Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaameat kuukautiskivut Mirenasta - onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
24.09.2020 |

Minulle asennettiin Mirena-kierukka pari kuukautta sitten. Sen jälkeen menkkakivut ovat olleen järjettömiä. Väliajalla ei ole kipuja. Miten teillä muilla? Meneekö ajan myötä ohi? Tällaista tuskaa en joka kuukausi jaksa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka puoli vuotta kierukan kanssa tosi kovat kuukautiskivut (ja niitä oli useammin ja pidempään). Nyt kierukka on ollut vuoden ja kipuja on enää vuodon alussa, mutta ne on kyllä voimakkaampia edelleen kuin ennen kierukkaa.

Vierailija
2/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli eka puoli vuotta kierukan kanssa tosi kovat kuukautiskivut (ja niitä oli useammin ja pidempään). Nyt kierukka on ollut vuoden ja kipuja on enää vuodon alussa, mutta ne on kyllä voimakkaampia edelleen kuin ennen kierukkaa.

Kiitos vastauksesta. Ehkä maltti siis auttaa. Tuli jo epäilys, että jotain on pielessä. Tai toki voi ollakin, mutta ehkä katselen vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koveni merkittävästi kiierukasta kuukautiskivut. Ihan normaaliahan se on, kohtu kouristelee niissä krampeissa ja nyt siellä on metallinen vierasesine sisällä. Onneksi saa nykyään ilman reseptiiä naprokseenia joka on ainoa käsikauppalääke joka auttaa parin ekan päivän kipuun mulla.

Vierailija
4/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla koveni merkittävästi kiierukasta kuukautiskivut. Ihan normaaliahan se on, kohtu kouristelee niissä krampeissa ja nyt siellä on metallinen vierasesine sisällä. Onneksi saa nykyään ilman reseptiiä naprokseenia joka on ainoa käsikauppalääke joka auttaa parin ekan päivän kipuun mulla.

Kouristelu on kuvaava sana. Ihan synnytyskipuja. Pronaxenia taitaa olla lääkekaapissa, testaan sitä.

Vierailija
5/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mitään hormonaalista ehkäisyä kivut miltei olemattomat.

Toki olossa huomaa, että nyt on aika ottaa rauhallisemmin. Pientä jomotusta saattaa tuntua, varsinkin jos ei lepää tarpeeksi, mutta ei oikein muuta.

Kannattaa harkita. Toki tuo sen vaivan ehkäisystä sitten h-hetkellä, mutta olen valmis siihen oman hyvinvointini tähden. 

Vierailija
6/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lisäsi myös vuotoa alussa. Muutaman kuukauden päästä väheni. Kivutkin lisääntyivät. Hormonikierukka siis käytössä.

Vierailija
7/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toivoa antavia kokemuksia? Pääseekö kivuista eroon ajan kanssa?

Vierailija
8/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuparikierukka, jonka kanssa vuodot vähitellen runsastuivat ja muuttuivat kivuliaammiksi, kunnes lopulta vuosin kolme viikkoa ja sain lopuksi synnytyskipujen veroiset krampit, joissa tuntui että kierukka on tulossa ulos. Marssin yksityiselle gynelle ja ilmoitin, että kierukka pois nyt vaikka lääkäri alkoi piipittää että "mutta kun se on niin hyvin paikallaan". Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle, mutta en ala kärsiä tuollaisia tuskia että mies saa panna paljaalla sen 1 viikon kun vuotoa ei ole. Luonnostaan minulla on aina ollut niukat ja käytännössä kivuttomat kuukautiset.

Vierailija
9/10 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kuparikierukka, jonka kanssa vuodot vähitellen runsastuivat ja muuttuivat kivuliaammiksi, kunnes lopulta vuosin kolme viikkoa ja sain lopuksi synnytyskipujen veroiset krampit, joissa tuntui että kierukka on tulossa ulos. Marssin yksityiselle gynelle ja ilmoitin, että kierukka pois nyt vaikka lääkäri alkoi piipittää että "mutta kun se on niin hyvin paikallaan". Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle, mutta en ala kärsiä tuollaisia tuskia että mies saa panna paljaalla sen 1 viikon kun vuotoa ei ole. Luonnostaan minulla on aina ollut niukat ja käytännössä kivuttomat kuukautiset.

Kuullostaa hurjalta. On näiden kanssa melkoisessa liemessä. Aika vähän puhutaan haittavaikutuksista.

Vierailija
10/10 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Joulukuussa 2022 mirena kierukka. Vuodin kuin seula seuraavan vuoden lokakuuhun asti jolloin iso vuoto loppui. Kuukautiskivut kovenivat sellaisiksi että mun synnytyskään ei sattunu niin paljon. En enää vuoda vaan pari pv kk tiputtelen. Menkkakivut kestää 7-14pv kk melkeinpä vuotamatta. Olen menossa ehkäisyneuvolaan parin päivän päästä koska haluan tän kipukierukan pois. Puhuivat ehkäisykapselista seuraavaksi. Onko siitä kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan