Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et saa suutasi auki ja sano ANTEEKSI VOISITKO VÄISTÄÄ?

Vierailija
24.09.2020 |

Uskomattoman ärsyttävää käytöstä, että mieluummin vaikka tönitään ihmisiä kuin sanotaan se "anteeksi".

Tänään kaupassa minua paljon vanhempi mies seisoi juustohyllyllä takanani, sitten sivullani ja sitten vain tunki edestäni kurottamaan juustoa. Kyllä, olin todella inhottava, ja tahallani en liikkunut. Ei voi olettaa, että pakkausselostetta lukevalla ihmisellä on aina silmät selässäkin.

Kun mies sitten oli siinä aivan liki, sanoin että se on anteeksi se sana, jota tällaisissa tilanteissa käytetään. Mies loukkaantui silmin nähden ja kyseli jotain älytöntä kuten että onko minulla huono päivä. Teki mieli vastata että ei, mutta korona saattaa ollakin, ole hyvä.

Oikeasti opetelkaa rohkeasti sanomaan ääneen, jos joku on teidän edessänne. Se, "anteeksi, menisin tästä" tai "anteeksi voisitko väistää" ei maksa mitään. Toki siitäkin joku hermostuu, mutta se on jo sen ihmisen ongelma. Se töniminen, mulkoilu ja rykiminen ei ole kohteliasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Itku! Jos kaupan kassalla on jonoa, niin enhän minä kiilaa ohi anteeksipyydellen, van odotan kiltisti ja kärsivällisesti vuoroani. Sama juttu tietysti tavarahyllyilläkin. Jos toinen asiakas on valitsemassa tuotetta, odotan, että hän saa valintansa tehtyä, tai käyn välillä hakemassa muita tarvikkeita koriini. Kohtelias anteeksipyyntö on paikallaan vain silloin, kun hyllyn eteen on muodostunut seurusteluryhmä, josta kukaan ei tee elettäkään valitakseen tuotteen.

Vierailija
22/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tilaa safkat kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko joku tönäissyt sinua tuollaisessa tilanteessa? Ikävää.

Minusta taas on kivaa odottaa vuoroani turvavälin päässä. En muista viime vapusta kuin sen miten hauskaa oli seurata miestä lukemassa simojen tuoteselosteita, tuli mieleen asiantuntija joka arvostelee viinejä. 

Vierailija
24/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha täällä on yrittää ketään neuvoa.

Sen verran vammaista porukkaa täällä.

Vierailija
25/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä kuin ap, mutta kyllä se toisten huomioiminen unohtuu vähintään yhtä usein. Tuntuu kuin ihmiset kuvittelis olevansa yksin maailmassa, tai ainakin siellä kaupassa. "Minä olen nyt tässä vaikka olisinkin muiden tiellä."

Pysähdytään liukuportaiden yläpäähän ihmettelemään, että mihis tästä nyt menis, ja takaatulevat törmää kun portaat kuljettaa.

Tai kaupan sisääntuloväylälle tutkimaan, mitä nää iltapäivälehdet tänään kirjoittaa.

Tai tutkimaan sitä pakkausselostetta kärryt poikittain käytävällä.

Tai jätetään ne kärryt siihen keskelle kun lähdetään toiselle käytävälle hakemaan jotain. 

Vierailija
26/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa myös jättää kärry kauemmas, eikä laittaa sitä hyllyjen eteen kun itse, alatte haaveilemaan hyllyillä.

Tämä. Yleensä ne unohdetaan jonnekkin suositulle kohdalle, esim maitokaapin eteen. Samalla lähdetään löntystelemään ympäriinsä ja tukitaan joku toinenkin kohta, ei kiirettä minnekkään. 

Vierailija
27/27 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teki mieli vastata että ei, mutta korona saattaa ollakin, ole hyvä."

Sillä miehelläkin olisi saattanut olla. Senkään takia ei kannata jäädä kaupoissa seisoskelemaan paikkoihin, joista ei näe muiden ihmisten liikkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän