Rehellistä keskustelua: miksi sinä et koe enää puolisoasi seksuaalisesti kiinnostavana?
Viime aikoina olen ensimmäistä kertaa lähes 20 vuoden parisuhteen aikana joutunut myöntämään, että en enää (ainakaan tällä hetkellä) koe vaimoani seksuaalisesti kiinnostavana. Edelleen pidän häntä ulkoisesti hyvinkin kauniina, mutta seksuaalisesti hyvin epäkiinnostavana. Keskeisin syy on tähän hänen nykyisellään yleensä aika negatiivinen ja parhaimmillaankin välinpitämätön suhtautumisensa seksuaalisuuteen ja seksuaalisen jännitteen ylläpitämiseen parisuhteessa. Itse hän on sanonut rehellisesti, että seksi ei häntä enää juuri lainkaan kiinnosta. Ei sen paremmin tässä suhteessa kuin asiana ylipäätään. Ja tämä tappaa minun haluni häntä kohtaan tällä hetkellä kyllä aika totaalisesti. Voisikin sanoa, että pidän vaimoani ehkä seksuaalisesti tylsimpänä ihmisenä, mitä kuvitella saattaa.
Millaisia syitä muilla on?
Kommentit (52)
Mieheni seksin kinuaminen ahdistaa. Mitä enemmän painostaa, sitä vähemmän haluan. En halua enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muijasta tuli vanha ja lihava. Nyt olen katsellut nuoria ja kauniita Instagramissa ja Tinderissä.
Tuskin olet itsekään mikään adonis enää...
Väärä olettamus. Taidat olla lihava kuten vaimoni. Harrastuksiin kuuluu maantiepyöräoly ja boulderointi. Meneppäs nyt siitä. Ainiin, ilmiannoin kommenttisi.
Oivoi, menikö keski-ikäisellä ukkokullalla tunteisiin? :D No, en mä nyt niin hirveän lihava ole, 178/65. Myönnä nyt vain, että et ole mikään ilo silmille enää, ainakaan nuorille ja kauniille tytöille.
Miehelläni on ollut avioliittomme aikana älytön määrä irtosuhteita sekä muutama pitkäaikainen suhde, hän on haukkunut ja vähätellyt minua kotioloissa päin naamaa ja myöskin selkäni takana, raskauden jälkeen haukkui täysin n. kymmenen raskauskilon vuoksi, pahoinpidellyt minua kolme kertaa, kehuu ja katselee muita naisia, jää tarkoituksella rysän päältä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on ollut avioliittomme aikana älytön määrä irtosuhteita sekä muutama pitkäaikainen suhde, hän on haukkunut ja vähätellyt minua kotioloissa päin naamaa ja myöskin selkäni takana, raskauden jälkeen haukkui täysin n. kymmenen raskauskilon vuoksi, pahoinpidellyt minua kolme kertaa, kehuu ja katselee muita naisia, jää tarkoituksella rysän päältä kiinni.
Miksi ihmeessä pysyt suhteessa ?
Mies on sängyssä robottimainen (kaikki tehdään aina saman kaavan mukaan) ja kestoa ei ole yhtään. Annoin vuosikausia asian vain olla ajatellen, että vaihtamalla tuskin paranee ja miehessä on paljon hyviäkin puolia. Nyt ne hyvät puolet ovat haihtumassa ja tilalla on kaikesta valittava örmy, joka ei edelleenkään kestä kymmentä peräjälkeistä työntöä enemmän.
Kaikkein suurin syy se että mies petti useita kertoja ja piti sivusuhdetta. Meni maku koko hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Saako antaa neuvon aika paljon nähnyt?
Tiedän tasan tarkkaan kommentoijat, mitä tarkoitatte. Kaikki nuo olen aikoinaan kokenut ja nähnyt läheisilläni. Heitän teille haasteen. Mitäpä jos näyttäisitte tämän keskustelun puolisollenne, ja kerran vielä yrittäisitte? Ihan kaikki laittaisitte uusiksi?
