Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiire: VOILEIPÄKAKKU ilman kelmua vuokassa?

Apua kokit, onnistuuko
23.09.2020 |

Sain juuri voileipäkakun täytettyä. Rakensin sen pyöreään kakkuvuokaan, josta saa reunat helposti irti lukkosysteemillä. Laitoin kelmun päälle ja jääkaappiin.
Sitten vasta muistin, että ohjeen mukaan kelmulla vuorataan koko vuoka jokapuolelta, usein vielä irroitetaan ja laitetaan ilman vuokaa vetäytymään kelmuun käärittynä. Jotkut antaa olla vuokassa kelmut ympärillä

Mitä teen nyt?
Onnistuuko kakkuni, kun siinä on vain päällä kelmua, vai pitäisikö minun vielä kipata se jotenkin ja kelmuttaa tänään?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sellainen irtopohjavuokka vai kiinteä vuokka?

Vierailija
22/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heipähei kielipoliisi. 

Eri murteissa puhutaan eri tavalla;  vuokassa tarkoitaa samaa kuin vuoassa.

No en ole kyllä ikinä kenenkään kuullut puhuvan noin vammaisesti. 

Mä kyllä ymmärrän asian varsin hyvin.

Onkohan sulla ymmärryksessä pahastikin vikaa, kun yksi kirjain heilauttaa kokonaan ajatustesi virran?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittävää kirjoitti:

No menkää jo hemmettiin siitä pätemästä oikeinkirjoituksella!

Aloittajan asia käy aivan hyvin selväksi tästä.

Ilmeisesti teillä taas on luetun ymmärryksessä vikaa, jos yhden kirjaimen heitto saa teidät

ihan sekaisin, niin että ette ymmärrä koko asiaa. Yhtä hyvin siinä olisi voinut lukea kakkuvuossa, 

(yksi kirjain vähemmän).  

Enemmän olen huolissanne teidän älyllisestä lahjakkuudestanne, kuin aloittajan oikeinkirjoituksesta.

Ja kun ei mennä. Sinun mielestäsi on siis ihan sama puhuuko auton maalauksesta vai paalauksesta. Vain yhden kirjaimen ero, joten mitä väliä?

Vierailija
24/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä se on? Missä ihmeen vuokassa? Minä teen kakut aina vuokaa eli ne ovat vuoassa.

Voi ne kyllä olla, joo.

👍🏻

Saisitko kysymykseen vastauksen aikaiseksi?

Veikkaan, että ap onnistuu.

Vierailija
25/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane paljaaltaan vaan vuokaa

Vierailija
26/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No h.

No en ole kyllä ikinä kenenkään kuullut puhuvan noin vammaisesti. 

Itse saisit hävetä kielenkäyttöäsi!

Vierailija
27/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säälittävää kirjoitti:

Ilmeisesti teillä taas on luetun ymmärryksessä vikaa, jos yhden kirjaimen heitto saa teidät

ihan sekaisin, niin että ette ymmärrä koko asiaa. Yhtä hyvin siinä olisi voinut lukea kakkuvuossa, 

(yksi kirjain vähemmän).  

Enemmän olen huolissanne teidän älyllisestä lahjakkuudestanne, kuin aloittajan oikeinkirjoituksesta.

Ja kun ei mennä. Sinun mielestäsi on siis ihan sama puhuuko auton maalauksesta vai paalauksesta. Vain yhden kirjaimen ero, joten mitä väliä?

Hmmmmmmmm.

Nyt puhutaan kyllä kontekstin ymmärtämisestä. Jos yksi kirjain tässä tapauksessa aiheuttaa sen, että et ymmärrä asiaa.... siis sana on joko vuoka tai vuokka, niin hankalaksi teet olemisesi. Mutta niinhän se kuulostaa olevan.

Tsemppiä vaan.

Vierailija
28/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä osaa todeta - toisekseen noita virheitä tapahtuu minullekkin kokoajan ja siksippä en tee kaakkuja enään.

Vierailija
29/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu ilman kelmua. Varsinkin kun kyseessä irtopohjavuoka.

T: kokki

Vierailija
30/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeaa.... ihan sama onko kelmua vai ei. En ole koskaan käyttänyt kelmua.

Vierailija
31/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi kuivaa.

Vierailija
32/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla noin vaikeaa.... ihan sama onko kelmua vai ei. En ole koskaan käyttänyt kelmua.

Etkö? Montako yhteiskunnan elätettävää uniikkia lumihiutaletta sinulla sitten on?

Vierailija
33/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kelmua välttämättä tarvita, ehkä on helpompi ottaa irti vuoasta kun on kelmu.

Toisaalta noissa vuoissa ei pitäisi säilyttää ruokaa, pinnasta voi irrota kakkuun jotakin mutta ei siihen yhdestä kerrasta kuole.

Montako virhettä tuli?

Vierailija
34/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kelmu on nimenomaan kriittinen ettei kosteus karkaa ja yön aikana voileipäkakku mehevöityy ja tekeytyy. Tekisin niin että laittasin pöydälle kaksi pitkää kelmua päällekkäin ristiin ja kippasin kakun (nyt päällä olevan kelmun kanssa) siihen päälle, nostaisin kelmujen avulla takaisin vuokaan. Vaikka vähän murenisi, ei haittaa tiiviisti vaan vuokaan ja lisää kelmua päälle ja lautanen painoksi.

Vierailija
35/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu irtopohjavuo’assa ilman kelmuvuorausta, kunhan on ulkopuolelta tiiviisti kelmutettu. Hyvä siitä tulee, kelmu helpottaa lähinnä siirtelemistä.

Vierailija
36/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittävää kirjoitti:

(yksi kirjain vähemmän).  

Vuo on fysiikassa ja vektorianalyysissä käsite, jolla ilmaistaan vektorikentän (esimerkiksi sähkökenttä tai gravitaatiokenttä) kulkeutumista tietyn (avaruus-)pinnan läpi.

Mmm. mikähän on kakkuvuo?

Se kun kakku pläjähtää naamaan. ovatko silloin hetkellisesti kasvot kakkuvuossa?

Vierailija
37/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä se on? Missä ihmeen vuokassa? Minä teen kakut aina vuokaa eli ne ovat vuoassa.

Siis teet miten, jotta kakkusi päätyvät olemaan vuoassa. Vuokaa? Tuokaa? Suokaa? Vuokaavion? Ruokaa? Oon ihan pihalla, en tajuu, yhyy, en tajuu!

Vierailija
38/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säälittävää kirjoitti:

(yksi kirjain vähemmän).  

Vuo on fysiikassa ja vektorianalyysissä käsite, jolla ilmaistaan vektorikentän (esimerkiksi sähkökenttä tai gravitaatiokenttä) kulkeutumista tietyn (avaruus-)pinnan läpi.

Mmm. mikähän on kakkuvuo?

Se kun kakku pläjähtää naamaan. ovatko silloin hetkellisesti kasvot kakkuvuossa?

Olitpa kekseliäs.

Vierailija
39/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kakun muhia ihan rauhassa, jos kerran se vuoka on pinnoitettu, niin irtihän se solahtaa, jos on kovinkin kostea. Älä huoli, etenin jos kyseessä on irtopohjavuoka, niin ei mitään hätää!

Mutta varo sanojasi, täällä kokoontuu tänään näsäviisaat pilkunnu***jat, ne menettää otteensa todellisuudesta, jos et käytä kieltä kuten he.

Vierailija
40/43 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisille, jotka vastasitte kysymykseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan