Jotkut eivät siis avaa verhojaan koko päivänä?
Siis mulla on tuttavapiirissä parikin tällaista perhettä, että aina kun heille menee kylään, on verhot kiinni ja valot päällä vaikka olisi ihan keskipäivä ja kaunis auringonvalo tulisi ulkoa sisälle.
Miksi näin?
Kommentit (27)
Mulla on usein makkarin verhot kiinnit koko päivän, kun en siellä oleile, tai olen kokonaan poissa valoisan ajan. Olohuoneen verhot avaan kyllä valoisan aikaan, jos vain kotona olen. Maisematkin kun on ihan kivat. En kyllä haluaisi valoisaan aikaan nököttää verhojen takana lampun valossa. Omituista.
Taitavat ystäväsi olla crack-riippuvaisia. Heillä ei silmät päivänvaloa kestä, siksi on asunnostakin tehtävä pimiö. Havaitsitko piippuja tai muuta epämääräistä siellä vieraillessasi? Esim. pulverimaista jauhetta pöydän päällä? Cheekin levyjä ja räp-musiikin kuuntelua? Ulosanti ei ole kirjasuomea vaan katujen kieltä? Jos jokin näistä ehdoista täyttyy, on se varma merkki crack-addiktiosta.
Pidän verhot usein kiinni tai vähintäänkin nuo sälekaihtimet. Meillä antaa ikkunat suoraan kadulle. En halua et ihmiset kyttää sisälle.
Meillä on verhot kiinni. Koirat kyttää ikkunasta kaikkea ja haukkuvat. Ihan naapureidenkin mukavuuden takia koirien huoneessa on verhot kiinni.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 21:39"]
Siis mulla on tuttavapiirissä parikin tällaista perhettä, että aina kun heille menee kylään, on verhot kiinni ja valot päällä vaikka olisi ihan keskipäivä ja kaunis auringonvalo tulisi ulkoa sisälle.
Miksi näin?
[/quote]
Jos perheessä on yksikin migreenipotilas, häntä voi auttaa arjessa pitämällä verhot kiinni. Kirkkaat ja välkkyvät valot laukaisevat helposti migreenin.
Itsellä yksi sellainen tuttu, joka pitää aina verhot kiinni. Eikä vastapäätä ole mitään toista taloa tms. että näkyisi suoraan sisälle. Sama tapa ollut kaikissa kodeissaan. Hänestä voi ainakin todeta, että ei ole muutenkaan sellainen ihminen joka saisi nautintoa esteettisyydestä tai ympäristöstä muutenkaan. Ts ei ole niin väliä minkä näköistä ympärillä on, onko valoa tms. On kroonisesti masentunut.
Kuka sitä ikkunoista ulos tuijottamaan, kun kotona on paljon muutakin tähdellisempää tekemistä! Masennuksen hoidoksi eivät yhdet (kahdet tai kolmetkaan) kankaanrääpäleet riittäne. Jos ulkona on jotain mielenkiintoista, on kai sama mennä sitten ulos kokonaan? Auringonvaloa? Ulos mars! Jos joitakin ihmisiä en ymmärrä, niin niitä jotka ei tuuleta asuntojaan eli avaa ikkunoitaan koskaan! Tunkkainen asunto se vasta masentavaa onkin. Meillä tuuletetaan joka päivä, oli kesä tai talvi!