Laihtumiseen menee kauheasti rahaa
Terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin vehnäpaska ja karkit. Lisäksi kustannuksia tulee vielä salijäsenyydestä, liikuntavaatteista ja myös vanhojen vaatteiden menettämisestä, siinä menee yli 1000 € kankkulan kaivoon, kun pitää hankkia uudet tilalle.
Kommentit (63)
Säästät tulevaisuudessa lääkärikuluissa ja paremmassa jaksamisessa
Pyh. Vaatteisiin voi mennä rahaa, ellei itse pienennä niitä. Laihduttaessa kuitenkin syöt vähemmän ruokaa kuin silloin kun et laihduta. Ja karkit ne vasta kalliita ovatkin. Terveellisiä ja halpoja elintarvikkeita ovat esim. juurekset, linssit, pavut, kikherneet, täysjyväriisi/pasta, kananmunat, kasvikset ja hedelmät sesongin mukaan tai pakasteesta, kuitupitoiset puurot, siemenet jne. Laihduttaa voi myös ilman kuntosalijäsenyyttä.
Mulla ruokalasku pieneni yli 200€ kuussa kun aloin saada ahmimishäiriötä kuriin. Mutta vaatteet, niihin meni aivan hirveästi rahaa, koska paino putosi 80kg. (130kg -> 50kg). Etenkin rintaliivit ovat ihan kauhean kalliita, ja laihdutuksen puolivälissä sain työpaikan jossa piti olla siistit ja hienot vaatteet, joihin meni paljon rahaa. Vapaalla olinkin sitten niissä 4XL huppareissa kun ei kukkaro antanut myöden.
Toisaalta, ei mikään hinta ole kallis terveestä elämästä.
Kahvi on hyvää kermalla ja sokerilla.
Olihan pska provo taas. Salille ei tarvi mennä, terveellinen ruoka ei ole kalliimpaa ja jos se siitä kiinni on, pskallakin sapuskalla laihtuu kun sitä mättää vähemmän. Vaatteita jokainen joutuu ostamaan uusia joskus. Kyllä näitä tanan tekosyitä jaksaa löytyä.
Vedä vain sitä vehnäpaskaa ja karkkia puolet vähemmän kuin laihdut. Säästät samalla puoleta rahoista. Voit myös siivota kotisi perusteellisemmin joka viikko, niin saat enemmän liikuntaa, täällä notkumisen sijaan. Ole hyvä. Voit pistää tililleni tuosta säästyneestä tuhannesta eurosta puolet. Tilitiedot saat täältä:
Jos rahat menee kankkulan kaivoon, pysy lihavana äläkä valita. Ne myöhemmällä iällä todennäköiset terveysongelmat jotkä liittyvät ylipainoon maksavat sinulle taatusti yli 1000e. Eikö terveytesi tai hyvinvointisi ole sen arvoista?
Kaikki ylipainoiset laihtuu juomalla vain vettä ja syömisissä jättämällä herkut pois. Pelkästään arkiruokaa syömällä ei ylipainoisena pysy. Ei ole sen vaikeampaa
Mikään halpa ei ole tarpeeksi arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylipainoiset laihtuu juomalla vain vettä ja syömisissä jättämällä herkut pois. Pelkästään arkiruokaa syömällä ei ylipainoisena pysy. Ei ole sen vaikeampaa
Niin mikä on arkiruokaa? Kilo makaroonilaatikkoa, puoli vuokaa lasagnea? Helposti tulee yhdellä syömisellä 1000 kcal syötyä.
Hah hah haa.olipas hyvä.syö kaksi päivää viikossa mitä nytkin,muina päivinä et syö mitään.laihdut.et terveellisesti,mutta mitäpä siitä,ylipainoisenakaan et ole terve.mutta olisit laiha.sehän vain oli sinulla tarkoituksena.
Mä laihduin helpoiten ja eniten kun olin todella köyhä. Ruokavalio eli "köyhän dieetti" oli halvinta roskaa mutta vain vähän. Yksi nuudelipaketti tai riisiä ja tonnikalaa pieni annos, viiden halppisnakin sijaan vain kaksi jne. Takaan että laihdut ja halvaksi tulee. Vähän on oltava masokisti, mutta lopussa kiitos seisoo, oot säästänyt satoja euroja ja painat kymmeniä kiloja vähemmän, tahdonvoimaa se kyllä vaatii.
Treenaaminen ei maksa mitään, voit voimistella kotona tai kävellä.
Samat kokemukset täällä! Minulla ei ollut edes tarkoitus laihduttaa, vaan muuten vain parantaa terveyttä vhh-ruokavaliolla. Ruokaan menee todella paljon enemmän rahaa nykyään, vaikka syön aiempaa vähemmän kaloreita. Terveellinen ruoka todellakin maksaa, ja vielä tarvittavat lisäravinteet päälle.
Laihduin niin paljon, että vaatevarastoakin on ollut pakko uusia. Olen toistaiseksi käynyt hakemassa korvaavia vaatteita kirpputoreilta, koska en voi olla varma laihdunko vielä lisää.
Olen silti edelleen sitoutunut tähän ruokavalioon, koska vointini on paljon parempi ja arvostan terveyttä kuitenkin todella paljon.
No enpä nyt tiedä. Minulla menee ruokaan 1/3 vähemmän kun syön harvemmin, vähensin proteiinia, vaihdoin hedelmät kotimaisiin marjoihin ja juureksiin, kotimainen järvikala maksaa nyt 7-8e per kilo ja siitä saa useamman annoksen, eikä kananmunatkaan maksa oikeen mitään. Salilla en käy, mutta kävelen 6km päivässä työmatkat ja kaupassa, kirjastossa yms. käyn myös kävellen. Ei maksa mitään ja bussilipussakin säästää.
Vaatteiden uusiminen toki maksaa, mutta välietappivaatteiksi sopii ihan hyvin kympin leggingsit Prismasta, alennusrintsikat Lindexiltä ja lämpimät neuleet on just hyviä muhkeina, joten niitä tuskin vaihdan.
Voihan sitä paskaruokaakin syödä määrällisesti vähemmän. Laihtuminen on puhdasta matemaatiikka.
Lisään vielä, että myös meikkiin ja muihin kasvotuotteisiin menee vähemmän rahaa, koska ihon kunto on parantunut ruokavalion muutoksen myötä.
En mä kyllä salilla käy vaikka laihdutankin.. ihan lenkit riittää mulle. Ja rahaa ruokaan ja juomaankin menee vähemmän. Ennen viikonlopuksi hain alkoholia ja kasan roskaruokaa. Kyllä siihen huviin meni useita kymppejä.