Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, pohditko paljon työasioita kotona?

Vierailija
26.11.2013 |

Minkälaiset asiat mietityttää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jää mietittymään oppilaiden sanat tai oma käytös. Toiminko oikein esim tietyissä tilanteissa, oisinko saanut sanoa noin oppilaalle, olinko liian tiukka ....jne.

Vierailija
2/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää sen jälkeen, kun aloin valmistella tunteja koululla. Välillä menee myöhään, mutta kun laittaa oven takanaan kiinni, voi työasiat jättää seuraavaan päivään. Kun tein työhommia kotona, työn ja vapaan raja hämärtyi täysin. Nyt käytän vähemmän tunteja mutta saan ihan samat jutut hoidettua vähemmällä stressillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tunnin päivässä. Arvioin ja suunnittelen. 

Vierailija
4/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Onko opettajat usein tuollaisia pohdiskelijoita? Sen verran kuin itse olen opettajaihmisten kanssa ollut tekemisissä niin olen huomannut että he ovat kovia pohdiskelijoita

Vierailija
5/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisia töitä en tee koskaan kotona, mutta toki jonkun opiskelijan asiat aina välillä mietityttävät. Aika vähän kuitenkin, sillä olen ottanut sen asenteen, että opettaminen on työni eikä minun tarvitse huolehtia opiskelijoista koulun ulkopuolella. Se on vanhempien tehtävä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etten välittäisi opiskelijoistani!

Vierailija
6/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne aina välillä pyörähtävät mielessä, paljon ennakointia ja arviointia tulee sekä omasta roolista että oppilaiden oppimisesta tehtyä. Ei stressaa minua, mielestäni se kasvattaa ammattiminää, että on käsitellyt mielessään eri tilanteet.

Vierailija
7/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, Kotona paneskelen miehen kanssa ja otan joskus viiniä. Miksi pitäisi miettiä töitä? Eläkkeelle jään parin vuoden päästä, ja varsinkaan sit en mieti.

Vierailija
8/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla alitajuisesti pyörii asiat mielessä. Kun näen jonkun sopivan jutun, jota voisi oppitunnilla hyödyntää, niin heti alkaa ajatukset laukata... Ja tuntisuunnittelua teen paljon kotona.

Jotain oppilaiden sanomisia tai tekemisiä en juuri mieti. Ellei ole jotain todella törkeää tai kauheaa tapahtunut. Niistä saatan jutella niiden kavereiden kanssa, jotka myös opettajia, että mitäs tekisin tän ja tän tyypin kanssa...

Vierailija
9/9 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työt seuraavat mukana, varsinkin jos on kova huoli jostain lapsesta tai on joutunut työpäivän aikana selvittämään hankalia tilanteita. Usein mietityttää juuri se, että olenko varmasti toiminut kaikissa tilanteissa oikein ja parhaan kykyni mukaisesti. Paljon pohdituttavat myös oppilaat, joilla on haastavia oppimisen vaikeuksia. Vapaa-ajalla bongailen juurikin oppitunneilla hyödynnettäviä juttuja eri tilanteista. Suunnittelu- ja korjaustyöt kulkevat toki myös kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi