Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klassikkokirja?

Vierailija
23.09.2020 |

Mikä klasikkokirja pitäisi lukea elämän aikana ja miksi? Onko sellaista elokuvana? Olisi kiinnostava kuulla.

Uudemmista 1900-luvun menestyneistä kirjoista ja elokuvista moni on jäänyt lukematta ja näkemättä. Esim Liisa ihmemaassa, venäläiset klassikot, Disneyn animaatiot, Citizen kane, Sinuhe, Vernen kirjat ja muut vastaavat.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeettoman ihmisen päiväkirja

Vierailija
42/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herman Melville: Moby Dick - valkoinen valas.

Uskomaton kuvaus valaanpyynnin julmuudesta niin valaita kuin merimiehiä kohtaan sekä siitä, miten pakkomielle ajaa ihmisen tuhoon. Kun kuin sitä ensimmäistä kertaa olin lievästi sanoen järkyttynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni ketjussa mainittu kirja on listalla:

BBC 100 books you must read before you die

Sieltä poimimaan. 

Vierailija
44/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirlittan! Ehdottomasti Tirlittan!! Neljännellä luokalla luettiin koko luokka kirja läpi yhteen ääneen kuorolausuntana ja ette usko miten vieläkin V I T U T T A A ! ! !

.

.

.

M 48

Tämä on lukijalle  oikea hyväntuulen viesti, vaikka Tirlittanin lukeminen vieläkin "V I T U T T A A "! ! ! 

:D:D:D:D:D:D:D

Vierailija
45/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Hamlet. On niin kuuluisa, että se pitäisi jokaisen tuntea, ja mieti kuinka pääset pätemään kun osaat quotata koko "Ollako vai eikö olla" -puheen.

Vierailija
46/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirlittan! Ehdottomasti Tirlittan!! Neljännellä luokalla luettiin koko luokka kirja läpi yhteen ääneen kuorolausuntana ja ette usko miten vieläkin V I T U T T A A ! ! !

.

.

.

M 48

Torvi.

Hieno kirja se on.

Vierailija
47/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herman Melville: Moby Dick - valkoinen valas.

Uskomaton kuvaus valaanpyynnin julmuudesta niin valaita kuin merimiehiä kohtaan sekä siitä, miten pakkomielle ajaa ihmisen tuhoon. Kun kuin sitä ensimmäistä kertaa olin lievästi sanoen järkyttynyt.

Luin juuri suomalaisena sarjakuvana, kirjan nimi on Valas ja tekijä on Janne Toriseva.

Suosittelen.

Vierailija
48/48 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiiii voiiii, kun joku pysäyttäisi ajan hetkeksi, että saisin luettua näitä lukulistalla olevia kirjoja! Listalle tulee kirjoja huomattavasti nopeammin kuin ehdin lukea. Mulla on omassa hyllyssäkin niin monta ja niin paksuja kirjoja, että jo niiden lukemiseen tulee menemään pitkään. Sitten on vielä kaikki muut! Ah, ei ainakaan tarvitse pelätä, että maailmasta loppuu lukeminen kesken! Monia voisi lukea vaikka uudestaankin, mutta yritän olla tekemättä sitä, koska haluan lukea myös uutta (siis minulle uutta). Minulla oli välissä vuosia, jolloin luin tosi vähän ja nyt tuntuu, että olen vuosia "jäljessä" lukemisessa. Millä ajalla tämä aika kurotaan kiinni?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi