Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kampaamotyö/parturityö??

Vierailija
27.11.2013 |

Mitä eroa siis kampaamotyöllä ja parturityöllä kuin hinta?? Minulla pitkät hiukset ja on niiiin pitkä aika kun viimeksi olen ollut parturissa että ole naivan hukassa :DD

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Eikö oo kaikille itsestään selvää, että parturi on miehille tarkoitettu paikka, ja kampaamo naisille?? Eli kampaamotyö on kampaamossa tehtävä hiustenleikkaus ja parturityö taas vaikka miesten hiustenleikkaus. Jos ja kun olet nainen, niin käyt kampaamossa tai parturi-kampaamossa, kampaamopuolella.

Vierailija
2/8 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin kuin nro. 2 kirjoittaa. MUTTA on hyvä muistaa se, että yleensä ns. perusjutut osataan molemmissa paikoissa. Itsekin ole aikanaan käynyt PARTURISSA leikkauttamassa latvat pitkistä hiuksista, ja hyvää jälkeä teki. Menin parturiin siksi, että halusin saada nopsaan kuolleet latvat pois, ja kotikaupungissani ainoa "aikaa varamaatta" toimiva paikka oli miesten parturi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa vielä, ja minä muuten puhun usein "parturiin menosta" enkä kampaajalle menosta, vaikka tiedänkin noiden eron. Varmaan alueellista, täällä useimmat muutkin naiset puhuvat "pitää varata aika parturiin" sen sijan että puhuisivat kampaajasta.

Vierailija
4/8 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään koulutus menee niin, että valmistutaan parturi-kampaajiksi. Eli kun menet parturi-kampaamoon,niin saat kutrisi lyhennettyä

Vierailija
5/8 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parturin ja kampaajan ero on se, että toinen on naisille ja toinen miehille, ja hinta on poikkeuksetta kampaajalla kalliimpi, eikö ole hieman kyseenalaista että naiset sukupuolensa takia maksavat korkeampaa hintaa? Tämähän on käytännössä laitonta. Entäs muunsukupuoliset? Mihin he menevät?

Vierailija
6/8 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin tämä binäärijaotttelu kummastuttaa. Olen biologisesti nainen mutta sukupuoleltani fleet gender. Mun fleda kun on lyhyt ja samanlaista leikkausta näkee yleensä miehillä, niin miksi mun pitää maksaa 20min ajasta tuplat pelkästään biologisen sukupuoleni mukaan?

Vierailija
7/8 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri noin kuin nro. 2 kirjoittaa. MUTTA on hyvä muistaa se, että yleensä ns. perusjutut osataan molemmissa paikoissa. Itsekin ole aikanaan käynyt PARTURISSA leikkauttamassa latvat pitkistä hiuksista, ja hyvää jälkeä teki. Menin parturiin siksi, että halusin saada nopsaan kuolleet latvat pois, ja kotikaupungissani ainoa "aikaa varamaatta" toimiva paikka oli miesten parturi."

- Perusjutut -mitä ne sitten ikinä lieneekin- osataan molemmissa.  Mutta toisaalta oman kokemukseni mukaan nimitystä parturi on alettu käyttää siten vapaasti, että siellä ei automaattisesti osata (tai kenties haluta?) -tehdä, niitä enempi miehille suunnattuja "perinteisiä" toimia.  Esimerkiksi itselläni vietin metsäläiselämää viime kesänä, jonka aikana jätin partani ajamatta. - Sivistyksen pariin palattuani ajattelin, että voisin parturissa käydessäni leikkauttaa myös partani - tai kenties vaikka vain vaihtaa pelkkiin viiksiin.. Mutta parturi ilmoitti, ettei onnistu..       

Vierailija
8/8 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunsukupuoliset menevät roskiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi