Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko kasvosokeita?

Vierailija
24.09.2020 |

Miten kasvosokeus ilmenee?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnista ihmisiä. Itse tunnistan mieheni ja hänen veljensä. En tunnistanut mm heidän äitiään, kun oli kauppajonossa samaan aikaan. Siinä toisillemme hymyilimme, eikä mitään hajua kuka siinä oli. Jonkun ajan päästä tajusin, en muista sanoiko jotain vai miten ymmärsin.

En yleensä katsele ihmisiä liikkuessani jossain, koska en tunnista heitä ja se saattaa aiheuttaa erikoisia tilanteita. Yhdistän ihmiset esim paikkoihin, jos he ovat jossain muualla, en tunnista heitä tai tiedä keitä ovat.

Vierailija
2/3 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun lähipiirin kuuluvat tuntevat ainakin yhden, minut. En aivan umpisokea ole, mutta erehdyksiä on sattunut paljon, eli joku vaikuttaa hyvinkin tutulta, koska muistuttaa jotain toista.

Mitenkö ilmenee? No en ole "tuntevinani" eli jokseenkin sama tilanne kuin ihmisellä, jolla on niin huono näkö että sen vuoksi ei tunne ihmisiä. Äänestä tunnen paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahimmillaan tasolla, jossa luulen yhtä tuttua toiseksi. Pari mukavan noloa tilannetta ennenkuin uskalsin kertoa avoimesti tästä mun ominaisuudesta...