Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei hyväksy äidin pukeutumista

Vierailija
23.09.2020 |

Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.

Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.

Kommentit (362)

Vierailija
261/362 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko puhuttua Ap asiat selviksi vai jatkuuko mykkäkoulu?

Vierailija
262/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitteko puhuttua Ap asiat selviksi vai jatkuuko mykkäkoulu?

Asiat ovat pääasiassa niin kuin ennenkin, ei mitään radikaalia

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin näen mielessäni nämä mekkojen kauhistelijat! Juuri niitä, jotka paheksuvat erilaisuutta ja naisellista pukeutumista.

Olin kesälomalla maaseudulla ja minulla oli vätikäs hame. Sain paikallisilta matameilta pitkiä katseita ja herätin sen erilaisen hameen takia huomiota hirveästi.

Kerran jopa yksi täti tuli ilmeisesti ulkonäöstäni ärsyyntyneenä vessassa paheksumaan. Pesin siellä kaikessa rauhassa käsiäni kauppahallin vessassa ja hän tuli siihen lavuaarien luo huomauttamaan, että miksi vaikutan niin kiireiseltä. Katsoi ensin päästä varpaisiin ja näytti paheksuvalta ja sen jälkeen valitti. Olin ihan puulla päähän lyöty, mutta selvästi jokin liian värikkäästi pukeutuneessa olemuksessani vain ärsytti häntä.

T. Helsinkiläinen keski-ikäinen nainen

Maaseudulla kauppahalli...?

Maaseutu=kehä III ulkopuolinen alue

Vierailija
264/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos näen paljassäärisen naisen lyhyessä mekossa kaupungilla tähän aikaan vuodesta niin tiedän että hän on AP

Vierailija
265/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä video kuvastaa hyvin, minkä verran AP:n pituinen mekko nousee istuessa. Kyllä lapsillasi on ihan pointti, jos arvostelevat tyyliäsi. Ja tuohon vielä paljaat sääret

Vierailija
266/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä video kuvastaa hyvin, minkä verran AP:n pituinen mekko nousee istuessa. Kyllä lapsillasi on ihan pointti, jos arvostelevat tyyliäsi. Ja tuohon vielä paljaat sääret

Siinä on pojan kavereilla ollut avoimet näkymät kun Ap istui heidän seuraansa ;)

Vierailija
267/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollakin naisella on sentään sukkahousut vaikka ohuet ovatkin

Vierailija
268/362 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on selvästikin rotusääret

Vierailija
269/362 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille ei kuulu pätkän vertaa vaikka äiti kulkisi alasti julkisella paikalla, se on fakta.

Vierailija
270/362 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä, ettei ap:lla ollut mitään ajatusta mennä "esittelemään itseään" pojan kavereille. Mutta en ihmettelisi, jos joku heistä pistäisi merkille että kaverin äiti hilluu kotona lyhkäisessä juhlamekossa normaalina syyskuisena lauantai-iltana :D

Kieltämättä AP ei ainakaan alipukeutunut pojan kavereiden vierailua varten. Kai pojallakin oli puku päällä?

Huokaus, pojallani oli ihan t-paita ja siistit farkut :) Kuuma tulisi sisällä puvun kanssa, olemme molemmat kuumaverisiä. Ei minullakaan ollut sukkahousuja kotona, otin ne pois kun tulimme kauppareissulta

AP

Poikasi kumminkin pitää farkkuja kotonakin. Luulisi että niissäkin olisi kuuma (ei toki liity suoraan aiheeseen)

No voi pyhä jysäys, farkuthan ovat ihan normivaate etenkin jos on vieraita, tai no muille paitsi aloittajalle ;)

Pointti oli lähinnä se, että sukkahousut ovat vaate siinä missä farkutkin, eli jos farkuissa ei ole kuuma, niin ei ole kyllä ohuissa sukkahousuissakaan.

