Huuliherpestä pukkaa jatkuvasti, mikä avuksi??
Auttaako joku kotikonsti, vitamiini tai lisäravinne? Tiedän, että on olemassa estolääkitys, mutta se on varmaan sitten jatkuvaa pillereiden syöntiä...
Kommentit (11)
Mulla auttaa kun syön estolääkitystä pari-kolme-viikkoa, sitten ei tule kuukausiin.
minä alan syömään Valavir-lääkettä heti, kun flunssa ilmoittelee tulostaan. Mulla huuliherpes liittyy lähes aina flunssaan.
Mulla on estolääkitys kotona kaapissa. Käsilaukussa pari pilleriä. Otan heti, jos alkaa tulla oireita.
Ostakaapa L-Lysiini nimistä antioksidanttia. Itse olen syönyt sitä päivittäin 1,5v eikä kertaakaan ole tullut herpestä. Suosittelen!
Mullakin on Valaviriä. Lääkäri määräämänä söin 2kk kuurin yhden päivässä, siitä on nyt puolisen vuotta ja kerran meinasi tulla oireita. Silloin otin kaksi päivässä parin päivän sjan ja meni ohi ilman että kunnolla alkoikaan.
Estolääkitys on ihan järkevä, jos herpestä pukkaa koko ajan. Ei sitä ikuisesti syödä, vaan kuurina, ja sen jälkeen tarvittaessa. Niitä on useitakin eri lääkkeitä ja eri lääkärit määräävät vähän erilaisia kuureja.
vahva d vitamiinilisä. Meillä jos tyttö syö säännöllisesti d vitamiinit on herpes pysynyt poissa jopa 2 vuotta,heti jos jää vaikka viikon tai pari välistä niin ekan flunssan myötä saa herpeksen.
Kannattaa kokeilla B-vitamiinia erityisesti B12 mutta joku combo jossa kaikkia B-vitamiinia ehkä paras. B12 vitamiinia on käytetty ennen asykloviiria herpeksen hoidossa isoina annoksina, varsinkin levinneille tapauksille.
Heti kun huomaa kuumotusta tms. huulessa niin Zovirx voidetta, saa apteekista
Ei se estolääkitys oo välttämättä jatkuvaa. Mulla oli viimeksi viisi vuotta sitten estolääkitys, kun huuliherpes tuli niin usein ja levisi jopa muualle kasvoihin. Tuolloin mulla oli tosi stressaava reissutyö + kevät, mitkä molemmat aktivoi herpestä. Tuon jälkeen on hyvä jos kerran vuodessa tullu oireita enkä oo estolääkitystä tarvinnut enää.
Zoviraxia käytän minäkin. Se täytyy levittää heti kun se kutina alkaa tuntua
Mulla on myös välillä kausia että huuliherpes meinaa tulla tosi usein. Mulla auttaa kun laittaa heti kun huomaa ensioireet niin hunajaa siihen kohtaan mihin herpes on tulossa.