Voimassa olevassa passissa liian vanha kuva ? Portsarin mielestä
Portsari ei päästä sisälle kun passissa kuulemma liian vanha kuva ? Vaikka passi vielä voimassa. Naisten ulkonäköhän muuttuu koko ajan ja passi kelpaa voimassaoloaikana ulkomaille mennessä, kaupoissa, poliisilaitoksella jne mutta Dionen portsarin mielestä ei
Ja passi omistaja ei ollut humalassa vaan kuskina. Ei vaan päässyt sisään
Kommentit (36)
Mulla on ajokortissa itsestäni kohta 30 vuotta vanha kuva. Kyllä se on aina kelvannut.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:14"]
Saako muka katsastuskonttorin antamalla lapulla ajaa autoa? Ikinä kuullutkaan.
[/quote]
Sinähän se pelle olet ! Sinulla ei varmaankaan ole ajokorttia....
Kyllä se kortin tekeminen kestää varmaan 1-2 kk. Ja kun saat inssin läpi, niin sinunko pitäisi olla ajamatta 1-2 kk ja odottaa kun kortti tipahtaa postiluukusta.
PAHVI
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:17"]
Mikäli ei ole kuvasta tunnistettavissa, ei sisään tarvitse päästää.
Saattaa muuten tyssätä matkantekokin sopivassa kohdemaassa, jos liikkuu passilla, jonka kuvasta ei ole tunnistettavissa.
Portsari voi toki soittaa poliisin paikalle katsomaan sen passin, mutta siinä saattaa mennä tovi poikineen ennen kuin poliisi ehtii paikalle.
[/quote]
Eikös passissa ole nykyään se sormenjälkitunnistus, tuota matkustelua siis vain mietin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:21"]
[/quote]
No todellakin saa, sen pari viikkoa mitä kestää ennen kuin saa oikean ajokortin poliisiasemalta. Onko sulla edes ajokortti?
[/quote]
On vissiin ollut jo ennen sun syntymää. Heh
Jotku Onnelat ja Dionet ja niiden pellet portsarit eivät päästä sisään vaikka olisi vuoden vanha kuva "kun on niin erinäköinen kuin kuvassa"
Heidän mielestään passi pitäisi uusia joka kerta kun kampaustyyli vaihtuu ja se jos mikä on LAITONTA
Jotku Onnelat ja Dionet ja niiden pellet portsarit eivät päästä sisään vaikka olisi vuoden vanha kuva "kun on niin erinäköinen kuin kuvassa"
Heidän mielestään passi pitäisi uusia joka kerta kun kampaustyyli vaihtuu ja se jos mikä on LAITONTA
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:17"]
Mikäli ei ole kuvasta tunnistettavissa, ei sisään tarvitse päästää.
Saattaa muuten tyssätä matkantekokin sopivassa kohdemaassa, jos liikkuu passilla, jonka kuvasta ei ole tunnistettavissa.
Portsari voi toki soittaa poliisin paikalle katsomaan sen passin, mutta siinä saattaa mennä tovi poikineen ennen kuin poliisi ehtii paikalle.
[/quote]
Eikös passissa ole nykyään se sormenjälkitunnistus, tuota matkustelua siis vain mietin.
[/quote]
Nykyään on, mutta on vielä käytössä myös niitä vanhoja passeja.
Ja niin, se sormenjälki on siis se tunniste, kun kuva ei kerro koko totuutta =)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:26"]
[/quote]
Kyllä mä vaan oon aina päässyt.
Taitaa olla kyse siitä pärstäkertoimesta, eivät vaan halua päästä sisään ja keksivät tekosyyn.
Peiliinkatsomisen paikka, viime kerralla ehkä käyttäytynyt typerästi tai muuten vaan löytyy asennevammaa vaikka muille jakaa.
[/quote]
Tietysti saa :D Sulla ei taida itselläsi olla ajokorttia, kun et tuota tiedä.
[/quote]
No todellakin saa, sen pari viikkoa mitä kestää ennen kuin saa oikean ajokortin poliisiasemalta. Onko sulla edes ajokortti?
[/quote]
[/quote]
Tuskinpa vaan... mutta minä sen sijaan tiedän nykymaailmasta sen verran, että sitä korttia ei todellakaan saa käteen katsastuskonttorille vaan sen tekeminen kestää. Siksi katsastuskonttori antaa väliaikaisen kortin (joka on paperilappu)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuskinpa vaan... mutta minä sen sijaan tiedän nykymaailmasta sen verran, että sitä korttia ei todellakaan saa käteen katsastuskonttorille vaan sen tekeminen kestää. Siksi katsastuskonttori antaa väliaikaisen kortin (joka on paperilappu)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:35"]Et oo sitten koskaan nähnyt noita vanhoja passeja?[/quote]
En ole, olen nähnyt vain max. 10 vuoden passeja. Mutta jopa maallikkona tunnistan lapsuuskuvista aikuisia. Esim. Mika Häkkinen pääsisi mun baariin tällä kuvalla:
http://i47.tinypic.com/2livvyh.jpg
[/quote]
Hassua.
Mä en myynyt aikoinaan röökiä kaupassa vaikka oli henkkarit.
Kuvassa oli todella samannäköinen tapaus kyllä.
Sattui vaan olemaan veljekset vuoden ikäerolla. Kerroin pojille, että en myy kummallekaan ennen kuin molemmat tulee samaan aikaan paikalle henkkareineen ja tarkistetaan, että kumpi heistä on se täysikäinen ja kumpi ei.
Ja näin tehtiin. Mä en erottanut heidän lapsuuskuviaan vaikka miten tihrustin. Onneksi sä oot niin hyvä, että pystyt siihen tosta vaan.
Kannattais harkita alanvaihtoa, tollaselle kyvylle olisi varmasti kysyntää esim. jossain rajalla.
[/quote]
Tässä se oikea idiootti on, jos toisella on esittää paperit ja epäilet vääriksi, niin et sä nyt hyvänen aika voi tehdä muuta kuin olla myymättä, sen sijaan sä et voi vaatia ketään toista paikalle toisen esittäessä tai ostaessa. Voi vittu, meitä on joka junaan ja olisko se sulta ollut pois jos vaikka olisitkin myynyt, et sä ainakaan mitää sanktioita olisi siitä saanut koska toisella oli esittää paperit.
Vaihda alaa ja äkkiä!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 10:25"]
Tuossa kohtaa voi soittaa poliisipartion, joka todentaa passin oikeaksi. Saattaa kyllä kestää jos on muita tehtäviä mutta tuo on ainoa keino. Tämä kysytty poliisilta koska opiskelijalleni kävi samoin.
[/quote]
Älkää nyt ihmeessä soittako hätänumeroon ainakaan illalla. Tuollainen passiasia ei ole kiireellistä hoitoa vaativa tehtävä. Ravintola saa valita asiakkaansa ja jos he edellyttävät tunnistettavia kuvia passissa, se on riittävä peruste.
Mulla on lokakuussa 2010 hankittu passi (olin tuolloin juuri täyttämässä 20). Nykyisin, eli kolme vuotta myöhemmin, ei aina mene läpi kun on muka niin erinäköinen kuva.
Juu, hiusten väri on kyllä eri, mutta samat kasvonpiirteet tunnistettavissa mielestäni ihan selkeästi. Aika usein on saanut vilauttaa maksukorttia/sotilaspassia/mitä tahansa muuta "henkkaria" että pääsee baariin tai saa Alkosta ostettua jotain.. :D