Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta psykopaatti-käsitteeseen on ulkoistettu ihmisten yleinen pahuus, vain joillekin yksilöille

Vierailija
23.09.2020 |

Ajattelen nuoruuttani ja olin pidetty mutta koen että minulla oli silloin sosiopaattisia piirteitä. Olin itse tullut toisten hyväksikäyttämäksi (lapsena olin tunnollinen ja välitin toisista) Aikuistuessa olen parantanut tapani, en teeskentele vaikka nyt en ihmisten mielestä sitten olekaan yhtä miellyttävä. Mutta nuo asiat oli enemmänkin suojamekanismi selvitä. Ok, voihan oikeasti olla todella pahoja asioita tekeviä ihmisiä, jotka ilmeisesti eivät koe tunnontuskia. Mutta se miten nykyään nimitellään vähänkin epämiellyttävämpää? ihmistä psykopaatiksi, tuntuu että loppujen lopuksi kaikissa ihmisissä oleva itsekkyys ja pahuus(?) halutaan ulkoistaa johonkin ryhmään niin ettei sitä itsessään tarvitse käsitellä, kun on vain hyvät ja pahat ihmiset. Eihän se niin mene.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos syytettäisiin vaikka saatanaa kaikesta?

Vierailija
2/6 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos sinä kävisit vaikka lukemassa ne lääketieteen asettamat kriteerit psykopatialle ja sitten luet siitä ympäriltä miten se ilmenee eri yhteiskuntaluokissa, kulttuureissa, ryhmissä ja eri sukupuolilla ja sitten kun käsität ettet ole käsittänyt mitään psykopatiasta niin sitten ei jatketa tätä juttua enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei jos sinä kävisit vaikka lukemassa ne lääketieteen asettamat kriteerit psykopatialle ja sitten luet siitä ympäriltä miten se ilmenee eri yhteiskuntaluokissa, kulttuureissa, ryhmissä ja eri sukupuolilla ja sitten kun käsität ettet ole käsittänyt mitään psykopatiasta niin sitten ei jatketa tätä juttua enää.

Ennen psykopaatiksi voitiin diagnosoida nainen jolla oli aktiivinen seksielämä ja paljon suhteita. Ilmeisesti ei sopinut silloiseen normiin ja kulttuuriin. Nyt on toisaalta taas joku eri ihmisten tekemä määrittely.

Ap

Vierailija
4/6 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen psykopaatiksi voitiin diagnosoida nainen jolla oli aktiivinen seksielämä ja paljon suhteita. Ilmeisesti ei sopinut silloiseen normiin ja kulttuuriin. Nyt on toisaalta taas joku eri ihmisten tekemä määrittely.

Ap

Kai monien seksisuhteiden pitäminen sitten vaatii tietynlaista tunteettomuutta mutta ihmisiä yleensä on monenlaisia, kenellä oikeus määritellä toinen elämänsä takia sairaaksi.

Ap

Vierailija
5/6 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
6/6 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täytyy ruveta kiireellä keksimään uusia sanoja, kun kaikki vanhat on hössötetty ja sössötetty niin pilalle, ettei niitä käyttämällä enää pysty ilmaisemaan mitään aktuaalista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi