Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselin yks päivä turvotuksen poistoon keinoja, olen edelleen turvoksissa! PALJON

Vierailija
23.09.2020 |

Siis viikonloppuna muutamana päivänä söin herkkuja ja alkoholiakin kului (n. 6-7 annosta, ettei mitään ihan mahdottomia, mutta paljon minulle kun en normaalisti juo). Sen jälkeen onkin sitten turvottanut ahkerasti. Ihan siis kilokaupalla. Olen koittanut juoda runsaasti, mutta sekin näemmä kertyi vielä eilen yhdeksi lisäkiloksi. Painoa siis vielä eilisestä tullut TASAN KILO vielä lisääkin, vaikka olen yrittänyt turvotuksesta päästä eroon jo maanantaista alkaen. Yhteensä olen esim. muutaman viikon sisään saanut 5KILOA lisää painoa eli turvotusta kyllä on reippaasti!! Syönyt en ole näin paljon, että oikeasti olisin lihonut, ainakaan viittä kiloa, mitenkään!

Nahan alla tuntuu nestekertymä, kasvot turvoksissa, vatsakaan ei oikein tahdo toimia. Jumpassa olen käynyt, kävelyllä, saunassa, nukkunut.. mutta ei. Hiilihydraatteja olen vähän vähentänyt ja nekin syönyt lähinnä kaurapuurosta.

Mitäs nyt?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti 5 kiloa viidessä päivässä kun vedin vain kasviksia pirtelön muodossa pari kiloa päivässä. Hieman rasvaa toki sekaan.

Vierailija
2/45 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut semmoista tuotetta kuin Nestemin? Sain noilla varmaan kilon pari vekka kesällä turvotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotain vastaavaa olen kokeillut, ehkä pientä hyötyä mut pitäis varmaan ottaa parin viikon kuuri?

ap

Vierailija
4/45 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt kilpirauhaskokeissa. Meillä ainakin tk:hon saa ajan ilman lähetettä tilaamalla ja jos viitearvojen ulkopuolella tai väärissä nurkissa niin sitten lääkäriä. 

Vierailija
5/45 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Saat verikokeilla poissuljettua munuaisten ja sydämen vajaatoiminnan, ja tosiaan ne kilpparikokeet.

Vierailija
6/45 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi te heti olette ehdottamassa lääkäriä jos vähänkin on turvoksissa ja ap itse tietää syöneensä ja juoneensa?

Kalium poistaa nestettä. Banaanista esim saa sitä. Itse teen jugurttibanaanismoothien kun olen itse aiheuttanut turvotuksen. Vähemmälle suolaa, koska se kerää 80x painonsa verran nestettä.

Vierailija
7/45 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas ja varsiselleri on nesteenpoistajia. Lisää edellisen vihjeen smoothieen vielä niitä.

Vierailija
8/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilparikokeet aikanaan tutkittu ja ne ok. Tähän saattaa vaikuttaa myös migreeni, joka mulle tuli, että keräsi nestettä.En tiedä, eikai mulla sydämen vajaatoimintaakaan voi olla.. tai munuaisten? oon 40, täysin terve, normaalipainoinen ja liikuntaa harrastava. Ainoa poikkeus on herkkuviikonloppu alkoholeineen ja nyt jälkeenpäin myös tää migreeni. Mulla on siis 4,3 kg enemmän painoa! Just tänään mittasin. Viikon sisällä kaikki.

Johtuuko tää sitten migreenistä? Hyi hitto mikä olo, edelleen! Ylävatsa on ihan turvonnut. Sappivaivaa? Silmäpussit, naama turvoksissa, jalat.. sormet.. kaikki.

Vierailija
9/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus lähtee parhaiten liikunnalla. Käyt pari kertaa lenkillä, pyöräilemässä tai jotain vastaavaa. Hikoilet kuin sika (todennäköisesti) ja samalla aineenvaihdunta alkaa taas toimia. Tuskaa joo tiedetään, mutta toimii kuin junan vessa.

Vierailija
10/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, keksin yhden keinon! Voisin mennä uimaan! Viileä vesi ja veden paine yleensä auttaa. Siihen kun yhdistää saunomisen, niin yleensä poistaa ainakin pahimman.

Vielä jos kokemuksia esim. migreenin aiheuttamasta turvotuksesta? Ja kikkakolmosia?

ap

Vierailija
11/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvotus lähtee parhaiten liikunnalla. Käyt pari kertaa lenkillä, pyöräilemässä tai jotain vastaavaa. Hikoilet kuin sika (todennäköisesti) ja samalla aineenvaihdunta alkaa taas toimia. Tuskaa joo tiedetään, mutta toimii kuin junan vessa.

