Facebook sulki fitness-äidin tilin lihavuuskommentin takia
Kommentit (31)
Ihme potaskaa. Ite olen kans lievästi(?) ylipainoinen, mutta en todellakaan halua kenenkään kehuvan mua siitä. En silti tajua, että kenen tunteita tuo kommentti on loukannut. Hän ei ainakaan tuossa yksilöinyt ketään, ja kuten täällä on sanottu, ylipaino ei todellakaan ole tietyn pisteen jälkeen terveellistä. Eipä sillä, en silti ymmärrä jatkuvaa ihannointia vartalotyypille, josta ei löydy grammaakaan rasvaa ja kylkiluut kuultavat läpi seistessä. Miksei kaikki vaan saa painaa senverran kuin painavat ja vastaavat sitten terveydellisistä seurauksista, mikäli sellaisia tulee?
Ai että pistää ärsyttämään.
Etsin sen Kangin manifestin josta banni tuli.
Siinä hän esittää vihastuksensa alusvaatekuvista joissa on pyöreitä lähes liikalihavia naisia. Medissa saisi siis olla vain hoikkia koska pyöreiden naisten ihannointi on vaarallista ja lisää lihavuutta????
Mimmin oma äiti on muuten melkoinen pullero.
Viittiks laittaa tännekin sen kommentin? Miulle tuli se käsitys, ettei hän niitä naisia haukkunut, vaan sitä ylipainon ihannointia?
Minä taas ymmärsin, että hän kritisoi hengenvaarallisesti ylipainoista elämäntapaa? saatoin toki ymmärtää väärinkin.
Ei tuo fitness-elämäntapakaan kaikkine äärimmäisyyksineen ihan terveellisimmästä päästä ole. Eikö voitaisi antaa ihmisten olla kunkin omalla tavallaan ja terveydenhuollon huolehtia niistä oikeasti vaarallisen lihavista ihmisistä.
Itselläni on 10kg ylipainoa ja siitä tietoisena liikun paljon ja yritän syödä niin terveellisesti kuin jaksan. Olen ns. hyväkuntoinen lihava eli jaksan juosta ja aerobicata siinä missä "laihatkin". Ärsyttää suunnattomasti sellaiset lihavat ihmiset, jotka ovat hyllyviä tankkeja ja hengästyvät 100metrin kävelymatkasta. Tehkää itsellenne jotain ihan oikeasti. Se ei ole terveellistä.
Kangin manifesti tässä:
I woke up this morning to news stories about how overweight nearly obese women should be proud of their bodies (as they posed in lingerie). I think we should all accept how any healthy body through good nutrition and exercise manifests but I’m starting to get annoyed and here’s why:
1. We have a health issue in America with over 2/3 overweight or obese.
2. We have a healthcare crisis. We spend over 3 trillion in healthcare yearly!
3. We have a childhood obesity issue, with many children suffering from adult diseases like diabetes.
4. We have magazines everywhere praising the celebrity (with all her resources) for being fit after months of giving birth and scorn the “real every day mom” who is able to be successful.
5. We keep blaming the culprit (school lunches, fast food, etc) when the real change starts at home – ESP those who lead, which are the parents.
There are some serious contradictions in our society. I know many people still get riled up with me and my convictions but the truth is I KNOW how it is to work your ass off and not have energy at the end of your day. I know how it feels to be overweight and not drop an ounce after years of disordered eating. I know how difficult it is to raise multiple children – all born a year apart – and make my fitness and nutrition a priority. Lastly, I know how it feels like to grow up with an unhealthy mother wondering if she will live to see your wedding day.
I know it’s hard. I know it’s not easy to break habits and build new ones. I know your environment challenges you and I know making your health a priority amongst the many priorities to stay afloat in today’s world is difficult. But I will tell you this: IT IS WORTH IT.
We need to change this strange mentality we are breeding in the U.S. and start celebrating people who are a result of hard work, dedication and discipline. I’m not bashing those who are proud and overweight, I am empowering those who are proud and healthy to come out and be the real role models in our society. (Vent done)
Minua kiinnostaa, montako tuhatta, tai montako kymmentä tuhatta dollaria tämä nainen on kirjoituksillaan ansainnut? Koska raha se häntäkin, kolmen pienen lapsen äitiä oikeasti enemmän liikuttaa kuin muiden hyvinvointi. Eihän tässä ole pointtina lihavuus tai laihuus, vaan ihmisen yritys tienata elantonsa julkisuudella ja muiden ihmisten valintoja arvostelemalla. Ja sillä saralla nyt vaan pitää olla tosi varovainen
Liian alhainen BMI on yhtä hengenvaarallinen kuin korkeakin, kuolleisuuden kannalta tilastollisesti paras BMI on jossain 24-30 kieppeillä, voi vapaasti googlailla kuvaajia noista korrelaatioista.
Minua häiritsee muiden läskejä enemmän nykyajan yhteiskunnassa vallitseva materialismi, ulkonäön korostunut arvostus, pinnallisuus, tunnekylmyys, keinotekoinen elämä sosiaalisen median välityksellä ja mediaan luomat vääristyneet ihanteet, ulkonäköpaineet ja oletukset.
Mun mielestä kenenkään täällä Suomessa on turha vetää herneitä nenuun Kangin kirjoituksista. USA:ssa nyt tuo lihavuusongelma on oikeasti todellinen ja kuormittaa terveydenhuoltoakin. Siellä lähes liikuntakyvyttömät lihavat ihmiset rullaavat sähköisellä ostoskärryllä pitkin Walmartin käytäviä ja napsivat mukaansa hamppareita ja makaroni-juustomössöä. Sitä samaa syötetään sitten kotona lapsille... :x
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 09:03"]
Mutta me muut puhutaan just ylipainosta. Pieni pyöreys ei terveyttä vaaranna.
[/quote]
Mutta puhuiko Kang pyöreistä vai lihavista? Yleensä median alusvaatekuvissa ei ole lihavia vaan pyöreitä.