Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan käyttää maskia heti kun...

Vierailija
24.09.2020 |

Heti kun yhteiskunta ne minulle tarjoaa! Itse en aio ostaa yhtä ainutta!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän vaatteita julkisilla paikoilla vasta kun yhteiskunta ne minulle ostaa! Niih, siitäs saitte!

Miksi pitää maskia mistä ei ole mitään hyötyä? Varsinkaan koronan takia joka on osoittautunut normaaleja kausisinfluenssoja vähemmän vaaralliseksi.

Mistä olet saanut päähäsi, että korona olisi influenssaa vaarattomampi? Koronastahan saattaa jäädä jälkikäteen hengitysongelmia ja muuta kuten väsymystä. Samaa mieltä olen siitä, että maskien teho on kyllä niin ylihypetetty, joo auttaa se suojaamaan muita jonkin verran. Mutta lähestulkoon kaikki koskettelevat maskia koko ajan korjaamalla sitä ja koskevat kasvoihinsa. Eli käyttävät maskia väärin ja maskin suojateho ei ole kummoinenkaan paitsi jos siinä on FFP2 tai FFP3 filtteri ja silloin se on hengityssuojain ja sitäkin pitäisi käsitellä oikein joka hetki.

Vierailija
22/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PsyOp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, mutta kannattaa pitää mielessä, että niiden omien valintojen mukana tulevat myös ne seuraukset. Vai selitelläänkö silloinkin vaatien yhteiskunnalta apua, ja tukea, mielellään kotiovelle kultalautasella kannettuna .. ??? ..

Ja maskiSUOSITUS on todellakin VAIN SUOSITUS.

Kaikki eivät edes voi käyttää maskeja ..

Mitkä seuraukset? Tautina tämä on toistaiseksi osoittautunut tavallista kausiinfluenssaa kevyemmäksi.

Miksi te vähiten asioista ymmärtävät huudatte aina kovimmalla äänellä?

Voi kaada vaan itsellesi aivopesty hysteerikko.

Toistaiseksi influenssa näyttää tilastojen valossa tappavammalta taudilta kuin korona.

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/2e9e4a1f-c3a4-4b6e-b70d-fa09e11a5b75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat ihmiset ei tarvi maskia. Parempi kun kuolevat pois.

Vierailija
24/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ostettuna yksi riittävän halpa paketti maskeja tuolla, siltä varalta, että JOS joskus tulee joku maskipakko jonnekkin, niin eipä jää liikkuminen siitä sitten kiinni sitten, tai tarvitse pelätä mahdollisia sakkoja. Tai sitten kun sen koronan saan, niin onhan se hyvä olla maskeja, jos täytyy koronasta huolimatta lähteä jonnekkin.

Vierailija
25/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat ihmiset ei tarvi maskia. Parempi kun kuolevat pois.

Ei maski suojaa turhaa ihmistä poistumiselta sen enempää kuin sinuakaan.

Vierailija
26/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PsyOp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, mutta kannattaa pitää mielessä, että niiden omien valintojen mukana tulevat myös ne seuraukset. Vai selitelläänkö silloinkin vaatien yhteiskunnalta apua, ja tukea, mielellään kotiovelle kultalautasella kannettuna .. ??? ..

Mitkä seuraukset? Tautina tämä on toistaiseksi osoittautunut tavallista kausiinfluenssaa kevyemmäksi.

Toistaiseksi influenssa näyttää tilastojen valossa tappavammalta taudilta kuin korona.

Hävytöntä foliohattujen hysteriajuhlien pilaamista kovilla faktoilla.

Vierailija
27/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on turha ja kuolee muutenkin. Annetaan luonnonvalinnan tehdä työnsä.

Vierailija
28/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PsyOp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo sairastanut koronan? Kuinka kauan yleensä sairastat kausi-influenssaa?

Vierailija
29/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PsyOp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit miettiä niitä seurauksia ihan itse hiljaa tykönäsi, jos kykenet ..

Olen kyllä tietoinen tuosta, että influenssa on todettu paljon vaarallisemmaksi, ja tappavammaksi, kuin korona.

Koskaan ei kuitenkaan voi tietää ..

Ja SUOSITUS on edelleen VAIN SUOSITUS. EI PAKKO.

