Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaaminenko karaisee?

Vierailija
23.09.2020 |

Uskotteko te, että jonkinlainen kiusaaminen voi vahvistaa ihmistä? Moni taiteilija jne. on ollut nuorena kiusattu. Ehkä se jotain syvyyttä tuo persoonaan. Mut silti on kyllä kamala ajatus.

https://areena.yle.fi/audio/1-50592950

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajateltiin ennen ja ajatellaan soturikulttuureissa edelleen.

Samalla poljetaan heikommat jalkoihin.

Vierailija
42/48 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En periaatteessa allekirjoita tätä, mutta kun tarkemmin ajattelen, omalla kohdalla niin on saattanut olla. Lapsuus aggressiivisten vanhempien, köyhyyden ja koulukiusaajien höystämänä oli niin kauhea, että mikään ei ole sen jälkeen tuntunut kovin pahalta. Ihan sama, miten paha tilanne on nykypäivänä, ei se ole mitään verrattuna lapsuuteen, ja sen ajatuksen voimin jaksaa eteenpäin. 

Näin se varmaan on monella. Eli tietyllä tavalla karaisee kyllä, vaikka jos olisi saanut valita, olisi jäänyt mieluummin ilman tärä karaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen on varmasti myös aika vaikea puuttua. Toki jos jotain vedetään turpaan, se on selvä tapaus. Mut entä jos joku jää aina ulkokehälle. Se voi olla myös aika tuhoavaa.

Vierailija
44/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tekee yleensä huonoa.

Vierailija
45/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut karaise.

Vain imbesillien kaltaiset jauhavat tuollaista paskaa kiusaamisesta, jonka kohteeksi eivät ole joutuneet. Kiusaaminen on asia, millä ei ole mitään hyvää tarkoitusta eikä ikinä pidä millään helvetin tavalla normalisoida.

Piste perkele.

Vierailija
46/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tulee se hetki kun sanotaan, että nyt riittää. Ja sitä ei toivo kukaan.

Vierailija
47/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tekee yleensä huonoa.

Olin ei-toivottu lapsi, kotikiusattu, arka, ujo koulukiusattu ilman kavereita. Kuvittelin, että lukiossa on järkevämpiä ihmisiä, mutta ei ollut, kiusaaminen vain muutti muotoaan eristämiseksi toisten seurasta.

Opiskelin myöhemmin ammattitutkinnon, kouluaika meni hyvin.  Sen jälkeen olin taas vaihteeksi  työpaikkakiusattu. Itsetuntoni oli ihan maassa, kunnes vaihdoin työpaikkaa.

Minut pelastivat miehet, jotka kertoivat, kuinka kaunis ja ihana olen. Vaikea uskoa vieläkään.

Vierailija
48/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vahvuutta kiusaamiseen vaaditaan? Itse ollaan aika lailla satapros. muiden mielipiteiden armoilla, ja kiusatun kohtaaminen kaksistaan on niin hämmentävää, ettei tiedä mihin handunsa panisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi