ettekö ole kyllästyneet oliivinvihreisiin parkatakkeihin?
mä luulin että se muoti menis jo, mutta vieläkin niitä tehdään uusia ja myydään joka paikassa! itseäni etoo jo
Kommentit (42)
Ai armeijatyylinen maiharitakki ei ole klassikko? Mikä sitten on?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:36"]
Maiharitakkeja on aina käyttäneet miljoonat ihmiset, myös rennot hipit, punkkarit ja muusikot, ja nyt sille keksitään uusi nimi niin kaikki urpot hullaantuvat tavallisesta, perseen ylittävästä pitkästä takista, kuin siinä olisi jotain ihmeellistä.Eikä se mikään "klassikko" ole, ihan perus tumma pidempi kangastakki.
Näinkö tyhmiä ihmiset ovat, voidaan nimetä uudelleen vaikka lapaset lämppäasuksi, ja yhtäkkiä kaikki ostavat ja haluavat lämppäasun, joka on uusi ja muodikas vaate? Oletko jo kyllästynyt lämppäasuusi tai parkaasi, kun kaikki käyttävät niitä?
[/quote]
Niin, kyllä minä tiedän että semmoisia takkeja on ollut olemassa vuosikymmeniä. Aiemmin mielestäni tällaisen saattoi tyypillisesti nähdä jollain hipillä/punkkarilla tai muulla alternative-ihmisellä, nyt ainakin viime talven ajan näitä on ollut paljon taviksilla.
ap
23: Jos ajattelet asian niin, että Aarnion pallotuoli on klassikko, mutta Askon halpa ja tavallinen lastulevyhylly ei ole? Yhtä vähän maiharitakki on mikään klassikko, kuin Askon pyökinvärinen peruskaappi. Se on ihan vaan takki.
Eikä se mikään "klassikko" ole, ihan perus tumma pidempi kangastakki.
[/quote]
Just siksi sitä voi sanoa klassikoksi, kun se on ihan perustakki, joka on ollut olemassa jo vuosia.
En ymmärrä, mitä täällä itketään tuota nimeä parka. Itse en ole sitä käyttänyt (olen puhunut maiharista), mutta tajusin heti mitä ap tarkoitti. Onko kauheaa, jos kieli elää?
Ei toi ole kielen elämistä, vaan mainosmiesten keksintö, jolla saadaan ihmiset innostumaan muka jostain "uudesta asiasta". Yhtä loogista on alkaa kutsua Rubikin kuutiota vaikka Kontulan kuutioksi. Musta tyhmin juttu ikinä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:35"]
Onko teille tosiaan tuo parka-sana noin tuntematon? Kyllä se ainakin mulle on ollut tuttu jo 90-luvulta asti.
[/quote]
Mä olen kuullut vastaavan tyyppisistä takeista käytettävän "maiharitakki" -nimitystä.
Parrrrka parka parka parkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparka
parkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparka
parkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparkaparka, niin ihanan klassisen trendikästä!
[/quote]
Joo, olen kuullut myös tuon sanan, mutta myös parka on tuttu termi.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 00:08"]
Ei toi ole kielen elämistä, vaan mainosmiesten keksintö, jolla saadaan ihmiset innostumaan muka jostain "uudesta asiasta". Yhtä loogista on alkaa kutsua Rubikin kuutiota vaikka Kontulan kuutioksi. Musta tyhmin juttu ikinä.
[/quote]
Se sana ei ole mitenkään uusi.
Salaisen agentin kuvastoissa parka-sanaa käytettiin jo 90-luvulla. Ja englanniksi ja monella muulla kielellä se on parka.
En todellakaan! Kolme talvea sitten kyllästyin palelemaan niillä paukkupakkasilla ja menin ja ostin parinsadan untuvaparkan Retkiaitasta. Rakastan sitä takkia (siinä määrin kun takkia voi...), se suojelee minua 30 asteen pakkasilta ja julmalta maailmalta. :) Aion käyttää sitä niin kauan kuin se vaan pysyy kasassa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
Mutta se on lanseerattu nyt aktiiviseen käyttöön, jotta saadaan myytyä vanhaa ideaa trendinä. Oikeastaan aika fiksua. Sekä trendien perässä hyppijät että klassikkoja hehkuttavat innostuvat.
En ole kyllästynyt, minulla oli sellainen viimeksi 20 vuotta sitten. Ihan hyvin voisin nyt ostaa uuden.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
Mutta se on lanseerattu nyt aktiiviseen käyttöön, jotta saadaan myytyä vanhaa ideaa trendinä. Oikeastaan aika fiksua. Sekä trendien perässä hyppijät että klassikkoja hehkuttavat innostuvat.
[/quote]
Voi ei :( Kauhea vääryys! Miksi asiat eivät ole kuin aina ennenkin?
Minä ostin tänä syksynä aika kalliin Röhnischin mustan parkan, jossa on lämpöä heijastava vuori. Se on aivan ihana! Tällaiselle vilukissalle juuri nappiostos. Siitä tulee loppuelämäni takki, sanoi fasionistat mitä tahansa.
Sitäpaitsi se on todella kaunis ja laadukas. Jopa mieheni, joka on vaatteista todella tarkka, sanoi sitä tyylikkääksi.
Mä en ole tykännyt niistä missään vaiheessa. Parka-takit on järkyttävän rumia jo ihan malliltaan pelkästään ja oliivinvihreä väri on kammotus .
Maihariksi mäkin niitä takkeja olen nimittänyt. Parka kuulostaa jotenkin niin typerälle.
Mä taas oon aina sanonut mieluummin parka, koska mulla oli teininä maiharit ja parka, joten tuntui vähän hölmöltä sanoa maiharit ja maihari.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 00:14"]
Salaisen agentin kuvastoissa parka-sanaa käytettiin jo 90-luvulla. Ja englanniksi ja monella muulla kielellä se on parka.
[/quote]
Kyllä, ja itse asiassa se anorakki, jolla nimellä itse opin vaatteen tuntemaan joskus 1980-luvun alussa, on englantilainen uudissana, jolla on yritetty tehdä vanhoista kunnon parka-takeista trendikkäitä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anorak
Nuorisomuotiinhan parkat tulivat ensimmäistä kertaa jo 1960-luvun alussa, jolloin skootteroivat modit tarvitsivat sateenkestävää ulkotakkia. USA:n Armeijan ylijäämäkaupoista sai noita helposti ja ajan mittapuulla halvalla.
Maiharitakkeja on aina käyttäneet miljoonat ihmiset, myös rennot hipit, punkkarit ja muusikot, ja nyt sille keksitään uusi nimi niin kaikki urpot hullaantuvat tavallisesta, perseen ylittävästä pitkästä takista, kuin siinä olisi jotain ihmeellistä.Eikä se mikään "klassikko" ole, ihan perus tumma pidempi kangastakki.
Näinkö tyhmiä ihmiset ovat, voidaan nimetä uudelleen vaikka lapaset lämppäasuksi, ja yhtäkkiä kaikki ostavat ja haluavat lämppäasun, joka on uusi ja muodikas vaate? Oletko jo kyllästynyt lämppäasuusi tai parkaasi, kun kaikki käyttävät niitä?
[/quote]
Älä muuta sano.