Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuortenkirjat ysärillä <3

Nostalginen lukutoukka
24.09.2020 |

Neiti Etsivä, Sweet Valley High, Baby Sitter's Club... Mitäs muuta te muistatte? Yritän muistella, mitä kaikkea ihanaa tuli luettua silloin esiteininä/murkkuna. Tuli hirveä nostalgiavimma ja voisi mennä divarista hakemaan pari.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintanaarmuja Pihlström ja Kiti mun paras kaveri oli mun lemppareita. Sitten oli Sarat, mitä niitä oli? Ainakin Nottingham kesällä klo 6. 

Vierailija
22/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalginen lukutoukka kirjoitti:

Tuli vielä mieleen Merja Jalon kirjasarja Nea. Esim. "Ponityttö rakastuu" oli ihana 😍

Ihana, kunnes aikuisena tajusi, kuinka sairas kuvio tarinassa oli, aikuinen ratsastuksenopettaja pussailee alaikäisen oppilaansa kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä semmoinen sivu kuin antikvaari.fi on loistava tähän tarkoitukseen! Sieltä löytyy kymmenien antikvariaattien valikoima, saa rauhassa selailla kotona ja miettiä tilausta että mitähän kaikkia kirjoja sitä ostaisi. 🙂

Joo, kuolasinkin tätä jo! Mut harmittaa, kun tuoltakaan ei löydy Baby Sitter's Clubia. Onko kukaan löytänyt muualta? Hävinnyt kuin se kuuluisa pieru Saharaan, vaikka oli aikanaan tosi suosittu 🤔 Ja pakko tietty saada wanhoilla kansilla...

Noita näkyy spr:n kirppiksellä aika usein.

Vierailija
24/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pintanaarmuja Pihlström ja Kiti mun paras kaveri oli mun lemppareita. Sitten oli Sarat, mitä niitä oli? Ainakin Nottingham kesällä klo 6. 

Ei vitsi toi Sara-sarja oli huikea. Muistan, kun odotti seuraavan osan lukemista kuin kuuta nousevaa. Sara@crazymail.com oli se eka... Näköjään vielä 2009 tullut "Sara, missä olet?". Pakko kyl päästä lukee noita!

Vierailija
25/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi toi Sara-sarja oli huikea. Muistan, kun odotti seuraavan osan lukemista kuin kuuta nousevaa. Sara@crazymail.com oli se eka... Näköjään vielä 2009 tullut "Sara, missä olet?". Pakko kyl päästä lukee noita!

Kaikki Sarat löytyy Bookbeatista, varmaan muistakin e-kirjapalveluista. Muuten noita vanhoja klassikoita ei oikeastaan ole :(

26/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä samoja kirjoja itsekin. Suosikkejani oli The Baby-Sitters Club, Pikku Vampyyri, Pähkinä ja Pipari, Neiti Etsivät, Hullu luokka ja Kauhujuttu-kirjasarja. Aavekaksosistakin kertovan sarjan luin monta kertaa. Yläasteelta tulee mieleen Tuija Lehtisen Roskisprinssi ja Marja-Leena Tiaisen Montonen ja yks enkeli. 

Vierailija
27/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, tämä ketju nosti mieleeni myös yhden nuoruuteni lempikirjan , Sinikka Laineen Sininen ruoho.

Vierailija
28/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninna-sarja (oisko ollu Taru Lehtisen), enempi kyllä taitaa mennä kasarin puolelle. Mirkka-sarjaa en muistanutkaan, oispa kiva lukea taas. Oliko saman kirjailijan kirjoja vielä sellainen kun Mun ystävä Rufus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi