kiire: VOILEIPÄKAKKU ilman kelmua vuokassa?
Sain juuri voileipäkakun täytettyä. Rakensin sen pyöreään kakkuvuokaan, josta saa reunat helposti irti lukkosysteemillä. Laitoin kelmun päälle ja jääkaappiin.
Sitten vasta muistin, että ohjeen mukaan kelmulla vuorataan koko vuoka jokapuolelta, usein vielä irroitetaan ja laitetaan ilman vuokaa vetäytymään kelmuun käärittynä. Jotkut antaa olla vuokassa kelmut ympärillä
Mitä teen nyt?
Onnistuuko kakkuni, kun siinä on vain päällä kelmua, vai pitäisikö minun vielä kipata se jotenkin ja kelmuttaa tänään?
Kommentit (43)
Ok, noin varmaan suurin osa tekee, kun se on jokapaikassa ohjeena.
Onko joku tehnyt noin niinkuin minä?
Paljaaltaan vain vuokaan?
Miten kävi?
Siis missä se on? Missä ihmeen vuokassa? Minä teen kakut aina vuokaa eli ne ovat vuoassa.
Käytin irtopohjaista non-stick -pinnoitettua kakkuvuokaa.
Kelmu on arvatenkin sitä varten, että iso osa pitkulaisista leipävuo'ista ei ole irtopohjavuokia. Silloin kelmutetun voileipäkakun saa helpommin irti vuoasta.
No heipähei kielipoliisi.
Eri murteissa puhutaan eri tavalla; vuokassa tarkoitaa samaa kuin vuoassa.
Onnistuu, jos kelmu on tiiviisti päällä ettei kuivu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokka - vuokan
Vuoka - vuoan
Itse arvelin, että kelmu on sitä "muhentumista" ja vetäytymistä varten, että muhii siellä kelmun sisällä parhaiten. Siksi mietin, että onnistuuko yhtähyvin ilman kelmua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokka - vuokan
Vuoka - vuoan
Juuri näin!
Tarjoilija, ruokassani on kärpänen.
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä ikinä kenenkään kuullut puhuvan noin vammaisesti.
No menkää jo hemmettiin siitä pätemästä oikeinkirjoituksella!
Aloittajan asia käy aivan hyvin selväksi tästä.
Ilmeisesti teillä taas on luetun ymmärryksessä vikaa, jos yhden kirjaimen heitto saa teidät
ihan sekaisin, niin että ette ymmärrä koko asiaa. Yhtä hyvin siinä olisi voinut lukea kakkuvuossa,
(yksi kirjain vähemmän).
Enemmän olen huolissanne teidän älyllisestä lahjakkuudestanne, kuin aloittajan oikeinkirjoituksesta.
Jospa palataan asiaan, onko joku onnistunut tekemään hyvin muhentuneen kostean voileipäkakun vuokaan ilman kelmua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri murteissa puhutaan eri tavalla; vuokassa tarkoitaa samaa kuin vuoassa.No en ole kyllä ikinä kenenkään kuullut puhuvan noin vammaisesti.
Vammaisesti puhuva ihminen?
Hmmm.
Ehkä sun pitäisi korjata käytöstapasi ihan ensimmäiseksi.
säälittävää kirjoitti:
No menkää jo hemmettiin siitä pätemästä oikeinkirjoituksella!
Aloittajan asia käy aivan hyvin selväksi tästä.
Ilmeisesti teillä taas on luetun ymmärryksessä vikaa, jos yhden kirjaimen heitto saa teidät
ihan sekaisin, niin että ette ymmärrä koko asiaa. Yhtä hyvin siinä olisi voinut lukea kakkuvuossa,
(yksi kirjain vähemmän).
Enemmän olen huolissanne teidän älyllisestä lahjakkuudestanne, kuin aloittajan oikeinkirjoituksesta.
Onnittelen! Mission accomplished. Tietäjät tietää ;) .
En osaa vastata, kun itse olen aina latonut suoraan kelmun päälle + käärinyt kelmun ympäri ja lautanen päälle.