Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on luumustelma?

Vierailija
29.11.2013 |

Ikinä kuullutkaan. Luussa oleva mustelma?? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpurkauma luunsisällä.

Paranee ilman hoitoa kuten tavallinen mustelma.

Vierailija
2/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuulin lääkäriltäni luumustelmasta kun polveni kuvattiin ja siinä todettiin luumustelma. Kipu polvessani oli siitä johtuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut luumustelma jalkaterässä n. 10kk. Vieläkään se ei ole parantunut eikä sen kanssa voi vieläkään kävellä kuin alle kilometrin matkoja kerrallaan.

Todella ärsyttävä vaiva. Minulla on ollut luunmurtumia jotka ovat parantuneet kuukaudessa. Tämä kuitenkin paranee todella hitaasti. Ensimmäiset 4kk en pystynyt edes istumaan pidempiä aikoja niin ettei jalka ollut tuettuna ilmassa.

Kannattaa välttää jalkojen liikarasitusta. Ei tarvita kuin tömäys jos jalat ovat valmiiksi treenistä muussina ja tuloksena voi olla luumustelma jonka paranemisessa voi mennä yli puolitoista vuotta varsinkin jos se on jalkaterässä mitä joutuu rasittamaan joka päivä.

On todella rasittavaa kun pitää koko ajan tarkkailla ettei rasita jalkaa liikaa, koska se hidastaa paranemista

Vierailija
4/8 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko kysyä minkä lainen se on ja mistä se yleeensä tulee?

Vierailija
5/8 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee iskusta jalkaan, esim ihmisen kanssa urheilussa törmäämisestä, kuten itselläni noin viikko sitten... Helkkarin kipee on koko jalka

Vierailija
6/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itellä epäilys, että mulla on luumustelma tai rasitusvamma. Tuntuu todella kipeeltä kun juoksen ja pahenee jos juoksen ja kävellessä tuntuu varsinkin kun olen just juossut. Se tuntuu tosiaan siel luussa ja kun kävelen tunnen kun mun luu naksahtelee ja liikkuu, mutta en tunne mitään kipuu jos painan siitä kohdasta🤷 olen menossa lääkäriin tällä viikolla.

Vierailija
7/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on stelma luumussa.

Vierailija
8/8 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumustelma = luumusta valmistettu luonnos eräänlaisesta muinaisugrilaisesta päähineestä. Näin kertoo nykysuomen sanakirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi