Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimassa olevassa passissa liian vanha kuva ? Portsarin mielestä

Vierailija
27.11.2013 |

Portsari ei päästä sisälle kun passissa kuulemma liian vanha kuva ?  Vaikka passi vielä voimassa.  Naisten ulkonäköhän muuttuu koko ajan ja passi kelpaa voimassaoloaikana ulkomaille mennessä, kaupoissa, poliisilaitoksella jne mutta Dionen portsarin mielestä ei

Ja passi omistaja ei ollut humalassa vaan kuskina.  Ei vaan päässyt sisään

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vaikea löytää päteviä kahva-apinoita. Sääli ajat on muuttuneet

Vierailija
2/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:13"]

Mä en myöskään päässyt aikoinaan 22-vuotiaana Onnelaan sisälle voimassa olevalla passilla, 

Piti sitten ihan tämän takia hankkia uusi passi,

[/quote]

Kaikkea sitä bailaamisvietti teettää :D. Minä olisin todennut, että kiitos, on noita muitakin paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei ole kuvasta tunnistettavissa, ei sisään tarvitse päästää.

Saattaa muuten tyssätä matkantekokin sopivassa kohdemaassa, jos liikkuu passilla, jonka kuvasta ei ole tunnistettavissa.

Portsari voi toki soittaa poliisin paikalle katsomaan sen passin, mutta siinä saattaa mennä tovi poikineen ennen kuin poliisi ehtii paikalle.

Vierailija
4/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kohtaa voi soittaa poliisipartion, joka todentaa passin oikeaksi. Saattaa kyllä kestää jos on muita tehtäviä mutta tuo on ainoa keino. Tämä kysytty poliisilta koska opiskelijalleni kävi samoin.

Vierailija
5/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi on voimassa tasan sen verran kuin voimassaoloaika on. Kuva on kuva ja ihminen voi muuttua.  Mutta kuvasta riippumatta, ON VOIMASSA

Vierailija
6/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten tuo ap:n kertoma henkilö oli kuskina, niin miksi ihmeessä ei vaan näyttänyt sitä ajokorttia?

Vai onko siinä sama kuva kuin passissa...?

Vierailija
7/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hakenut 10 vuoden passin juuri ennen kuin niistä luovuttiin syksyllä 2006, kuva olisi tällä hetkellä 7 vuotta vanha. Vaikka 7 vuodessa ihminen voi lihoa, laihtua, rypistyä, muuttaa hiustyyliään jne., ammattilaisen pitäisi osata katsoa kuvasta piirteitä, jotka eivät muutu. Ellei sisään pyrkinyt ollut käynyt plastiikkakirurgilla laittamassa naaman luut uusiksi, pitäisi poken kyllä päästää sisään...

Vierailija
8/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti henkilön täytyy olla tunnistettavissa kuvasta. Aikuisen ihmisen tunnistuspiirteet eivät muutu ilman kirurgin veistä, mutta jos kuvassa on lapsi, niin tunnistaminen voi olla vaikeampaa.

Seuratkaapa joskus kun rajamies tarkistaa passin. Hän katsoo ensin pitkään passia ja sitten pitkään maahantulijaa, eli käy läpi tunnistuskohdat sekä kuvasta, että kasvoista. Pokella ei välttämättä riitä osaaminen tuohon.

Vierailija
9/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski oli saanut kortin muutama viikko sitten ja kun oikea kortti ei ollut vielä tullut niin eihän hänellä ollut kuin se katsastuskonttorin antama lappu

Vierailija
10/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:32"]

Jos on hakenut 10 vuoden passin juuri ennen kuin niistä luovuttiin syksyllä 2006, kuva olisi tällä hetkellä 7 vuotta vanha. Vaikka 7 vuodessa ihminen voi lihoa, laihtua, rypistyä, muuttaa hiustyyliään jne., ammattilaisen pitäisi osata katsoa kuvasta piirteitä, jotka eivät muutu. Ellei sisään pyrkinyt ollut käynyt plastiikkakirurgilla laittamassa naaman luut uusiksi, pitäisi poken kyllä päästää sisään...

[/quote]

Et oo sitten koskaan nähnyt noita vanhoja passeja?