Älkääkä vedotko siihen, ettette uskalla. Kaivakaa se uskallus itsestänne nyt, ennenkuin on liian myöhäistä.
Varasin ajan pariterapiaan ja oltiin jo aikaisemmin keskusteltu asiasta paljon. Mutta vaimo vain totesi, että häntä ei kiinnosta seksi enää.
Ap, mitä vaimosi sanoo, kun kerrot hänelle, mitä tunnet?
Meillä on miehen puolelta ollut vähän samanlaisia ajatuksia. Ymmärrän häntä hyvin. Itse ole sellainen, että kun tekee mieli, niin voisin harrastaa sitä monta päivää putkeen, ja sitten on kuukausi ettei tee mieli yhtään.
Ollaan ratkaistu ongelmaa puhumalla. Mies on kertonut, miten tärkeää hänelle on pieni vihjailu arjessa, joten yritän panostaa siihen. Itse taas tarvitsen enemmän aikaa mieheltä ihan vain jutteluun, olemiseen ja löhöilyyn. Ainoa tapa on siis kertoa, miltä itsestä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pysyt suhteessa ?
Ei asutakaan yhdessä, pieniä lapsia on joten en halua uutta suhdetta hakeakaan vaikkei minkäänlaista suhdetta tuohon lasteni isäänkään enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Saako antaa neuvon aika paljon nähnyt?
Tiedän tasan tarkkaan kommentoijat, mitä tarkoitatte. Kaikki nuo olen aikoinaan kokenut ja nähnyt läheisilläni. Heitän teille haasteen. Mitäpä jos näyttäisitte tämän keskustelun puolisollenne, ja kerran vielä yrittäisitte? Ihan kaikki laittaisitte uusiksi?
Älkääkä vedotko siihen, ettette uskalla. Kaivakaa se uskallus itsestänne nyt, ennenkuin on liian myöhäistä.
Miksi jotkut alapeukutti tätä? Haluatteko vai ette ihan ystävällisiä neuvoja? En minä väitä tuntevani kaikkien tilanteita, tai olevani jokin parisuhde guru. Oikeasti haluaisin auttaa vain omalta osaltani, jos siitä jollekulle voisi olla kenties hyötyä.
No, kaipa se vain on siinä, että kun toisen tuntee niin läpikotaisin ja samalla ollaan molemmat vanhennuttu, niin suhteessa vain muut asiat on tärkeämpiä. Ja olen siitä onnekas, että tiedän miehen ajattelevan samalla tavalla. Rakastetaan kyllä toisiamme todella paljon, mutta seksi ei vain enää sillä tavalla kumpaakaan kiinnosta. Ja minusta tuossa ei ole mitään väärää, jos se molemmille on ok.
Koska hän menisi tod.näk. rikki kaikkine vaivoineen, jos yrittäisin vielä päälle könytä.
No parikin syytä. Mies on lihonut ja muuttunut fyysisesti. Normaali vanheneminen on yksi asia, tottakai itsekin olen vanhentunut ja se näkyy, mutta kun häntä ei yhtään tunnu enää kiinnostavan liikkuminen, kivan näköiset vaatteet tms.
Toinen on jatkuva kännykällä roikkuminen. Teen sitä itsekin, mutta vain yksin ollessani. Jos mies tulee samaan tilaan, laitan aina puhelimen pois ja olen valmis juttelemaan. Iso mies näpyttelemässä pientä ruutua on myös kauhean epäseksikäs näky ja lisäksi kun ei ole oikein henkistä yhteyttä sen puhelimen takia, ei tunnu luontevalta fyysinen läheisyys sekään.
Ei kiihotuta samoista asioista. Mies ulkonäöstä minä taas puheesta ja henkisestä yhteenkuuluvuudesta.
Seksuaalisten kiinnostuksen katoamiseen on monta syytä.
