Olenko itsekäs? (liittyy mieheen ja raskauteen)
Olen nyt 14vko raskaana ja lapsi on ollut hyvin toivottu. Töistä minulle tarjottiin 2kk työpätkää toisella puolella Suomea ja olen siis ennenkin ollut tuolla työskentelemässä. Työ sijaitsee kotikaupungissani, joten pääsisin samalla myös näkemään vanhempiani ja vanhoja ystäviäni ja koska tuo työpätkä ylipäätään on kevyempää kuin normaalityö niin otin keikan vastaan. Aiemmin miehellä ei ole ollut mitään sanomista tuohon, että olen 2kk poissa, mutta nyt hän syyttää minua itsekkääksi.
Hänen mielestään on itsekästä, että lähtisin 2kk pois ja emmekä voisi nähdä edes viikottain, jolloin hän ei pääse kuulemma ollenkaan olemaan mukana raskaudessa. Toisaalta ymmärrän miehen pointin, koska eihän hän voi muuten kokea raskautta kuin minun kauttani, mutta toisaalta ärsyttää, miten mies kokee voivansa muka määräillä minua vain koska odotan lasta. En halua olla mikään "objekti", jonka avulla mies saa seurata raskauden kulkua...
Kommentit (5)
Et ole itsekäs, mutta ihmettelen miksi itse haluat olla noin kauan/paljon erossa miehestäsi, raskaana tai ei. Koettakaa päästä sopuun, älä lähde jos se puolisoa kovasti hiertää.
No jopas nyt on. Onko mies muuten kontrolloivat?
Et ole itsekäs. Hyvä vaan jos on töitä tutussa paikassa tuttujen ihmisten ympäröimänä vieläpä. Ymmärrän toisaalta miestäsi että hänellä on muutenkin äärimmäisen rajallinen kokemus raskauteen ja lapsen odotukseen naiseen verrattuna. Ehdottaisin kompromissia että lähetät miehelle vaikka joka päivä samasta kohdasta otettuna samanlaisen valokuvan, joita vertaamalla voi nähdä raskauden kehityksen. Miehen kännykkään sovellus jossa raskauden etenemisen tiedot tulee päivittäin. Jotain tällaista. Hänellä voi myös olla vahva suojeluhalu sinua kohtaan eikä ehkä osaa sanoiksi pukea. Jutelkaa rakastavasti aiheesta. :) Kaikkea hyvää teille kaikille kolmelle odotukseen!
Mutta vähän väkisinkin sinä satut olemaan se objekti tai kuori jonka sisällä hänen lapsensa kasvaa ja kehittyy. Ei sille oikein mahda mitään. Yritä päästä siitä tunteesta ohi, tuskin se mitään törkeää esineellistämistä on. Ajattele itseäsi ennemmin vaikka kävelevänä vauvanpesänä tai jotain muuta vastaavaa. Koska sellainenhan raskaana oleva nainen tavallaan myös on. Tietysti olet itsenäinen nainen ja oma persoonasi myös eikä nämä sulje toisiaan pois. Se itsenäinen nainen voi mennä toiselle paikkakunnalle töihin ja se vauvankasvatuspesä voi lähettää miehelle vaikka niitä mahakuvia. Tuossa vaiheessa naiselle tupsahtaa yhtäkkiä monta uutta roolia yhtä aikaa. Tsemppiä odotukseen.
No, kai mies voi vierailla luonasi viikonloppuisin/vapaapäivinä?
Mitenkään ei ole itsekästä, että teet nyt töitä. Eikö nämä työt vaikuta myös äitiyspäivärahan yms. määriin?