Itsellänikin 3 kangasmaskia, ja vain varmuuden vuoksi, ei kuitenkaan käytössä.

Vierailija
30/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt maskia maaliskuusta lähtien. Tässä maassa ei saa esimerkiksi kauppoihin mennä ilman.

Siihen tottuu. 

Itse ostettiin maskit. Ja influenssarokotteet haetaan heti (itse maksaen!) heti, kun ne apteekkiin tulevat.

Vierailija
31/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin minäkin mietin joskus, mutta toisaalta en kyllä käy paikoissa jossa maskia tarvitaan (esim en mene julkisilla tms).

Isommissa kaupoissa voisivat jakaa noita maskeja asiakkaille? Noin tehtiin esim Budget Sportin budjettipäivillä...(silti oli joka toinen voittaja joka sitä ei sinne ryysikseen ottanut).

Vierailija
32/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen jokainen täysissä järjissään oleva voi itsekin todeta, ettei mikään maskien käyttöpakko muualla maailmassa ole saanut virusta talttumaan, vaan tartuntaluvut ovat melkoisissa lukemissa, jopa huikean paljon korkeimmissa, kuin mitä täällä on ikinä ollutkaan, eli ei se maskin käyttö takaa yhtään mitään, vaikka kuinka olis suositus, tai pakko.

Käyttäkää, tai olkaa käyttämättä, mutta älkää kytätkö, tai kritisoiko muiden käyttämistä, tai käyttämättä jättämistä. Kaikki me itse kannamme omien valintojemme seuraukset. Maskeilla, tai ilman. Yhteiskunta on jo nyt järjestänyt ilmaisten maskien jaon määrättyihin paikkoihin. Hakekaa, tai olkaa hakematta.

Vierailija
33/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemani lääkärit pitää pisaratartunta,areosolin leviämisen ehkäisemisen maskin kanssa ehdottomana.

Vierailija
34/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen jokainen täysissä järjissään oleva voi itsekin todeta, ettei mikään maskien käyttöpakko muualla maailmassa ole saanut virusta talttumaan, vaan tartuntaluvut ovat melkoisissa lukemissa, jopa huikean paljon korkeimmissa, kuin mitä täällä on ikinä ollutkaan, eli ei se maskin käyttö takaa yhtään mitään, vaikka kuinka olis suositus, tai pakko.

Käyttäkää, tai olkaa käyttämättä, mutta älkää kytätkö, tai kritisoiko muiden käyttämistä, tai käyttämättä jättämistä. Kaikki me itse kannamme omien valintojemme seuraukset. Maskeilla, tai ilman. Yhteiskunta on jo nyt järjestänyt ilmaisten maskien jaon määrättyihin paikkoihin. Hakekaa, tai olkaa hakematta.

Unohdit, että muualla maailmassa on huikean paljon enemmän ihmisiäkin. Väestötiheys on jotain ihan muuta kuin täällä perähikiällä.

Eli ne tartuntalukemat saattaisivat olla esim kymmenkertaiset ilman maskipakkoa tai kääntäen Suomessa tulisi kymmenien sijaan yksittäisiä tartuntoja päivässä, jos maskit olisi pakolliset.

Eräskin fitness-tähti kertoi käyttäneensä maskia jatkuvasti, mutta tavatessaan erään ystävänsä sai tältä koronan, koska ei juuri sillä tapaamisella käyttänyt maskia. Ystävät oli oireeton kantaja.

Vierailija
35/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää huutelut osoittaa suomalaisen holhousyhteiskunnan ja sosiaaliturvan huonon puolen. On vain oikeuksia, ei velvollisuuksia eikä vastuuta. Itse ei kanneta mitään vastuuta vaan yhteiskuntaa huudetaan apuun ja maksajaksi. Ilmeisesti myös liikkuisit ulkona alasti jos Kela ei kustanna sulle vaatteita.

Pidän kyllä vaatteita. Kiitos kysymästä! Vaatteita ihan tykkään pitää, mutta maskia en. Näinpä puen vaatteet mutta maskin jätän väliin.

Vierailija
36/36 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PsyOp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävytöntä foliohattujen hysteriajuhlien pilaamista kovilla faktoilla.

Niin totta! Menee hyvä paniikki ihan hukkaan!