Mä oon käynyt! Joka päivä liikkunut paitsi migreenipäivänä. Käynyt jumpalla, salilla, saunassa.. kävelyllä. Ok, pitäis ehkä vetää 2 tuntia kerrallaan piiiiiiitkää kävelyä, nyt olen ollut max.40 min kävelyllä. En tiedä, eikai tää enää viikonlopustakaan voi oikein johtua. Alan kallistumaan migreenin aiheuttamaan turvotukseen?

Vierailija
12/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti 5 kiloa viidessä päivässä kun vedin vain kasviksia pirtelön muodossa pari kiloa päivässä. Hieman rasvaa toki sekaan.

Osta tuoretta ananasta ja syö sitä...lähtee nesteet liikkeelle.

Vierailija
13/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan, että vedessä olo poistaa turvotusta tehokkaasti. Eli uimahalliin vain! Ota vielä vesipullo altaan reunalle ja hörpi uinnin lomassa vettä ainakin puoli litraa. Saunassa voit juoda vielä lisää. Pelkkä vedessä oleminen auttaa, mutta kun liikut samalla (uit tai jumppaat tai vesijuokset), vaikutus on vielä parempi. Tunti vedessä, 20 min saunassa ja hyvät yöunet päälle. Tosin saatat joutua käymään pissalla yölläkin, kun nesteet lähtevät liikkeelle.

Vierailija
14/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomaan, että vedessä olo poistaa turvotusta tehokkaasti. Eli uimahalliin vain! Ota vielä vesipullo altaan reunalle ja hörpi uinnin lomassa vettä ainakin puoli litraa. Saunassa voit juoda vielä lisää. Pelkkä vedessä oleminen auttaa, mutta kun liikut samalla (uit tai jumppaat tai vesijuokset), vaikutus on vielä parempi. Tunti vedessä, 20 min saunassa ja hyvät yöunet päälle. Tosin saatat joutua käymään pissalla yölläkin, kun nesteet lähtevät liikkeelle.

Joo, pitää mennä! Uiminen on kyllä tosi hyvä, harmi kun en huomannut aiemmin! Lasten kanssa pitää varmaan mennä, mutta jos en koko aikaa pysty uimaan, niin ainakin voin venytellä ja liikuskella vedessä muutenkin esim. juoksuaskelein vaikka lasten seurassa olisinkin. Kaikki viihtyy ja turvotus lähtee.. (ainakin pahin).

ap

ap

Vierailija
15/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa kävit juoksemassa tällä viikolla? tai muussa jumpassa

Vierailija
16/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa kävit juoksemassa tällä viikolla? tai muussa jumpassa

Kahdesti jumpassa ja kävelyllä muutaman kerran. Tänään taas menossa jumppaan ja menen sinne uimaan sen jälkeen.

ap

Vierailija
17/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi te heti olette ehdottamassa lääkäriä jos vähänkin on turvoksissa ja ap itse tietää syöneensä ja juoneensa?

Kalium poistaa nestettä. Banaanista esim saa sitä. Itse teen jugurttibanaanismoothien kun olen itse aiheuttanut turvotuksen. Vähemmälle suolaa, koska se kerää 80x painonsa verran nestettä.

Ja basilikaa munakkaaseen, tummaa kaakaojauhetta vispipuuroon jne. Mut sokeri turvottaa kans, olen huomannut kauan sitten.

Vierailija
18/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt! Joka päivä liikkunut paitsi migreenipäivänä. Käynyt jumpalla, salilla, saunassa.. kävelyllä. Ok, pitäis ehkä vetää 2 tuntia kerrallaan piiiiiiitkää kävelyä, nyt olen ollut max.40 min kävelyllä. En tiedä, eikai tää enää viikonlopustakaan voi oikein johtua. Alan kallistumaan migreenin aiheuttamaan turvotukseen?

Migreeni on myrkytysoire. Kyllä sun täytyy käydä lääkärissä ja vähentää lääkkeitä pian.

Vierailija
19/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jotain vastaavaa olen kokeillut, ehkä pientä hyötyä mut pitäis varmaan ottaa parin viikon kuuri?

ap

Palonko sulla on yhteenlaskettuna niitä nappuloita? Niissä on makrogolia, joka kerää nestettä. Joissakin tuotteissa se merkataan PEG ja toisissa koodilla E1521.

Vierailija
20/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän kuitua ja juo runsaasti vettä. Syö kasviksia, jotka poistavat nestettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi