Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun syvästi hyväntekeväisyyteen lähtemistä

Vierailija
23.09.2020 |

Koetan parhaani mukaan ymmärtää ihmisiä, joilla on mielenterveysongelmia, mutta miten näitä tulee sinne normaalia enemmän ja ongelmat ovat vakavia, paria saa jopa pelätä. En puhu asiakkaista, vaan vapaaehtoisista. Kun sanoo, että asiassa X ei voi toimia noin, koska laki sanoo toisella tavalla, saa suunnilleen tappouhkauksia päälleen. Lisäksi tuntuu, että aika iso osa tulee etsimään itselleen meriittejä, ei aidosti tekemään sitä työtä, mitä tehdään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? En tainnut ymmärtä ongelmaasi, ootko siis työnjohtajana siellä? Miksi sinne hakeutuu mielenterveyskuntoutujia, omaehtoisestiko?

Oon harkinnut vapaaehtoistyötä, kun muuta työtä ei saa, eli vähän itsekkäästäkin syystä olisin asialla. Tietääkö joku, kieltääkö te-keskus vapaaehtoistyön?

Vierailija
2/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pääse muualle siihen asemaan, pätemään.

Vapaaehtoistöissähän voi olla vaikka pienen homman "toimitusjohtaja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa kertomalla, että kaikki yhdistystoiminta on tuollaista (paitsi ammattiyhdistykset).

Vierailija
4/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? En tainnut ymmärtä ongelmaasi, ootko siis työnjohtajana siellä? Miksi sinne hakeutuu mielenterveyskuntoutujia, omaehtoisestiko?

Oon harkinnut vapaaehtoistyötä, kun muuta työtä ei saa, eli vähän itsekkäästäkin syystä olisin asialla. Tietääkö joku, kieltääkö te-keskus vapaaehtoistyön?

Ei, jos oot työmarkkinoiden käytettävissä. Et voi olla työsuhteenomasessa suhteessa siten, että joku palkallinen saa potkut ja ottavat sinut sitten tilalle. Pari tuntia viikossa, korkeintaan. Useat tunnit monena päivänä viikossa herättäisivät epäilyjä.

Vierailija
5/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun vapaaehtoisilla tuntuu olevan joku ongelma. Mielestäni ollaan samalla viivalla kaikki, niin jotkut ovat sitä mieltä, että muiden pitää jatkuvasti kiitellä heitä, lait ei koske näin pieniä yhdistyksiä jne. Lisäksi osa todella alkaa huutaa ja raivota, jos ei saa jossain pikkuasiassa tahtoaan läpi, vaikka asiasta on äänestetty. Vaikka nyt sellaisesta, että minä päivänä joku tapahtuma järjestetään. Päivä X käy useimmille, niin alkaa raivo, että hän ei pääse juuri silloin ja ne pitää siirtää ja muiden on peruttava kaikki muut menonsa, koska hänelle käy vain se päivä ja hän juuri on se tärkeä ihminen, jonka on päästävä tai koko homma on peruttava. Seurasin tätä sivusta - minulle olisi käynyt kumpikin päivä, mutta ihmettelin  miten tuollaisesta asiasta voi raivota. Yksi sitten alkaa raivota, että ei sitten järjestetetä ollenkaan jne. ja kohta kaikki huutavat kilpaa ja mistään ei pystytä sopimaan yhtään mitään. 

Vierailija
6/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuojelu, vakuutustekniset jutut, epäilyt sos.menojen ja verojen kierrosta. Työvoimaviranomaisten on hyväksyttävä harrasteesi ja sitä ei saa olla montaa tuntia kuussa, työnantajasi ei saa saada rahallista etua vapaaehtpistyöstäis.

Vierailija
7/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin lohduttaa kertomalla, että kaikki yhdistystoiminta on tuollaista (paitsi ammattiyhdistykset).

Vielä on kokematta kuvatun kaltainen toimunta, vaikka oon yhdistyksissä toiminut pitkään.

Vierailija
8/8 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joihinkin yhdistyksiin ottavat työkokeilijoita, kysele, jos kiinnostaa. Saat siitä sitten sen kulukorvauksenkin. Ei ne hyviä työnantajia ole, mutta jos haluat tehdä noita hommia, niin paremman puutteessa menettelee. Ainakin sellaiset ottavat, joilla on kiinteitä toimipisteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi