Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaamiskokemuksia Sylvään yläkoulussa (Sastamala)?

Vierailija
23.09.2020 |

Kiinnostaa, löytyykö muita, joita on kiusattu rajusti Sylvään yläkoulussa Sastamalassa? Siellähän on tämä semi-kuuluisa kurirehtori, joka on omasta mielestään pannut kiusaajat kuriin. Ainakin omalla kohdallani kävi aivan päinvastoin, kiusaajia olivat sekä muut oppilaat että pari opettajaa... eikä rehtori tehnyt mitään, vaikka tiesi. Mutta kiusaajat olivatkin parempaa väkeä, eli puoluekanta sattui täsmäämään rehtorin omaan. Kiusaaminen oli sekä verbaalista että fyysistä ja jatkui koko yläkoulun ajan. Toivoisin vertaistukea ja myös, että joku vihdoin näkisi vallanhimoisen kurirehtorin kulissien taakse...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää rikosilmoitus aina kiusaamisesta, oli tekijä minkä ikäinen tahansa. Loppuu melko nopeasti, kun tekijä saa nimensä poliisin papereihin. 

Vierailija
2/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakunnilla tuommoinen on ihan tavallista, kun kaikki on sukua tai vähintään samassa metsästysseurassa keskenään. Ei siinä paljon poliisikaan eväänsä liikauta, pahimmassa tapauksessa vain kiusaaja saa lisää vettä myllyynsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vaihtaa koulua, jos käy ihan sietämättömäksi. Tein itse niin kaksikin kertaa yläasteella. OPettajilla ja rehtorilla on tosi iso rooli siinä millanen ilmapiiri koulussa on. 

Vierailija
4/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap milloin olit Sylväällä? Olin itse siellä jo 2000-luvun alussa ja minua itseäni ei kiusattu, mutta oli pari sellaista tapausta, joita toivottavasti nykyään ei katsottaisi läpi sormien. Sama rehtori siellä kyllä oli jo silloin, vähän erikoinen tapaus ja juuri sellainen jota jotkut rakastaa ja jotkut vihaa.

Vierailija
5/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisissa paikoissa ole kahta koulua, että voisi vaihtaa. Päinvastoin seinähullua porukkaa kärrätään jostain metsän kätköistä busseilla kouluun aamuisin ja visusti takaisin piiloon iltaisin. Sitten koulu on tyyliin joku tuhannen oppilaan leiri missä eletään viidakon lakien mukaan.

Vierailija
6/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Sylväällä 2012-2015 ja muutin pois Sastamalasta heti yläkoulun jälkeen. Olen käynyt siitä alkaen terapiassa ja syönyt masennus- ja ahdistuslääkitystä, mutta nyt kun kiusaamisjutut on taas mediassa niin vetää mielen mustaksi ja kaikki palaa mieleen. En osaa luottaa itseeni tai muihin ihmisiin ja mietin vain, miksi kukaan ei auttanut, vaikka itkin avoimesti eikä ollut yhtään kaveria koko kouluaikana. Ahdistaa ihmisten julmuus.

Vierailija
7/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-ex-koulu kirjoitti:

Aina voi vaihtaa koulua, jos käy ihan sietämättömäksi. Tein itse niin kaksikin kertaa yläasteella. OPettajilla ja rehtorilla on tosi iso rooli siinä millanen ilmapiiri koulussa on. 

Ei noissa pikkupaikoissa useita kouluja ole. 

Vierailija
8/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Niclas sano tänään, että mä oon tyhmä ja sit se heitti mun lippiksen.

Vierailija
9/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnilla tuommoinen on ihan tavallista, kun kaikki on sukua tai vähintään samassa metsästysseurassa keskenään. Ei siinä paljon poliisikaan eväänsä liikauta, pahimmassa tapauksessa vain kiusaaja saa lisää vettä myllyynsä. 

Kuten Vantaalla?

