Onko helvetti oikeudenmukainen?
Kommentit (51)
Onko siis dementikko jo puoliksi taivaan puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Jumala on paha. Hänelle kelpaa vain yhdenlaiset ihmiset, ne jotka uskovat häneen. Saat olla minkälainen rikollinen vaan, mutta jos teet rötöksiä uskossa Jumalaan, pääset taivaaseen. Jos olet hyvä ihminen, mutta et usko, menet automaattisesti helvettiin.
Elät kuitenkin tämän Jumalan luomassa todellisuudessa, etkä voi sitä mitenkään muuttaa. Voit hyväksyä Jumalan sellaisena kuin Hän on, tai voit vastustaa Häntä, koska pidät häntä pahana. Mutta koska Jumala on se, joka määrittelee hyvän ja palkkion, rikoksen ja rangaistuksen, niin sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia Häntä vastaan. Koska hän omistaa ja määrittelee kaiken.
Voi kuulostaa ahdistavalta, mutta voin kertoa toisaalta, että todellisuus hänen yhteydessään on hyvä. Pitää vain ymmärtää ihmisen paikka ja osa. Se ei ole kukkoilla Jumalaa vastaan.
Aivan järkyttävää tekstiä. Ihan kuin Jumala olisi joku koulukiusaaja. Käyt mun koulua, joten alistu tai kärsi. Mä määrittelen asiat täällä koulussa. Sun teksti sai mut inhoamaan uskontoa enemmän kuin jo inhosin.
Saatanahan tekee vain mitä hönen käsketään tehdä, eli pitää pahat pois taivaasta, joten en käsitä miten häntä pidetään pahana ja vihattuna?
Pitäähän siinä joku jäynä olla. Eihän se muuten olis helvetti.
Helvetti on roomalaisten keksintö , jolla saatiin kansa kuriin
Ei sellaista ole
Voi teitä harhaanjohdettuja raukkoja. Uskotte kaiken, mitä Jumala väittää. Että hän muka karkotti Saa-tanan hlvettiin ja sinne kaikki ihmiset hänen kanssaan ikuiseen kärsimykseen... Ehei.
Satana lähti itse, hän näki Jumalan narsitisen ja sadistisen luonteen. Saatana ei yritä epätoivoisesti vakuutella ketään puolelleen, toisin kuin mustasukkainen, pikkumainen Jumala.
Kaikki, jotka eivät Jumalalle kelpaa, kelpaavat Saatanalle. Menen mieluusti sinne, kuin pokkuroimaan narsistia. En ole läheisriippuvainen enkä kärsi Tukholmasyndroomasta, onneksi!
Jumala on hirviö. Jos vähänkin tarkemmin tutkii tuota tarinaa, ei voi tulla muuhun lopputulokseen.
Jumalaa ei ole -> Helvettiä ei ole. Uskonto on vain ja ainoastaan vallankäytön väline. Sen avulla on ollut helppo pelotella tyhmiä oman tahtonsa mukaiseen toimintaan.
Helvettiä ei ole, ei kyllä taivastakaan. Katoamme olemattomiin kuoleman hetkellä.
Ennemmin hlvetti jäätyy, kuin minä poistun palstalta !
Zinc
"Jumalaa ei ole -> Helvettiä ei ole. Uskonto on vain ja ainoastaan vallankäytön väline. Sen avulla on ollut helppo pelotella tyhmiä oman tahtonsa mukaiseen toimintaan."
On edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Helvettiä ei ole, ei kyllä taivastakaan. Katoamme olemattomiin kuoleman hetkellä.
Taivasta ei ole. ME olemme hlvetissä.
JA elämää on kuoleman jälkeen.
Zinc
Hyvä keksintö valtaapitäviltä. Tuhansia vuosia valta-asemaa on perusteltu tällaisella hömpällä. Onneksi vihdoin meidän aikanamme tieto ja tiede tulevat uskontojen paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keksintö valtaapitäviltä. Tuhansia vuosia valta-asemaa on perusteltu tällaisella hömpällä. Onneksi vihdoin meidän aikanamme tieto ja tiede tulevat uskontojen paikalle.
Eivät muuten tule. Jos seuraat tilastoja, niin ateismi jää pahasti jalkoihin. Kristinusko ja islam valloittavat maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Jumala on paha. Hänelle kelpaa vain yhdenlaiset ihmiset, ne jotka uskovat häneen. Saat olla minkälainen rikollinen vaan, mutta jos teet rötöksiä uskossa Jumalaan, pääset taivaaseen. Jos olet hyvä ihminen, mutta et usko, menet automaattisesti helvettiin.
Elät kuitenkin tämän Jumalan luomassa todellisuudessa, etkä voi sitä mitenkään muuttaa. Voit hyväksyä Jumalan sellaisena kuin Hän on, tai voit vastustaa Häntä, koska pidät häntä pahana. Mutta koska Jumala on se, joka määrittelee hyvän ja palkkion, rikoksen ja rangaistuksen, niin sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia Häntä vastaan. Koska hän omistaa ja määrittelee kaiken.
Voi kuulostaa ahdistavalta, mutta voin kertoa toisaalta, että todellisuus hänen yhteydessään on hyvä. Pitää vain ymmärtää ihmisen paikka ja osa. Se ei ole kukkoilla Jumalaa vastaan.
Aivan järkyttävää tekstiä. Ihan kuin Jumala olisi joku koulukiusaaja. Käyt mun koulua, joten alistu tai kärsi. Mä määrittelen asiat täällä koulussa. Sun teksti sai mut inhoamaan uskontoa enemmän kuin jo inhosin.
Just tuon asenteen takia helvetti edes on olemassa. Saatana on kanssasi samaa mieltä, ja ikävä kyllä hän on luuseri, häviäjä.
Onko taivas oikeudenmukainen? Kukaan ei ole niin paha että ansaitsisi ikuisen elämän soitellen harppua.
Vastauksena kysymykseen, palstalaisille: mikä on sinun henkilökohtainen helvettisi? Miten kaukana olet siitä?
Siinä se on, pähkinänkuoressa. Helvetti on täällä, meidän oman toimintamme seuraus. Joo kiitos kyllä monet alaklikit ja sierainkorahdukset tässä kohtaa. Mutta ne meidän henkilökohtaiset helvetit liittyy läheisesti siihen mitä itse elämässä valitsemme. Palstan suurin lippulaiva tuntuu olevan syyllisten etsiminen omiin ongelmiin. Se syyllinen on viime kädessä peilissä. Se on se helvetti. Siitä voi tosin päästä ulos. Ei tartte katsoa tällaisia videoita ja nauraa näille ihmisille. Voi käyttää sen ajan paremminkin ja oman vastuun ja omien valintojen miettimiseen.
Miistä minä tuedän ku en oo käyny. Muuuta kun maan päälisesssä hlvetissä vähän liiankin usein.
Aikuiset ihmiset uskoo helvettiin ja taivaaseen. 🤣
Jos surisit lastasi taivaassa, eihän se olisi taivas sinulle. Taivaassa kaikki kyyneleet pyyhitään pois ja kaikki itkun aiheet häviävät.