Itsekin miehenä jaksan kummastella aina tätä kun esim. kesällä juhlissa jotkut naiset ovat ilman sukkahousuja vedoten siihen, että niitä ei voi käyttää kun ovat niin kuumat. Samaan aikaan miehet kuitenkin joutuvat olemaan kuumissa puvunhousuissa tai muissa pitkissä housuissa, muuten on etiketin vastaista. Yhtä hyvin mies voisi olla shortsit jalassa, mutta se herättää heti paheksuntaa. Miehillä pitää olla pitkät housut, mutta naiset saavat kekkuloida paljain kintuin koska on niin kuuma? Ei liity ketjun aiheeseen mutta olen tätä ihmetellyt ennenkin

Juuri tätä tarkoitin. Toki omassa kotonaan voi olla vaikka ilman rihman kiertämää jos niin haluaa mutta minusta on outoa väittää jotain 10 denierin ihonvärisiä sukkahousuja hiostaviksi kun muilla on farkut jalassa normaalisti. Toki jos on poikkeuksellisen "kuumaverinen" kuten AP niin ehkä sitten

Ai tännekin tullut vielä viestejä. No minä vain satun tuntemaan oloni mukavammaksi kotioloissa ilman sukkahousuja. Ja teinipoikani, kuten aloitusviestissäni jo mainitsin, käyttää usein farkkuja myös kotona. Ja jos vieraita on kylässä niin pitääkin pukeutua asiallisesti. Mutta ei se velvoita minua käyttämään pitkiä housuja tai sukkahousuja.

AP

Vierailija
271/362 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä, ettei ap:lla ollut mitään ajatusta mennä "esittelemään itseään" pojan kavereille. Mutta en ihmettelisi, jos joku heistä pistäisi merkille että kaverin äiti hilluu kotona lyhkäisessä juhlamekossa normaalina syyskuisena lauantai-iltana :D

Kieltämättä AP ei ainakaan alipukeutunut pojan kavereiden vierailua varten. Kai pojallakin oli puku päällä?

Huokaus, pojallani oli ihan t-paita ja siistit farkut :) Kuuma tulisi sisällä puvun kanssa, olemme molemmat kuumaverisiä. Ei minullakaan ollut sukkahousuja kotona, otin ne pois kun tulimme kauppareissulta

AP

Poikasi kumminkin pitää farkkuja kotonakin. Luulisi että niissäkin olisi kuuma (ei toki liity suoraan aiheeseen)

No voi pyhä jysäys, farkuthan ovat ihan normivaate etenkin jos on vieraita, tai no muille paitsi aloittajalle ;)

Pointti oli lähinnä se, että sukkahousut ovat vaate siinä missä farkutkin, eli jos farkuissa ei ole kuuma, niin ei ole kyllä ohuissa sukkahousuissakaan.

Itsekin miehenä jaksan kummastella aina tätä kun esim. kesällä juhlissa jotkut naiset ovat ilman sukkahousuja vedoten siihen, että niitä ei voi käyttää kun ovat niin kuumat. Samaan aikaan miehet kuitenkin joutuvat olemaan kuumissa puvunhousuissa tai muissa pitkissä housuissa, muuten on etiketin vastaista. Yhtä hyvin mies voisi olla shortsit jalassa, mutta se herättää heti paheksuntaa. Miehillä pitää olla pitkät housut, mutta naiset saavat kekkuloida paljain kintuin koska on niin kuuma? Ei liity ketjun aiheeseen mutta olen tätä ihmetellyt ennenkin

Juuri tätä tarkoitin. Toki omassa kotonaan voi olla vaikka ilman rihman kiertämää jos niin haluaa mutta minusta on outoa väittää jotain 10 denierin ihonvärisiä sukkahousuja hiostaviksi kun muilla on farkut jalassa normaalisti. Toki jos on poikkeuksellisen "kuumaverinen" kuten AP niin ehkä sitten

Ai tännekin tullut vielä viestejä. No minä vain satun tuntemaan oloni mukavammaksi kotioloissa ilman sukkahousuja. Ja teinipoikani, kuten aloitusviestissäni jo mainitsin, käyttää usein farkkuja myös kotona. Ja jos vieraita on kylässä niin pitääkin pukeutua asiallisesti. Mutta ei se velvoita minua käyttämään pitkiä housuja tai sukkahousuja.

AP

Olet täysin oikeassa. En ymmärrä näitä, jotka valittavat alastomuudesta. Sitähän varten se mekko on, ettei sen kanssa tarvitse käyttää housuja :D. 

Vierailija
272/362 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Pidätkö pikkuhousut jalassa, vai hiostavatko nekin? 

