Mitä teillä syödään tänään?
Me syötiin miehen kanssa lounaaksi salaattia. Tomaatin, kurkun ja punasipulin lisukkeena oli loimulohta ja kermaviiliä (mulla) ja minikevätkääryleitä, cashew-pähkinöitä ja makeaa chilikastiketta (miehellä). Lapsi söi vain jugurttia, marjoja ja mysliä, koska kauppareissu venähti ja piti tehdä pikatankkaus ennen päiväunia.
Päiväruuaksi meillä on lohikeittoa, jossa on perunaa, lanttua, porkkanaa ja sipulia sekä loimulohta (mulle ja lapselle) sekä eilistä linssi-tomaattikeittoa miehelle.
Kommentit (18)
Kunhan mies ehtii kotiin, yllätän hänet iloisesti lämmittämällä hänen eilen valmistamaansa intialaista linssimuhennosta. Ihan omaa tekemääni ovat uunissa paistetut lohkoperunat.
Punaisella pestolla ja mozzarella kuorrutettuja kanafileitä, ihan sairaan hyviä. Niin ja riisiä.
Iltapalalla jokirapusalaattia+patonkia.
Merimiespihviä pitkästä aikaa - lopultakin perunat on sellaisia että sitä voi tehdä:)
Nyt on jotakin pielessä, 7 vastausta eikä yhtään jauhelihaa. No, eipä sitä ole meilläkään, vaan ihan rauhassa keittelen pariisilaisen sipulikeiton. Juustoleivät ja beaujolais kuuluvat asiaan, vaikka saa se viini muutakin olla. Lapset eivät ole lähelläkään viini-ikää, joten he juovat ilmeisesti mehua.
Mikromakkaraa ja olutta, lapsille kaurapuuroa.
Puolet perheestä syö hernekeittoa, puolet grillattua kanaa.
BLT:tä ja aasialaista slaw'ta illalla tsatsikia.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:36"]
[/quote]
Kerrohan, miten tuo aasialainen coleslaw valmistetaan! Olen syönyt sellaista Wrong noodle barissa ja se on HYVÄÄ.
Ap
En tiedä vielä. Mennään ulos syömään. Ensin joulun avajaiset ja sitten glögille ja siitä syömään.
Eiliseltä jäi kaalilaatikkoa vielä tälle päivälle.
[/quote]
Kerrohan, miten tuo aasialainen coleslaw valmistetaan! Olen syönyt sellaista Wrong noodle barissa ja se on HYVÄÄ.
Ap
[/quote]
Sitä on varmaan tuhatta lajia, mutta tämä resepti vaikuttaa hienolta:
http://allrecipes.com/recipe/asian-coleslaw/
Eilistä soijasuikalekastiketta ja perunoita, salaattia ja patonkia. Yksin kun on kotona, niin ajattelin kokeilla ekaa kertaa pavlovan tekemistä, niin ei haittaa jos menee pieleen.
kylläpäs esimerkiksi alkupään ruoat kuulostavat hyvältä! itse ajattelin syödä salaatin, jossa salaatin ja pinaatin lisäksi tomaattia, kurkkua, aurinkokuivattua tomaattia, kalamata-oliiveja, fetaa, kylmäsavutofua sekä vähän grillattua halloumia. kylkeen avokadoa ja raejuustoa ja päälle loraus balsamicoa ja hamppuöljyä. ai että! jälkiruoaksi illemmalla suklaata ja itsevalmistettua chai-teetä.
Perunankuoria