta osaat nauttia myös kotimetsästä. Rahaa ei tarvitse olla paljon, mutta kuitenkin niin riittävästi, ettei sitä tarvitse miettiä.
T. N-44
Elämänkokemusta ja sen kautta karttunutta ymmärrystä ja näkemystä.
Miksi? En ole tarvinnut.