Osaatko pilkkoa sipulin kokkityyliin
Kommentit (23)
Osaan, mutta vähän hitaammin kuin tv-kokit :). Olen "aina" osannut, eli itse kai sitten opetellut.
Osaan. Olen laittanut kotioloissa ruokaa niin kauan, että moni veitsihomma on hioutunut aika näppäräksi.
En leikkaan sipulin saksilla- tuntuu itkettävän vähemmän.
Osaan. Opin sellaisessa illanvietossa, missä parin kokin opastuksella valmistamme gourmet illallisen itsellemme.
Osaan monelllakin tavalla: hienoksi tai karkeaksi silpuksi, lohkoiksi, renkaiksi, veneiksi. Ammattikokkien nopeuteen en yllä, mutta onhan minulla aikaa askarrella.
Pilkon vähintään viikottain, yliopistoaikoina päivittäin, kun tuli laitettua sipulia joka paikkaan. Millä tavalla?
Ihan itse olen opetellut.
Ja nopeuteen vaikuttaa eniten veitsen terävyys. Jos kylässä pilkon, terotan veitset aina ensin ja usein silti se ei lähde leikkaamaan ensi kosketuksella, jolloin tulee leikattua hitaammin.
Olenko ainoa joka ei osaa. Saan kyllä pilkottua silpuksi ja renkaiksi ja lohkoiksi, mutta en kokkityyliin.
Millainen on kokkityylinen sipulin pilkkominen?
Osaan, ei sipulia kannata muilla tavoin pilkkoakaan ellei halua renkaita tms. isompia suikaleita. Mistä lie olen oppinut, olisinko nuorena tv:stä nähnyt tms.
Eli näin: http://www.mtv.fi/makuja/minisaitit/artikkeli.shtml/2013/10/1819590/?hyvaa_ruokaa/ajankohtaista
Alempi video, jossa Ramsay näyttää mallia.
Tuota videota katsoessa näyttää pahasti siltä ettei herra Ramsay itse osaa käyttää edes veistä oikein..
Mikä etu tuossa kokkityylissä on. Äitini sekä hänen äitinsä sekä minä olemme aina pilkkoneet vain pitämällä sipulista kiinni ja sitten palasiksi ei mitään hienostelua rystysten yli leikkamisesta.
No en osaa niinkun tuossa videossa. Oletettavasti se leviäis mulla ku ankan sonta tuolla menolla. :D
Sipulit ostan kyllä valmiiksi pilkottuma, sen verran herkät silmät, että tunnin kuluttuakin vielä polttelee
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:55"]
Sipulit ostan kyllä valmiiksi pilkottuma, sen verran herkät silmät, että tunnin kuluttuakin vielä polttelee
[/quote]
Höpöhöpö. Oot vaan nössö.
Noin suurin piirtein osaan. Menee tosiaan hitaammin kyllä kuin kokeilla. YouTubesta opin.
11: Et ole ainoa.
Tosin minä käytän sipulia ruuanlaitossa noin kerran vuodessa, joten eipä ole ollut syytä opetella mitään erityistä tyyliä.
Osaan, kotona olen opetellut.