Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoon takaisin liittyminen

Vierailija
24.09.2020 |

Onko joku liittynyt takaisin kirkkoon? Miten se käytännössä tapahtuu? Löysin netistä jonkun sivuston liitykirkkoon.fi tmv, joka kuulemma liittää minut takaisin kirkkoon tietoni täyttämällä. Toimiiko tuo oikeasti?

Minut on aikanaan kastettu ja konfirmoitu, silloin kirkkoon liittyminen on kuulemma paljon helpompaa.

Erosin joitakin vuosia sitten, mutta haluaisin liittyä takaisin, jotta voin kastaa lapseni. Vaikka en olekaan uskonnollinen ihminen, kastoin myös esikoiseni ja haluan kastaa myös tulevan lapsen.

Haluan kastaa lapseni, että heille on sitten helpompaa, jos haluavat esim. rippileirille. Saavat minun puolestani kyllä erota vanhempina kirkosta, jos haluavat, joten väkisin en aio heitä kirkossa pitää, että siihen ei tarvitse takertua tässä aloituksessa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli näköjään poistatettu täältä:

https://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Vierailija
42/47 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille?Jos Baal on jumala ,seuratkaa häntä.Jos Herra on Jumala ,seuratkaa häntä!

Vierailija
44/47 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveroa maksaa tavallinen työssäkäyvä jotain 400 euroa vuodessa. Lapsella on äiti ja isä jotka molemmat maksaa veroja. Pelkästään ristiäisten takia kirkkoon liittyminen maksaa tässä tapauksessa 800 euroa. Vaikka liittyisi kirkon jäseneksi vain ristiäisten ajaksia.

Minä jättäisin liittymättä kirkkoon ja pistäisin rahat lapsen säästötilille. Kiva pesämuna sitten kun kasvaa isoksi.

Vierailija
45/47 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtamassa kirkkoa ortodoksiseen ja rippipappina vanhanaikainen persoona. Ei aio ottaa minua seurakunnan jäseneksi ennen kuin alan käymään kirkossa joka viikko. Mitä pitäisi tehdä? Olen entinen luterilainen. 

Vierailija
46/47 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Minua ei haittaa maksaa kirkollisveroa yhdeltä vuodelta ja lapsiltahan sitä ei mene. 

Ap

Menee vero lapsilta ihan samalla tavalla. Lapsilla ei vain yleensä ole tuloja. Paitsi sitten teini-ikäisenä kesätöitä. Ikävää joutua niistäkin maksamaan kirkolle.

Vierailija
47/47 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat "pakkoliittää" lapsesi kirkkoon kun vaikuttaa olevan päivän selvää, ettet usko jumalaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme