Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempia tutkitaan

Vierailija
25.09.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11560638
Parikin kirjaa tehty isovanhemmista ja niiden kokemuksista - kultamummille vinkkinä, tai kenelle tahansa ketä kiinnostaa pitääkö vauvan hoitaa isoäitiä vai päinvastoin. Isoisät joutuu helposti erotapauksissa eroon lapsenlapsistaan, senkin takia että itse keskittyvät uuden puolison perheeseen.

" Suurin osa hänen haastateltavistaan tuntee iloa ja on sitä mieltä, että lapsenlapset rikastuttavat elämää. Kirjassa on kuitenkin tarinoita myös täysin toisenlaisista kokemuksista.

– Pahimmillaan tilanne on se, että isovanhemmat ja lapsenlapset eivät tapaa toisiaan ollenkaan. Se voi johtua kummasta osapuolesta tahansa, ja se voi olla todella raastavaa, Soiluva sanoo."

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset eivät tapaa minun vanhempiani (olen perheemme äiti). Oma äitini on juoppo, joka päätti jo silloin kun odotin esikoistani, että hän ei äpärääni hoida. Kertoi tämän myös kasvotusten. 

Isälläni on kauan jo ollut uusi vaimo, joka on mielellään laittanut kapuloita rattaisiin koskien isän ja minun välejä, ja on tehnyt tätä niin kauan kuin ollaan oltu toistemme elämissä. Eli sellaiset 20 vuotta kohta. Muutama vuosi sitten oli ihan käsittämätön selkkaus, joka siis oli kaikkien selkkausten mittakaavassa pieni, mutta kun se koski minua (minun muistamista minun syntymäpäivänäni), niin siitä kehkeytyi iso riita. Puolustin itseäni, sanoin että olen yhtä tärkeä kuin isän vaimonkin lapset ovat, ja että minun lapsillani on oikeus myös Ukkiin, ja että en ole oikeutettu saamaan tällaista kohtelua keltään. Lopputulema? Isäni katkaisi välit. 

Toivottavasti omien vanhempieni kaltaisista "isovanhemmista" kirjoitettaisiin enemmän. Heistä, jotka ovat luonteeltaan hankalia, pikkumaisia, helposti suuttuvia. Toivottavasti myös naisten manipulointihalut nostettaisiin vihdoin ja viimein jalustalle, ja ylipäätään se, miten vaikea ihmisten on hyväksyä puolisonsa lapsia. Tällä saattaisi olla jotain tekemistä Suomen korkeiden masennustilastojenkin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän