Voiko juoksukengillä mennä kuntosalille?
Siis vaikka jumpaan? Vai pitääkö ostaa erikseen "fitness-kengät" tms?
Kommentit (16)
Joissain ryhmäliikuntalajeissa, esim body attackissa juoksulenkkarit ovat ihan paikallaan. Itse tulee käytettyä juurikin juoksukenkää jumpissa ja salilla, kun omat aerobic-tossut alkaa olla parhaat päivänsä nähneet. En ole saanut aikaiseksi hommata uusia.
Kunhan tosiaan isoimmat koiranpaskat putsaa pohjista.. ;)
Puhtaat pohjat olis ihan jees... Voi olla, että jos erehtyy jonnekin välineurheilijoiden näyttäytymissalille, niin joku voi nyrpistellä nenäänsä, sillehän ei voi mitään.
Joo siis pari kertaa käytetyt kengät ovat kyseessä, eikä nyt talviaikaan niitä muuten tule käytettyä. Minullakin varsinaiset sisäliikuntakengät varmaan jostain 90-luvulta, niin siksi ajattelin että voisivat juoksulenkkarit olla paremmat... Täytyypä kokeilla :) t.ap
Riippuu siitä mitä salilla tekee. Itse harjoittelen vapaapainoilla. Niihin on omat jalkineet jotka pitävät hyvin. Jos taas juoksee matolla niin juoksukengät pitää olla. Itselläni on monet eri käyttöön.Tosin olen salilla melkein päivittäin.
Joo, tuo puhtaus on tärkeää. Ei ollut kiva kun kesällä oli parhaillaan hiekkaa lattialla...
Eikös ulkokengistä voi jäädä jälkiä lattiaan? Siis pohjasta väriä.
Onko kyseessä hyppyjä sisältävä tunti? Tällöin tarvitset kunnollisella iskunvaimennuksella varustetut kengät.
Jos taas tunti on enemmän tanssillinen, olisi hyvä olla hieman "rennompi" kenkä (en saa sanaa päähäni - siis pohja ei saisi olla kovin jäykkä).
Jos menet taas lihaskuntopuolta harjoittamaan salille, olisi hyvä olla puhtaat kengät joilla saat tukevan asennon niin laitteissa kuin lattiastakin (esim. vapailla painoilla kyykyt).
Ulkokäytössä olevia kenkiä ei tulisi käyttää salilla, koska hiekka ja pöly päätyvät väkisin laitteiden uumeniin, ketjujen ja kaapeiden väliin kuluttaen näitä huomattavasti.
Voi, jos niissä ei ole musta pohja (mikä on kyllä aika harvinaista juoksukengissä nykyään). Jos käytät kenkiä myös ulkona, harjaa ja/tai pyyhi mahdollinen lika pois ennen kuin menet salille. Mä olen tehnyt näin aina, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
Salilla jolla käyn ei päässyt ulkokengissä jumppaan. Unohdin sisäkengät kotiin ja ohjaaja pyysi ottamaan ulkokengät pois joten olin sitten paljain varpain:D
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:13"]
Salilla jolla käyn ei päässyt ulkokengissä jumppaan. Unohdin sisäkengät kotiin ja ohjaaja pyysi ottamaan ulkokengät pois joten olin sitten paljain varpain:D
[/quote]
Entäpä jos ostaa juoksukengät juurikin sisäliikuntaa varten eikä käytä niitä ulkona. Ihan turha ohjaajan tulla urputtamaan mulle tuollaisesta.
Ei ulkokengillä sisälle. Millaiseen jumppaan olet menossa? Käyttämättömätkään juoksukengät ei välttämättä ole parhaat mahdolliset.754
Ei ole mitään tiettyä jumppaa, käyn siellä mikä sattuu menemään sopivaan aikaan. En ole ajatellutkaan että pitäisi olla useammat kengät! Zumbasta tykkään paljon, ja muista sykettä nostattavista hieman monipuolisempia liikkeitä sisältävistä tunneista, jossa tosiaan paljon hyppyjä ym, joten ehkäpä juoksukengät ovatkin oikein sopivat siihen hommaan. t.ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:13"]
[/quote]
Entäpä jos ostaa juoksukengät juurikin sisäliikuntaa varten eikä käytä niitä ulkona. Ihan turha ohjaajan tulla urputtamaan mulle tuollaisesta.
[/quote]
Saahan puhtaita juoksulenkkareita käyttää jos niistä ei jää jälkiä lattiaan. Itse en halunnut jättää tuntia väliin vaikka kengät jäivät kotiin joten olin sitten paljain varpain.
Musta juoksukengät eivät ole hyvät tanssilliselle tunnille. Niissä on sellaiset iskunvaimennukset, jotka ovat parhaat juuri juoksuun. Tansillisilla tunneilla voi tarvita jalkineet, mutta askellus on sellaista, että iskunvaimennuksen tarvitsee eri kohtaan kuin juoksussa. On mielestäni myös turha kuluttaa juoksukengät loppuun jumpassa, jos aikoo vielä juostakin.
Tanssillisella tunnilla pärjää paljainkin jaloin, tosin ensin tunti voi tuntua kovalta jaloille. Jotkut mun zumbatunnilla ovat olleet paljain jaloin ja olen itsekin sitä kokeillut.
Sh'bamissa taas on myös ihan juoksuaskelia ja erilaisia hyppyjä että siinä voisi nuo juoksukengätkin olla ihan ok valinta.
No voivathan ne olla vähän kömpelöt... Itse menisin, kunhan ovat puhtaat eikä pahemmin koirankakkaa pohjissa.
Jos mietit sitä, mitä muut ajattelevat niin ihan sama. Mua ei henk koht ainakaan kiinnosta, onko ihmisillä varmasti oikeat bodypump -kengät jalassa. Tosin en jumpissa käy koskaan.