Itse noita tullut nähtyä työn puolesta ja jos on kuva otettu silloin, ku on ollut 11-vuotias, niin ei siinä vaan enää aina paljoa tunnistettavissa ole 10 vuoden kuluttua.

Jotkut ihmiset oikeasti muuttuu ja paljon lapsuuden ja aikuisuuden välillä.

Ja vaikka olisi samat piirteet, mutta ei ole varma henkilöllisyydestä, ei passia tarvitse hyväksyä. Se todennetaan sitten muilla keinoin, kuten vaikkapa siinä baarin ovella tosissaan poliisin toimesta.

Samat piirteet kun voi olla esim. sisaruksilla ;-)

Vierailija
11/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:33"]

Kuski oli saanut kortin muutama viikko sitten ja kun oikea kortti ei ollut vielä tullut niin eihän hänellä ollut kuin se katsastuskonttorin antama lappu

[/quote]

Eli oliko hän juuri täyttänyt 18v. ja passissa on joku 13-vuotiaana otettu kuva?

Vierailija
12/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:35"]Et oo sitten koskaan nähnyt noita vanhoja passeja?[/quote]

En ole, olen nähnyt vain max. 10 vuoden passeja. Mutta jopa maallikkona tunnistan lapsuuskuvista aikuisia. Esim. Mika Häkkinen pääsisi mun baariin tällä kuvalla:
http://i47.tinypic.com/2livvyh.jpg

Vierailija
13/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:35"]Et oo sitten koskaan nähnyt noita vanhoja passeja?[/quote]

En ole, olen nähnyt vain max. 10 vuoden passeja. Mutta jopa maallikkona tunnistan lapsuuskuvista aikuisia. Esim. Mika Häkkinen pääsisi mun baariin tällä kuvalla:

[/quote]

Hassua.

Mä en myynyt aikoinaan röökiä kaupassa vaikka oli henkkarit.

Kuvassa oli todella samannäköinen tapaus kyllä.

Sattui vaan olemaan veljekset vuoden ikäerolla. Kerroin pojille, että en myy kummallekaan ennen kuin molemmat tulee samaan aikaan paikalle henkkareineen ja tarkistetaan, että kumpi heistä on se täysikäinen ja kumpi ei.

Ja näin tehtiin. Mä en erottanut heidän lapsuuskuviaan vaikka miten tihrustin. Onneksi sä oot niin hyvä, että pystyt siihen tosta vaan.

Kannattais harkita alanvaihtoa, tollaselle kyvylle olisi varmasti kysyntää esim. jossain rajalla.

Vierailija
14/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi näyttänyt ajokorttiaan, on kai siinä riittävän tuore kuva, jos passissa oli tunnistamaton lapsuuskuva. Kai sillä kuskilla ajokortti oli mukana???

Tyhmä provo.

Vierailija
15/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:02"]

Olisi näyttänyt ajokorttiaan, on kai siinä riittävän tuore kuva, jos passissa oli tunnistamaton lapsuuskuva. Kai sillä kuskilla ajokortti oli mukana???

Tyhmä provo.

[/quote]

Selitetty aiemmin ketjussa.

Vierailija
16/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä provo.

[/quote]

Tuohon annettu jo ylempänä vastaus, oli provo tai ei.

Vierailija
17/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:38"]

Esim. Mika Häkkinen pääsisi mun baariin tällä kuvalla:

[/quote]

OT: Lukematta nimeä kuvan alla, luulin tunnistavani yhden Nicolas Cageksi, olikin Marilyn Manson :)

Vierailija
18/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään päässyt aikoinaan 22-vuotiaana Onnelaan sisälle voimassa olevalla passilla, olin tosin kuvassa ehkä 16 vuotias, mutta samanlainen tukka, luomet kasvoissa samassa paikassa ja erikoiset kasvonpiirteet. Piti sitten ihan tämän takia hankkia uusi passi, nykyään passit taitavat olla voimassa vaan sen 5 vuotta, mutta ennen 10 v.

Vierailija
19/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muka katsastuskonttorin antamalla lapulla ajaa autoa? Ikinä kuullutkaan.

Vierailija
20/36 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:08"]

Tyhmä provo.

[/quote]

Selitetty aiemmin ketjussa.

[/quote]

Saako nykyään ajaa autolla jollakin katsastuskonttorin antamalla lapulla? Jaa, oppiipa vanhakin vielä uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi