Nuortenkirjat ysärillä <3
Neiti Etsivä, Sweet Valley High, Baby Sitter's Club... Mitäs muuta te muistatte? Yritän muistella, mitä kaikkea ihanaa tuli luettua silloin esiteininä/murkkuna. Tuli hirveä nostalgiavimma ja voisi mennä divarista hakemaan pari.
Kommentit (28)
Nostalginen lukutoukka kirjoitti:
Tuli vielä mieleen Merja Jalon kirjasarja Nea. Esim. "Ponityttö rakastuu" oli ihana 😍
Ihana, kunnes aikuisena tajusi, kuinka sairas kuvio tarinassa oli, aikuinen ratsastuksenopettaja pussailee alaikäisen oppilaansa kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Netissä semmoinen sivu kuin antikvaari.fi on loistava tähän tarkoitukseen! Sieltä löytyy kymmenien antikvariaattien valikoima, saa rauhassa selailla kotona ja miettiä tilausta että mitähän kaikkia kirjoja sitä ostaisi. 🙂
Joo, kuolasinkin tätä jo! Mut harmittaa, kun tuoltakaan ei löydy Baby Sitter's Clubia. Onko kukaan löytänyt muualta? Hävinnyt kuin se kuuluisa pieru Saharaan, vaikka oli aikanaan tosi suosittu 🤔 Ja pakko tietty saada wanhoilla kansilla...
Noita näkyy spr:n kirppiksellä aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Pintanaarmuja Pihlström ja Kiti mun paras kaveri oli mun lemppareita. Sitten oli Sarat, mitä niitä oli? Ainakin Nottingham kesällä klo 6.
Ei vitsi toi Sara-sarja oli huikea. Muistan, kun odotti seuraavan osan lukemista kuin kuuta nousevaa. Sara@crazymail.com oli se eka... Näköjään vielä 2009 tullut "Sara, missä olet?". Pakko kyl päästä lukee noita!
Vierailija kirjoitti:
Pintanaarmuja Pihlström ja Kiti mun paras kaveri oli mun lemppareita. Sitten oli Sarat, mitä niitä oli? Ainakin Nottingham kesällä klo 6.
Ei vitsi toi Sara-sarja oli huikea. Muistan, kun odotti seuraavan osan lukemista kuin kuuta nousevaa. Sara@crazymail.com oli se eka... Näköjään vielä 2009 tullut "Sara, missä olet?". Pakko kyl päästä lukee noita!
Kaikki Sarat löytyy Bookbeatista, varmaan muistakin e-kirjapalveluista. Muuten noita vanhoja klassikoita ei oikeastaan ole :(
Luin näitä samoja kirjoja itsekin. Suosikkejani oli The Baby-Sitters Club, Pikku Vampyyri, Pähkinä ja Pipari, Neiti Etsivät, Hullu luokka ja Kauhujuttu-kirjasarja. Aavekaksosistakin kertovan sarjan luin monta kertaa. Yläasteelta tulee mieleen Tuija Lehtisen Roskisprinssi ja Marja-Leena Tiaisen Montonen ja yks enkeli.
Hauska, tämä ketju nosti mieleeni myös yhden nuoruuteni lempikirjan , Sinikka Laineen Sininen ruoho.
Ninna-sarja (oisko ollu Taru Lehtisen), enempi kyllä taitaa mennä kasarin puolelle. Mirkka-sarjaa en muistanutkaan, oispa kiva lukea taas. Oliko saman kirjailijan kirjoja vielä sellainen kun Mun ystävä Rufus.