Vierailija
273/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInänsä ymmärrän ap.ta, oon kanssa kuumaverinen. En pysty käyttämään farkkuja kuin syksyisin ja talvisin, koska kylven hiessä kesäaikaan. Esim eilen kun oli +17 ja aurinko paistoi, farkuissa tuli kuuma, otin takin päältä ja teki mieli kävellä ihan toppi päällä.

Kesähelteet ovat aivan kamalia. 

Juoksulenkeilläkin pukeudun vielä tosi kevyesti kun muilla on takkia ja housua. 

Olen vielä sellainen hikoileva possu että hiostun herkästi ja hikoilen pitkään. Toisaalta taas on ihan kiva ettei tule kylmän tunnetta niin herkästi kuin muilla.

Vierailija
274/362 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInänsä ymmärrän ap.ta, oon kanssa kuumaverinen. En pysty käyttämään farkkuja kuin syksyisin ja talvisin, koska kylven hiessä kesäaikaan. Esim eilen kun oli +17 ja aurinko paistoi, farkuissa tuli kuuma, otin takin päältä ja teki mieli kävellä ihan toppi päällä.

Kesähelteet ovat aivan kamalia. 

Juoksulenkeilläkin pukeudun vielä tosi kevyesti kun muilla on takkia ja housua. 

Olen vielä sellainen hikoileva possu että hiostun herkästi ja hikoilen pitkään. Toisaalta taas on ihan kiva ettei tule kylmän tunnetta niin herkästi kuin muilla.

Voin suurelta osin allekirjoittaa tämän.

AP

Vierailija
275/362 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en ymmärrä. Omat teinini valittavat aina, että pukeudun niin tylsästi ja olisivat varmaan iloisia, jos käyttäisin enemmän hameita ja mekkoja.

Vierailija
276/362 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä keräät varmasti koulun vanhempainilloissa katseita, tosin nythän niitä ei järjestetä

Vierailija
277/362 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi aikoja, kun pukeuduttiin niihin vaatteisiin jotka tehtiin ja ommeltiin itse tai käytiin kylän räätälillä. Ei ollut tällaisia ongelmia

Vierailija
278/362 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa mikä ketju

Vierailija
279/362 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa mikä ketju

Kummallista, mikä housuarmeija täällä lyttää toisten valintoja. Mulle mekko on ihan normaali arkinen vaate. Palelen herkästi, joten käytän paksuja sukkiksia, mutta todellakin saatan käydä kaupassa mekossa, kas kun kauppa-asiat on järkevä tehdä työmatkalla. Saatan viihtyä mekossa työpäivän jälkeen kotonakin, tapanani ei ole vaihtaa pieruverkkareihin heti kotiovella.

En ole kuullut puolta sanaa ulkoasustani teineiltä tai heidän kavereiltaan - ovat yleensä kiinnostuneita ihan jostain muusta kuin vaatteistani.

Äitihäpeä kuuluu asiaan teini-iässä, teillä se nyt kohdistuu pukeutumiseen. Teinejä nyt on kuitenkin turha lähteä miellyttämään - paras aikuisen malli on se, että on rohkeasti oma itsensä.

Vierailija
280/362 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa mikä ketju

Kummallista, mikä housuarmeija täällä lyttää toisten valintoja. Mulle mekko on ihan normaali arkinen vaate. Palelen herkästi, joten käytän paksuja sukkiksia, mutta todellakin saatan käydä kaupassa mekossa, kas kun kauppa-asiat on järkevä tehdä työmatkalla. Saatan viihtyä mekossa työpäivän jälkeen kotonakin, tapanani ei ole vaihtaa pieruverkkareihin heti kotiovella.

En ole kuullut puolta sanaa ulkoasustani teineiltä tai heidän kavereiltaan - ovat yleensä kiinnostuneita ihan jostain muusta kuin vaatteistani.

Äitihäpeä kuuluu asiaan teini-iässä, teillä se nyt kohdistuu pukeutumiseen. Teinejä nyt on kuitenkin turha lähteä miellyttämään - paras aikuisen malli on se, että on rohkeasti oma itsensä.

Siis olen samaa mieltä juuri kanssasi! t. edellinen haukottelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän