Nämä kiusaajat on vapaan kasvatuksen hedelmiä
Lisäksi heitä kohdellaan kotonaan kuin kruununprinssejä. Tässä tapauksessa tuskin nuhdellaan kotona näitä perintöprinsejä vaan kaikki on silkkaa valetta ja panettelua.
Kommentit (29)
Joskus ennen vanhaan, vanhoina hyvinä aikoina, tällaiset eivät olisi ylittäneet uutiskynnystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niillä on luultavasti hyvinkin tiukka (uskonnollinen) kasvatus. He oppivat olevansa ylivertaisia ja että dhimmejä saa kohdella miten huvittaa.
Kotona opetetaan että vääräuskoisia ei saa kuunnella, sellaisilla ei ole, etenkään naisilla, mitään määräysvaltaa hurskaan uskovan yli. On iso virhe olettaa että ovat vain hairahtuneita ihmisiä jotka saa paapomalla muutettua länsimaiseen ajattelutapaan. Se ei vaan onnistu, ei koska he uskovat olevansa oikeassa, se on iskostettu vanhempien, sukulaisten, imaamien taholta pikkuvauvasta asti. He uskovat että kaikki muut paitsi oma uskonsuuntaus on väärässä ja että he ovat sodassa kaikkia niitä vastaan jotka uskovat eri tavalla. Se lukee heidän kirjaimellisesti uskomassaan kirjassa. Sitä uskoa ei vääräuskoinen heiluta, ei varsinkaan nainen, oli sitten mikä rehtori tai ministeri tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä väkivalta kumpuaa väkivallasta. Eli sitä on kotona nähty ja koettu.
Ei välttämättä vaan siellä kotona ei ole mitään rajoja asetettu eikä kuria. Vanhemmat välinpitämättömiä ja oma elämänhallinta hukassa tai ei ole aikaa lapselle.
Meillä oli kotona liian kova kuri ja lapsia lyötiin. Liian arkana jouduin kiusatuksi. Olin vapaan kasvatuksen tuotoksille sopivaa uhri materiaalia johonka purkaa pahaa oloonsa.
Vantaan tapauksessa kiusaajat on monikulttuurisia
Heiltä puuttuu kuri ja kunnioitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ihminen, eli Homo Sapiens on äärimmäisen väkivaltainen laji.
Ja väkivaltaisuus istuu ihan lapsista saakka.Turhaa puhetta, että joku vapaa kasvatus olisi syy.
Ihminen on aina ollut väkivaltainen.
Riittää, kun katsoo historiaa.
Loputon sotien ketju, loputon alistaminen..
Juuri näin. Kiusaamisessakin on kyse vallasta ja toisen alistamisesta. Koska ihminen on eläin ja peto. Ei kiusaamista saada todennäköisesti koskaan pois, ainakaan kokonaan vaikka syytä olisi kyllä. Ei nykyään tarvitsisi tapella ja riistää niinkuin ennen aikaan, koska nykyihminen on huomattavasti sivistyneempi ja paremmin toimeentulevampi sekä suvaitsevaisempi kuin koskaan ennen maailmanhistoriassa. Kaikki on niin syvälle geeneihin kirjattu että niitä ei niin vain muutetakaan. Tietysti kasvatuksella on aina oma osansa niinkuin ihmisen luonteella näissä tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen vanhaan, vanhoina hyvinä aikoina, tällaiset eivät olisi ylittäneet uutiskynnystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain selkäsaunan isältä kotona, enkä uskaltanut olla koulukiusaaja. Jos isäni olii kutsuttu kouluun neuvotteluun minun koulukiusauksen vuoksi, olisin kotona saanut sellaisen kurituksen etten viikkoon olisi voinut istua. Opittu malli oli siis se ettei kannata kiusata toisia.
Minulla oli samalaista. Minä koin kovempaa kuin sinä koit.
Isä ei vaan uskonut ja tajunnut että minua oli kiusattu pitkään ja lopulta kun kokosin sellaisen jengin kouluun, että minä olin johtaja alueella, niin minusta tehtiin koulun puolelta kiusaaja. Isä sitten aikansa pahoinpiteli minua, mutta kun johtajaksi joutuu ja asettuu, niin johtajana pysyinkin.
Ei poikaporukka lojaaliudessa käännä selkäänsä. Elokuvassa Pojat. Myös siinä pojat on lojaaleja toisilleen ja tukee toisiaan. Poikaporukka on se oikea perhe, kun isä ja äiti käy vain töissä toisella paikkakunnalla ja tulee kotiin lähinnä nukkumaan tai antamaan selkää.
Tuloksena se että 13-vuotiaana tyrmäsin isän kesken kurinpidon olohuoneen betonilattialle. Tarkalla vasemman suoralla yhdistettynä väistöön ja potkuun nilkan tasalle. Ukko tömähti pyllylleen kovalla äänellä, joka kuului takulla koko kerrostaloon.
Tämän jälkeen ei enää isäkään uskaltanut kiusata minua. Hän hiljaa otti saunassa lyhyen puheenvuoron ja totesi että tästä lähtien sinä olet mies ja alat saamaan joka viikko 100mk.
Lahjoi etten toisten nöyryytä aikuista nelikymppistä miestä.
Elämässä on voittajia tai häviäjiä. Sun tehtävänä on taistella ylös ja olla joko ns. kiusaaja tai kiusattu.
Minä valitsin kiusaajan roolin. En kestänyt olla kiusattuna.
Riippuu täysin näkökulmista, että olenko kiusaaja.
Minä pidän itseäni kovan elämän sankarina. Olen kokenut kovempia kuin muut ja jouduin lapsesta asti tutkimaan lähikamppailumetodeja ja pistämään ne toimintaan.
Tälläistä oli uudellamaalla 90-luvun alussa ja puolessa välissä.
Karua ja kovaa elämää joutomaiden kupeessa. Rajuja välienselvittelyjä koulumatkoilla ja koulujen takapihoilla. Jatkuvaa taistelua elämästä ja kuolemasta.
Ilman kavereita en olisi selvinnyt elämässä. Jokainen tarvitsee ystäviä jotka suojaa selustan.
Pojat elokuvan sota-ajan ja sen jälkeen kasvaneet lapsethan olivat konkreettisesti vapaan kasvatuksen hetelmiä.
Aika pitkälti saivat kaupungilla tai metsissä vapaasti mennä ja olla ilman vanhempien valvontaa.
Kotona kävivät lähinnä syömässä ja nukkumassa. Sillä tavoin myös vältti ylimääräiset kotityöt.
Kiusaajat voi olla ihan hyvin hyvästä perheestä ja hyvin kasvatettujakin. Luonteesta se on kiinni.
Sitä ihmettelen, miksi kiusaajia paapotaan kouluissa ja sosiaalitoimissa. Heidät joko itse ajatellaan uhreiksi tai sitten he ovat jotenkin parempaa ainesta, koska ovat vahvoja ja dominoivia. Ihan kädetöntä touhua kun "yrittävät" kitkeä kiusaamista.