Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhuksista huolehtiminen kuuluu lapsille, ei yhteiskunnalle

Vierailija
24.09.2020 |

Maailmalla ehdottomasti yleisimmässä perhekeskeisessä hyvinvointijärjestelmässä lapset muodostavat vanhempiensa sosiaali- ja vanhuuden turvan. Lapset ovat välttämättömiä yhteiskunnan toiminnalle.

Meidän, maailmalla harvinainen, yhteiskuntakeskeinen hyvinvointijärjestelmämme on vääristänyt perheen ja lasten merkityksen yhteiskunnassa. Ajattelemme, että emme tarvitse enää lapsia, koska yhteiskunta vastaa meidän sosiaali- ja vanhuuden turvastamme.

Todellisuudessa lapsemme maksavat meidänkin eläkkeemme ja vanhuuden hoivan. Kuten me maksamme nyt vanhempiemme eläkkeet ja vanhusten hoivapalvelut. Ei yhteiskunnalla ole niihin, mitään omaa rahaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä SINÄ olet tehnyt asian hyväksi?

Vierailija
2/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mun narsistiäitini. En todellakaan koske pitkällä tikullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät huolehtineet minusta.

Minä en huolehdi heistä.

Asia loppuun käsitelty.

Vierailija
4/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perintö kuuluu vanhimmalle poikalapselle, nuorin tytär joutaa hoitamaan vanhemmat ja jäämään vanhaksipiiaksi, turha sellaiselle on tuhlata myötäjäisiä.

Tuletko vuoteen 2020 siitä vanhasta 1800-luvun Suomi-idyllistäsi?

Vierailija
5/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan kyllä omat vanhempani niin kauan kuin pystyn, sen jälkeen ammattitaitoinen henkilökunta hoitaa.

Vierailija
6/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Ei kuulu hoitaa. Meillä on ammatti-ihmiset jotka pystyvät vanhuksia hoitamaan, se on sitten eri asia että onko niitä hoivakoti paikkoja kaikille tarvitsiville.

Vierailija
7/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia nyt on niin, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Jos lapsia ei pahemmin näy, voit olla aika varma että aiheutit sen ihan itse.

Vierailija
8/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko te edes tuota tekstiä?

Vierailija
9/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannaan kaupan päälle minun, löytyy adhd ja mielialahäiriöitä.

Vierailija
10/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kouluttaminen kuuluu vanhemmille, ei yhteiskunnalle.

Lapsien hoitaminen kuuluu äideille, ei yhteiskunnalle (esim päiväkerhot ja - koulu)

Sairaista huolehtiminen kuuluu perheelle, ei lääkäreille tai yhteiskunnalle.

Jatketaanko?

Vierailija
11/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja perintö kuuluu vanhimmalle poikalapselle, nuorin tytär joutaa hoitamaan vanhemmat ja jäämään vanhaksipiiaksi, turha sellaiselle on tuhlata myötäjäisiä.

Tuletko vuoteen 2020 siitä vanhasta 1800-luvun Suomi-idyllistäsi?

Nuorin peräkammarin poika ottaa vaimon jota muut ei huoli, tämä joutuu osoittamaan kiitollisuuttaan hoitamalla molemmat.

Vierailija
12/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien hoitaminen kuuluu äideille, ei yhteiskunnalle (esim päiväkerhot ja - koulu)

Jatketaanko?

Niin ja verot pitäis maksaa itselle, että saa kaiken hoidettua. Kouluttautua kaikkien alojen asiantuntijaksi ensin ja sitten hoitaa koko suku synnytyksestä hautaan ja terveydestä ja koulutuksesta auton korjaukseen.

Minä itte.

Vierailija
13/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljely kuuluu perheen isällä ja villojen karstaaminen perheen äidille. Vanhemmat sisarrukset hoitakoon nuoremmat.

Vierailija
14/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatketaanko?

Kuulostat ihan hallituksen agendalta :D

Vierailija
15/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kuusikymppinen äitini ei ole millään tavalla tukenut minua, kun sain lapsia. En siis aio häntä hoivata, kun joskus tarvitsee apua. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
16/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmekymppisestä asti työkyvyttömyyseläkkeellä. Kykenen hoitamaan itseni, en enempää. Koitan kuormittaa yhteiskuntaa mahdollisimman vähän. 

Vierailija
17/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatketaanko?

Niin tai siis naisille, miehille nuo ei kuulu. Naisille kuuluu huolehtia lapset, vanhukset ja sairaat sekä käydä töissä, huolehtia oma perhe ja olla yöllä patjana miehelle. Siinä välissä saa nukkua tunnin. Se on omaa aikaa.

Vierailija
18/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ei kuulu hoitaa. Meillä on ammatti-ihmiset jotka pystyvät vanhuksia hoitamaan, se on sitten eri asia että onko niitä hoivakoti paikkoja kaikille tarvitsiville.

Luitko edes mitä ap kirjoittti - tuntuu että kaikki kommentoijat kommentoivat vain otsikon perusteella.

Ap EI sanonut, että sinun pitäisi hoitaa juuri sinun äitisi hamaan hautaan, vaan näki ongelman suuremmassa rakenteessa, mistä nyt muutenkin jo puhutaan: ihmisten tulisi hankkia lapsia, jotta vastaisuudessa olisi niitä aikuisia, jotka omalla työllään mahdollistavat Sinin, minun ja kaikkien sietämättömien mutsin vanhushoidon.

Ja ap, olen kanssasi samaa mieltä, yhteiskunta on suurisss ongelmissa jos nuoret aikuiset eivät enää perheydy!

Ja on todella surullista, jos suomalainen on niin tyhmä ja egoistinen, että haluaa vain nauttia Jokaisesta päivästä (mitä kyllä voi lapsen vanhempanakin tehdä) ja kuvittelee, että jokaiselle vuosikymmenelle riittää joku taikaseinä, mistä sitä rahaa voi yhteiskuntaan näin holtittomasti lisää repiä, ilman huolta huomisesta.

Minä ainakin varaudun omiin eläkepäiviini pysymällä väleissä lasteni kanssa ja sijoittamalla ja säästämällä (rikas en ole, luovun sitten jostain tämän päivän hömpästä) niin, että vanhana pystyn maksamaan inhimillisestä hoidosta.

Vierailija
19/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut itse vaikuttaa syntymääni, saavat vanhemmat itse hoitaa itsensä miten parhaaksi näkevät, ei kuullu mulle.

Vierailija
20/43 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pannaan kaupan päälle minun, löytyy adhd ja mielialahäiriöitä.

Ja vielä bonuksena mun juoppo isäni.