Missä säilytätte kierrätykseen menevät säilykepurkit ja lasipurkit kotona?
Kommentit (110)
Kaikki, siis ihan kaikki kotona syntyvä jäte samaan pussiin ja roskikseen, en säilyttele jätettä. Minne päätyykin, ei kiinnosta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun mun pitää ajaa kolmen eri pisteen kautta kierrättääkseni ihan perusarjesta tulevat jätteet olen luopunut kierrätyksestä.
Ja tietenkin minun pitää maksaa sekajätteen tyhjennyksestä kaksi kertaa kuussa vaikka kerta kuussa riittäisi, jos kierrättäisin.
Tekosyitä löytyy aina. Meillä on kaksi jäteastia. Toiseen menee pahvit, metallit, lasit ja muovit. Toiseen sekajäte. Paperit menevät saunan pesään. Sekajäteastia tyhjennetään 8 viikon välein.
Entä se toinen astia? Miten, mihin ja milloin te sen tyhjennätte?🤔
Puoliso kerää näitä tiskipöydälle, minä vien sitten roskikseen kun alkaa häiritsemään.
En haudo niitä montaa päivää koska kerrostalon omassa roskiskatoksessa on lasi ja metalli.
Laitetaan eteisen penkille ja kumpi meistä ensin kotoota lähtee vie siitä jätehuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun mun pitää ajaa kolmen eri pisteen kautta kierrättääkseni ihan perusarjesta tulevat jätteet olen luopunut kierrätyksestä.
Ja tietenkin minun pitää maksaa sekajätteen tyhjennyksestä kaksi kertaa kuussa vaikka kerta kuussa riittäisi, jos kierrättäisin.
Tekosyitä löytyy aina. Meillä on kaksi jäteastia. Toiseen menee pahvit, metallit, lasit ja muovit. Toiseen sekajäte. Paperit menevät saunan pesään. Sekajäteastia tyhjennetään 8 viikon välein.
En nyt noilla kierrätystaidoilla kehuskelisi. Kuullostaa että teette kuten edelläkin.
Takka ja saunanpesä ei ole roskis. Mitä enemmän tavaraa poltetaan, sitä suuremmiksi nousevat myös päästöt.
Tein kenkäkaapista kierrätyskaapin keittiöön. Piti vain löytää kapeat kierrätysastiat.
Omakotiasujat ovat niitä jäte luontoon tai kaatopaikalle johtavan tien varteen kum ei haluta maksaa.
Kerrostaloissa asuvat tunnolliset jätteenkäsittelijät. Olemme ekologisia. Meitä asuukin 100 perhettä maapläntillä minkä kierrätystä kaihtava oariskunta on tarvinnut kaksistaan lohkaista luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Asutte kaikki ilmeisesti omakotitaloissa? Pienessä ahtaassa kerrostalokämpässä ei tosiaan ole tilaa enkä kyllä rupea päivittäin viemään paria säilyketölkkiä kiertoon.. Jotenkin tämä olis ratkaistava sillä haluan kyllä kierrättää.
Kerrostalosta tulee käytyä päivittäin ulkona. Vien mennessäni ja heitän pihalla moolokin kitaan. En tarvitse mitään erillistä välivarastoa kuten aiemmin omakotitalossa asuessani. Tai no. Onhan tossa tiskikaapin alla kolme astiaa kierrätystä varten. En käytä niistä kuin sekajäteastiaa.
Vierailija kirjoitti:
Asutte kaikki ilmeisesti omakotitaloissa? Pienessä ahtaassa kerrostalokämpässä ei tosiaan ole tilaa enkä kyllä rupea päivittäin viemään paria säilyketölkkiä kiertoon.. Jotenkin tämä olis ratkaistava sillä haluan kyllä kierrättää.
Nimenomaan asun kerrostalossa ja korkeintaan kaksi päivää purkit yms. joutuu eteisessä odottamaan, että jompikumpi meistä jonnekin kotoota poistuu. Hyvin, kun huuhtasee, niin ei ne edes haise.
Mitä te oikein syötte jos noin paljon lasi- ja metallipurkkeja tulee?
Mä asun omakotitalossa ja mulla on tiskipöydän alla tavallinen roskavaunu missä on kolme ämpäriä. Niihin kahteen kerään lasi ja metalliroskat. Harvoin tarvii niitä viedä minnekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt noilla kierrätystaidoilla kehuskelisi. Kuullostaa että teette kuten edelläkin.
Takka ja saunanpesä ei ole roskis. Mitä enemmän tavaraa poltetaan, sitä suuremmiksi nousevat myös päästöt.
Meille ei tule lehti tai mainoksia. Saunan pesää menee kaikki paperit koska ne sisältävät henkilötietoja. En ikinä laittaisi paperin keräykseen esim. sairaalapapereita tai sopimuksia.
Uusi keittiö ja kaikelle paikkansa. Taloyhtiössä myös kaikelle omat roskikset. Helppoa. Mutta! Talothtiön roskikseen jotkut ( tahallaanko?) laittavat ihan pöljästi. Lehtiroskiksessa kassillinen muovia, biojätteessä lasia jne. Todella idioottimaista. Jos ei halua kierrättää, laittaisivat suoraan kaikki sekajätteeseen, olisi helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotiasujat ovat niitä jäte luontoon tai kaatopaikalle johtavan tien varteen kum ei haluta maksaa.
Kerrostaloissa asuvat tunnolliset jätteenkäsittelijät. Olemme ekologisia. Meitä asuukin 100 perhettä maapläntillä minkä kierrätystä kaihtava oariskunta on tarvinnut kaksistaan lohkaista luonnosta.
Okt asujilla saattaa olla kilometrejä kierrätyspisteelle ja saattaa olla ihan eri suunnassa mihin pääsääntöisesti kulku, niin on siitä kierrätyksestä ylimääräistä vaivaa. Ei niitä metsään dumpata, vaan menee sekajätteeseen. Kerrostaloissa on ne kierrätysastian taloyhtiön pihapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takka ja saunanpesä ei ole roskis. Mitä enemmän tavaraa poltetaan, sitä suuremmiksi nousevat myös päästöt.Meille ei tule lehti tai mainoksia. Saunan pesä
Vastaisitko vielä mitä hittoa teette tuolle astialle, johon laitatte pahvit, metallit, lasit ja muovit?
Roskiksella yksin asuenkin käyn vähintään 2 kertaa viikossa. Biojätettä ei montaa päivää viitsi pitää. Lajittelen lasi, metalli, muovi, kartonki, pahvi, paperi, sekajäte. Ei mitään ongelmaa viedä jätekatokseen.
Pienelle ongelmajätteelle, paristot, elektroniikka, lamput, yms. lähikaupassa aukot.
Mökiltä vein maksutta kaatopaikalle vanhoja bensoja, maaleja, öljyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein syötte jos noin paljon lasi- ja metallipurkkeja tulee?
Mä asun omakotitalossa ja mulla on tiskipöydän alla tavallinen roskavaunu missä on kolme ämpäriä. Niihin kahteen kerään lasi ja metalliroskat. Harvoin tarvii niitä viedä minnekkään.
Kaikilla ei ole keräyspistettä lähistöllä. Meillä on 10 km ruokakauppaan, joten siellä käydään yleensä muiden reissujen yhteydessä tai töistä tullessa. Joten läheskään aina ei ole mahdollisuutta ottaa purkkeja mukaan. Eli kierrätettävät voi olla kylmän kuistin kaapissa helposti kuukaudenkin odottamassa, että lähdetään kauppaan suoraan kotoa. Ei ne siellä miksikään mene, kun on huuhtaistu puhtaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Uusi keittiö ja kaikelle paikkansa. Taloyhtiössä myös kaikelle omat roskikset. Helppoa. Mutta! Talothtiön roskikseen jotkut ( tahallaanko?) laittavat ihan pöljästi. Lehtiroskiksessa kassillinen muovia, biojätteessä lasia jne. Todella idioottimaista. Jos ei halua kierrättää, laittaisivat suoraan kaikki sekajätteeseen, olisi helppoa.
Jos ei mahdu sinne mihin kuuluisin tungen mihin sattuu mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okt asujilla saattaa olla kilometrejä kierrätyspisteelle ja saattaa olla ihan eri suunnassa mihin pääsääntöisesti kulku, niin on siitä kierrätyksestä ylimääräistä vaivaa. Ei niitä metsään dumpata, vaan menee sekajätteeseen. Kerrostaloissa on ne kierrätysastian taloyhtiön pihapiirissä.
Minua on aina huvittanut, öky-omakotitalo jolla kehutaan ja mekastetaan sisustuksen värisävyistä muttei raaskita jätteenkäsittelystä maksaa ja hoitaa sita asiallisesti lajitellen.
+ niiden purkkien ja purnukoiden pesu.