Yksi on miehen huolittelematon olemus. On kyllä timmi ja hyväkroppainen, mutta ei seurassani enää yhtään panosta ulkonäköönsä. Risuparta, reikäiset kaltarit ja lököverkkarit eivät todellakaan saa haluja nousemaan.
Toinen syy on, että suhtautuu minuun nykyään kuin äitihahmoon. Kutsuu mm. sanoilla mamma ja emäntä. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aika lailla pinnallisempi syy: puolison ulkonäön aika merkittävä muuttuminen keski-ikäistymisen myötä. Menin 20 vuotta sitten naimisiin paksutukkaisen, tiukassa lihassa olevan energisen adoniksen kanssa, nyt olen naimisissa kaljuuntuneen pömppömahaisen ja monella tapaa jo vaivaisen ressukan kanssa.
Anna mää arvaan, sinä itse olet vaan parantunu kahdessakymmenessä vuodessa! 😂
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisten kiinnostuksen katoamiseen on monta syytä.
Yksi on miehen huolittelematon olemus. On kyllä timmi ja hyväkroppainen, mutta ei seurassani enää yhtään panosta ulkonäköönsä. Risuparta, reikäiset kaltarit ja lököverkkarit eivät todellakaan saa haluja nousemaan.
Toinen syy on, että suhtautuu minuun nykyään kuin äitihahmoon. Kutsuu mm. sanoilla mamma ja emäntä. Oksettavaa.
Y Ä K
Vähän samaa kuin aloittajalla, yhteistä taivakta on reilut 20 vuotta takana ja uutuudenviehätys on karissut jo kauan sitten. Meillä tuore pikkulapsiaika vei ajan ja halut seksiin, varsinkin puolisolta. Nyt tilanne palautuu ja puolisokin ehdottelee joskus, mutta hän ei enää halua suuseksiä, tisseihin ei saa koskea imetyksen takia eikä hän paljon muuta tee kuin makaa. Pyytämällä koskee tai joskus ottaa suihin, itse ei tee mitään. Se vie haluja, kun ennen hän oli aktiivisenpi. Uusia asioita ei juuri kokeilla, kun "ei nyt jaksa säätää". Tuntuu että vaikka hän haluaa, pitää sessio saada äkkiä ohi tutulla kaavalla sormetus orgasmiin ja pano ratsastaen sen hetken että minä laukean ja siinä se. Sängyssä saatetaan samalla puhua jostain ihan muusta kuin seksistä eikä auta koittaa kääntää aihetta. Tahtoo olla hankala saada edes erektio aikaiseksi tämmösessä.. Viimeksi jäi panematta kun ei seissyt.
Vuosi sitten olin hirveässä läheisyyden ja rakkauden puutteessa. Mies teki paljon töitä, riitelimme paljon, kävimme pariterapiassa ja olin yksinäinen. Osin senkin vuoksi, etten saanut vastakaikua puolisoltani koskaan, johti siihen että seksi kiinnosti aika pirusti. Riidoista tuli todella rumia, niiden jälkeen oli vaikeaa nähdä miestä ollenkaan hyvässä valossa. Molemmat huusi ja sanoi pahasti miltä tuntui, mutta omasta mielestä miehen käytös oli niin epätoivoista ja manipuloivaa jne., nyt arvostelevaa ja painostavaa, etten ole kaivannut läheisyyttä enää. Tällä hetkellä minulla on hyvin vähän seksihaluja, en edes masturboi vaikka aiemmin olen ollut itsevarma ja pervo. Aiemmin seksi kiinnosti esimerkiksi viimeistään ensimmäisillä treffeillä, nyt ei kenenkään kanssa. Ehkä jonkinlainen hellyys kiinnostaisi, muttei muu. Luen tätä palstaa koska se on tuttu ja seksi kiinnostaa tämän verran edes. Luonne ja teot pilasi seksielämämme, molemmat olemme ulkoisesti kauniita...
En tiedä