Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtäkkiä pahentuneet kuukautisoireet

Vierailija
25.09.2020 |

Olen 38 ja tästä keväästä lähtien kuukautisoireet on pahentuneet. Päänsärkyä, mahakramppeja, väsyttää niin että en pysy hereillä.
Eilen tuli pääkipukohtaus ja tuntui pahoinvointia, vähän mahanestettä nousi ruokatorveen mutten oksentanut.
Mietin johtuuko tämä iästä vai siitä että olen ollut keväästä asti kotona??
Liikuin ennen viikottain salilla ja tanssissa. Nyt en uskalla sinne vaan teen vähän kotona.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin paheni oireet ehkä vuosi sitten, mutta nyt ne yhtäkkiä lieveni. Ei tarvinnut edes särkylääkettä kipuihin vaikka ennen tarvinnut. En tiedä johtuuko ruokavaliosta kun aloin äskettäin syynäämään tarkemmin, että saan tarvittavat vitamiinit+hivenaineet ja paikkailin muutamia puutteita.

Vierailija
22/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös esim. kysta tai myooma kohdussa jos on tosi kovat kivut ja vuoto. Kannattaa käydä lääkärissä. Itse hölmönä kärsi kivuista ainakin 15 vuotta ja sitten poistettiin kohtu, sen voi yli 40v. poistaa tilanteen vaatiessa.

Itse kivut ei ole kovin pahoja vaan liitännäisoireet. Mahakrampit siis suolisto-oireita.

Askorbiinihappo pois, loppuu molemmat, kivut ja liika vuoto. Mut se ei ihan helposti onnistu, jos ei näe lukea tuoteselosteita. Siksi se riippuu iästä niin paljon. Mun kohta 90-vuotias äiti näkee hyvin ilman lasejakin, kun kaihi on leikattu, mut tuota happoa en anna hänellekään yhtään. Voi olla, ettei lääkäri siitä mainitse koskaan;-)

Melkoinen keripukki tulee, jos ei yhtään C-vitamiinia saa ravinnosta saada. Voi kuolema korjata aika nopeasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös esim. kysta tai myooma kohdussa jos on tosi kovat kivut ja vuoto. Kannattaa käydä lääkärissä. Itse hölmönä kärsi kivuista ainakin 15 vuotta ja sitten poistettiin kohtu, sen voi yli 40v. poistaa tilanteen vaatiessa.

Itse kivut ei ole kovin pahoja vaan liitännäisoireet. Mahakrampit siis suolisto-oireita.

Askorbiinihappo pois, loppuu molemmat, kivut ja liika vuoto. Mut se ei ihan helposti onnistu, jos ei näe lukea tuoteselosteita. Siksi se riippuu iästä niin paljon. Mun kohta 90-vuotias äiti näkee hyvin ilman lasejakin, kun kaihi on leikattu, mut tuota happoa en anna hänellekään yhtään. Voi olla, ettei lääkäri siitä mainitse koskaan;-)

Siis C-vitamiini? Oletko tosissasi?!?

Vierailija
24/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli anemia ja uupumus runsaiden kuukautisten myötä. Yhtäkkiä olin kuin zombie ja pää kävi hitaalla.

Vierailija
25/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli anemia ja uupumus runsaiden kuukautisten myötä. Yhtäkkiä olin kuin zombie ja pää kävi hitaalla.

Veriarvot ok

Vierailija
26/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus ei tule yksin

Vierailija
27/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapset tehtynä?

Vierailija
28/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö hormonaalista ehkäisyä?

Vierailija
29/38 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis C-vitamiini? Oletko tosissasi?!?

Kyllä. Lisää kaikenlaista verenvuotoa. Passaa kokeilla. Hankalaa sen välttely kyllä, mutta kannattaa ehdottomasti:-)

Vierailija
30/38 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ja kaikille muillekin, joilla kuukautisissa on tapahtunut ratkaisevia muutoksia kuten kipujen tai vuodon määrän lisääntymistä:

Menkää ihan oikeasti kunnon gynekologin vastaanotolle, älkää odotelko vuosikausia ja varsinkaan etsikö jotain nettidiagnooseja. Kyseessä saattaa joskus olla vakaviakin gynekologisia sairauksia, jotka eivät muulla kuin asianmukaisesti tutkimalla selviä. Tiedän mistä puhun, koska itselläni on ollut lukuisia gynekologisia sairauksia - niitä kaikkein vakavimpiakin - vuosien varrella. Mikäli joku teistä on ruotsinkielinen ja HBL tilaaja, olen hiljan antanut aiheesta haastattelun siihen, löytyy netistä.

Vierailija
31/38 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos

Vierailija
32/38 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet varmasti joskus.

Vierailija
33/38 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän sellaisests tulee väistämättä kaikille, jos ei yhtään ennakoi...

Vierailija
34/38 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurobion forte b- vitamiinivalmiste auttaa pms oireisiin. Googlettakaa. Auttoi itsellänikin. Ei tietenkään kaikilla mutt kannattaa kokeilla. Pari vko ennen kuukautisia syötynä.

Vierailija
35/38 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suolistosairaudet tutkittu?

Vierailija
36/38 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun olisi riittänyt yksi vastaus: mene lääkäriin.

Vierailija
37/38 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen keripukki tulee, jos ei yhtään C-vitamiinia saa ravinnosta saada. Voi kuolema korjata aika nopeasti...

Marjoistahan sitä saa! Mitään lisättyä ei tarvi. Jos 10 vuotta oon ollut terveenä, ei voi olla väärinkään:-D

Vierailija
38/38 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veriarvot ok

Sittenhän sulla ei ole mitään hätää:-)