Nuortenkirjat ysärillä <3
Neiti Etsivä, Sweet Valley High, Baby Sitter's Club... Mitäs muuta te muistatte? Yritän muistella, mitä kaikkea ihanaa tuli luettua silloin esiteininä/murkkuna. Tuli hirveä nostalgiavimma ja voisi mennä divarista hakemaan pari.
Kommentit (28)
Tuija Lehtisen Mirkka-kirjat. Tai ensimmäiset taitaa olla jo 80-luvulta.
Nummelan Ponitalli, Bert, Hullu Luokka.
Pikku vampyyri. En tosin muista, onko tehty jo kasarilla mutta ysärillä luin noita.
Vierailija kirjoitti:
Luin myös näitä. Lisäksi häneltä lemppareitani olivat Minun veljeni Jon ( oli eka Lehtiseltä lukemani kirja), Roskisprinssi, Siivet varpaiden välissä, Vanilijasyndrooma ja R.I.P
Viisikko, Nummelan ponitalli, Neiti Etsivä, Hullu Luokka, Pikku Vampyyri.
Yksi lempikirjojani n. 13-vuotiaana oli Mustan Ponin majatalosta kertova kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin myös näitä. Lisäksi häneltä lemppareitani olivat Minun veljeni Jon ( oli eka Lehtiseltä lukemani kirja), Roskisprinssi, Siivet varpaiden välissä, Vanilijasyndrooma ja R.I.P
Mie löysin noita Lehtisen nuortenkirjoja yksi päivä kirjaston poistomyynnistä ja ostin kaikki! Roskiprinssi, Minun veljeni Jon ja Siskokullat.
Netissä semmoinen sivu kuin antikvaari.fi on loistava tähän tarkoitukseen! Sieltä löytyy kymmenien antikvariaattien valikoima, saa rauhassa selailla kotona ja miettiä tilausta että mitähän kaikkia kirjoja sitä ostaisi. 🙂
Tinka-sarja oli yksi suosikeistani, luin sen useita kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie löysin noita Lehtisen nuortenkirjoja yksi päivä kirjaston poistomyynnistä ja ostin kaikki! Roskiprinssi, Minun veljeni Jon ja Siskokullat.
Oliko tuo Siskokullat se missä asuavat kimppakämpässä ja päähenkilö opiskelee lto-opintoja ?
Vierailija kirjoitti:
Tinka-sarja oli yksi suosikeistani, luin sen useita kertoja.
Joo, ja näistä tuli mieleen samoihi aikoihin lukemani Kissan kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Siskokullat se, missä opiskelijat asuivat kimppakämpässä jossain vanhassa omakotitalossa?
Vierailija kirjoitti:
Netissä semmoinen sivu kuin antikvaari.fi on loistava tähän tarkoitukseen! Sieltä löytyy kymmenien antikvariaattien valikoima, saa rauhassa selailla kotona ja miettiä tilausta että mitähän kaikkia kirjoja sitä ostaisi. 🙂
Joo, kuolasinkin tätä jo! Mut harmittaa, kun tuoltakaan ei löydy Baby Sitter's Clubia. Onko kukaan löytänyt muualta? Hävinnyt kuin se kuuluisa pieru Saharaan, vaikka oli aikanaan tosi suosittu 🤔 Ja pakko tietty saada wanhoilla kansilla...
Tuli vielä mieleen Merja Jalon kirjasarja Nea. Esim. "Ponityttö rakastuu" oli ihana 😍
Mystery club! Niitä tuli ahmittua :)
Susy.
Punatukkanen omapäinen tyttö.
Jahas, tämähän alkoi hienosti, kun otsikon "pienempi kuin kolme" (<3) muuttui siansaksaksi :D