Vierailija
10/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja sitten se istui mun rintakehän päällä välitunnilla ja kaikki kerääntyi ympärille ottaan videota enkä saanu henkee. Yks toinen kiusaaja otti mun kengät ja piilotti ne niin et jouduin käveleen kotiin sukkasillaan. Koulun vessaan en oo uskaltanu mennä moneen vuoteen, vaikka olis menkat ja kuuden tunnin päivä. Huomenna tapahtuu taas sama juttu tai ehkä jotain pahempaa.

Tervetuloa mun todellisuuteen.

Vierailija
11/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kokemuksista voisi nyt kertoa avoimemmin, jos aika olisi kypsä muutokselle?

T: itsekin koulukiusaamisen uhri

Vierailija
12/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut vain juttuja, mutta en oo omin silmin nähnyt. Siis Sylväältä ja aika oli 2003 alkaen. Paljon mitään ei uskalla sanoa edes nimettömänä ja tosiaan kun ei ole omaa havaintoa. Mutta symppaan sua ap, taidan tietää kuka olet. 

Vierailija
13/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin tuon rehtorin ja apua sillä on susi koulun työhuoneessaan! Onkohan tuo ihan laillista? Onko se peloitteluun?

Vierailija
14/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakehän päällä istuminen taitaa olla rikosilmoituksen paikka. Jos siinä lakkaa saamasta henkeä, ei sitä välttämättä kukaan huomaa, vaikka tarkoitus olisikin ollut säikytellä ja päteä muille.

Vierailija
15/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitempään rukoillut kaikkien kiusattujen puolesta ja kaikkien joilla ei ole ystäviä ❤️🙏

Olin itsekkin aikoinaan kiusattu yläasteella, tiedän mitä se pelko ja kärsimys on.

Vuosia kärsin syvistä traumoista ja kävin pohjalla.

Nyt 36- vuotiaana, olen vapaa traumoista ja käyn nuorille puhumassa Jeesuksesta.

Ennen pelkäsin nuorisolaumoja ja kiersin heidät kaukaa, nyt kun näen lapsia ja nuoria, ajattelen vain, miten paljon Jeesus heitä rakastaa, ja erityisesti kaikkia kärsiviä ja yksinäisiä

Hän pelasti minut ja paransi minut näistä kaikista menneistä asioista.❤️

Vierailija
16/20 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käynyt koulua siellä, mutta muualla ja kiusattiin. Hyvin samat ajatukset kuin viestin 6 kirjoittaneella. Mietin itsekin miksei kukaan auttanut ja nähnyt mitään ei edes vanhempani. Tai no he eivät näköjään välittäneet. Tosin pieni paikka myös kyseessä ja aiemmin olisi pitänyt päästä pois. Ehkä voisin silloin paremmin.

Vierailija
17/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/20 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja sitten se istui mun rintakehän päällä välitunnilla ja kaikki kerääntyi ympärille ottaan videota enkä saanu henkee. Yks toinen kiusaaja otti mun kengät ja piilotti ne niin et jouduin käveleen kotiin sukkasillaan. Koulun vessaan en oo uskaltanu mennä moneen vuoteen, vaikka olis menkat ja kuuden tunnin päivä. Huomenna tapahtuu taas sama juttu tai ehkä jotain pahempaa.

Tervetuloa mun todellisuuteen.

Aivan kauheeta! Etkö tosiaan voi kenellekään ilmoittaa kiusaamisesta? 

https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/kuinka-toimia-koulukiusaamistilant…

Jos avun hakeminen tuntuu vaikealta tai koet, ettei sinua oteta todesta, voit tulla juttelemaan RIKUchatiin kahdenkesken. Halutessasi voit asioida myös nimettömänä. Chatissa on mahdollista pohtia erilaisia vaihtoehtoja tilanteeseesi. Chat löytyy RIKUn verkkosivujen oikeasta alalaidasta. Chat palvelee arkisin klo 9-15 ja lisäksi ma iltaisin klo 17-19.

Vierailija
19/20 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vetänyt kuonoon niitä kiusaajias

Vierailija
20/20 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulussa nyt ei olisi kiusaamista? Mikä niin väittää valehtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme