Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeesti? 3L vettä päivässä? Miten se onnistuu?

Vierailija
25.11.2013 |

Siis että pitäisi juoda 3L vettä päivässä, jotta voisi hyvin, iho näyttäisi nuoremmalta, vatsa toimisi, turvotus laskisi, nälkä pysyisi kurissa jne. jne. jne. Jooooo, mäkin haluan näyttää nuorelta ja terveeltä ja raikkaalta! Siispä vesilasia kippaamaan.

Mut hei, oikeesti? Sinä, joka juot litroittain vettä päivässä: miten se onnistuu sosiaalisen elämän kannalta? Normaalisti en juuri juo kirkasta vettä, vain teetä ja kahvia. Teetä useamman kupin. Jos mä juon lasinkin ylimääräistä vettä, se lirisee kohta ulos toisesta päästä. Ja jos juon useamman lasillisen, kusen kuin hepo.

Ei puhettakaan, että joisin monta lasia vettä aamulla. Töissä pitäisi sitten juosta puolen tunnin välein vessassa, ja siihen ei aina ole mahdollisuutta. Jos iltapäivällä juon, niin sitten on iltapäivän menemiset kortilla: harrastuksissa ja vaikkapa jossain ostoskeskuksessa kulkiessa pitää aina etsiä vessaa. Illalla jos juon, niin meneepi yöunet vessassa rampatessa.

Kolmeen litraan vettä pitäisi juoda viisitoista (15) 2dl vesilasia päivässä. Ei jumankekka. Miten ihmeessä se muka onnistuu? Kertokaa te onnistujat!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon 2,5-3 litraa vettä päivittäin, siihen päälle ruuasta, teesta, kahvista ja muista juomista saatu neste. Onnistuu helposti - kotosalla ollessa ja töissä mulla on lasi/muki, joka vetää 3dl, ja juon lasillisen joka toinen tunti. Laukussa kulkee puolen litran pullo, jonka täytän aina kun se tyhjenee (tai heti kun mahdollista). Sitten vaan käydään vessassa, kun tarvii, se nyt on luonnollinen tarve ihmiselle. 

Vierailija
42/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt vettä.Mutta kaljaa menee sama määrä helposti:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä, miten voi olla aikuisia ihmisiä, joiden on pakko päästä vessaan, on sitten missä vaan. Lapset ymmärrän, he eivät juurikaan osaa pidätellä.

Minä pystyn pidättämään koko päivän ihan normijuomisilla, ja pieni, eikä isompikaan pissahätä vaadi pääsyä vessaan. Käyn sitten kotona vaikka muutaman tunnin päästä. Ainoastaan raskaanaollessa oli vessassa rampattava useammin.

Meitä on näköjään moneksi, minua tämä lähinnä huvittaa kun en itse ole riippuvainen vessassajuoksemisesta ;)

Vierailija
44/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:20"]

Kuka nyt vettä.Mutta kaljaa menee sama määrä helposti:)

[/quote]

Kaljan kanssa menee niin, että juot litran ja kuset kaksi :)

Vierailija
45/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikon ajan juonut tuon 3l. ensin 0,5l aamupuuron valmistumista odotellessa ja aamupalan jälkeen ennen töihin lähtöä toiset 0,5l. Töissä pyrin juomaan 0,5l ennen aamukahvia ja yhden 0,5l ennen ruokaa. Iltapäivän aikana ainakin yhden kerran 0,5l ja loput illan aikana. Yllättävän helposti menee, kun ensin pääsee "rutiiniin". Ja viikossa huomasin jo kasvojen ihossa muutosta; tuntuu sileämmältä ja näytän pirteämmältä. Iltaisin myös tunnen olevani pirteämpi. 

Vierailija
46/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä pitää juoda 2 - 3 l, kun ravitsemusasiantuntijat sanovat, että se on liikaa? Miksi siihen pitää opetella?

Vierailija
47/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti onnistuu, aamulla menee tyhjään mahaan 0,5l huoneenlämpöistä vettä, ekat 1,5l olen juonut puoleen päivään mennessä, aamupäivästä tulisi juoda suurin osa vedestä ja iltaa kohden vähentää ettei yötä tartte juosta vessasta, veden tulee olla huoneenlämpöistä, ei suoraan hanasta, se menee suoraan läpi eikä imeydy elimistöön koska mahalaukulla kestää 2-3h lämmittää vesi ja siinä ajassa se jo tulee virtsana pois, kun vesi on huoneenlämpöistä se imeytyy nopeammin soluihin ja näin se auttaa. sen huomaa välittömästi olossa jos ei juo tarpeeksi, nyt tosin oon raskaana ja en voi juoda aamusta noin paljon jos ollaan menossa ulos koska pitäis päästä  30min välein vessaan

Vierailija
48/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen työtä, jossa tulee hiki. Mä juon työpäivän aikana jo varmaan tuon 3 litraa. Töiden jälkeen varmaan toiset 3, ellei enemmänkin. Vesi vaan on niin hyvää :)

Vierailija
49/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:38"]

Mä en vaan ymmärrä,

-

-

minua tämä lähinnä huvittaa kun en itse ole riippuvainen vessassajuoksemisesta ;)

[/quote]

Kivat sulle. Pidätkö itseäsi muuten ymmärtäväisenä ihmisenä?

Vierailija
50/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:38"]

Mä en vaan ymmärrä, miten voi olla aikuisia ihmisiä, joiden on pakko päästä vessaan, on sitten missä vaan. Lapset ymmärrän, he eivät juurikaan osaa pidätellä.

Minä pystyn pidättämään koko päivän ihan normijuomisilla, ja pieni, eikä isompikaan pissahätä vaadi pääsyä vessaan. Käyn sitten kotona vaikka muutaman tunnin päästä. Ainoastaan raskaanaollessa oli vessassa rampattava useammin.

Meitä on näköjään moneksi, minua tämä lähinnä huvittaa kun en itse ole riippuvainen vessassajuoksemisesta ;)

[/quote]

Siis käyt kuitenkin päivittäin vessassa? Noloo :D Mä käyn kerran viikossa.

Vierailija
51/53 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:56"]

Jos ihminen juo tarpeeksi, hänen virtsansa on lähes veden väristä eikä haise juuri ollenkaan. Jos siis virtsanne on keltaista ja haisee, juotte liian vähän. Normaalin ihmisen pitäisi saada n. 2 litraa vettä päivässä ihan elintoimintojen ylläpitoon. Ei ihme, jos väsyttää ja turvottaa, jos ette juo tarpeeksi.

[/quote]

Juurinkin näin. Mua ihmetyttää nyt tää vessassa ramppaamisen kauhistelu. Siis ei voi juoda riittävästi vettä ettei tarvi käydä pissalla niin usein? Ei sekään kovin terveellistä ole, jos käy vessassa aamulla ja joskus iltapäivällä seuraavan kerran.

[/quote]

En mä nyt erityisesti kauhistele sitä vessassa ravaamista. Normaalisti käyn töissä vessassa parin tunnin välein mutta jos rupean sitä litratolkulla juomaan niin tahti kiihtyy. Ei mulla yksinkertaisesti ole mahdollisuutta tuohon jatkuvaan juomiseen ja pissimiseen.

Vierailija
52/53 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ruuasta saatavan nesteen lisäksi varsinaista vettä tarvitaan 1,5 litraa päivässä. Ylimääräinen neste on ylimääräistä nestettä, joka ei nuorenna ihoa eikä tee muitakaan ihmeitä vaikka naistenlehdet muuta väittävät. Sisätautilääkärit saavat näitä ihme muotivillityksiä ja niiden jälkiä korjailla sitten työssään kun ajatellaan että mitä enemmän sitä parempi. Hikiliikunta helteessä on sitten tietysti asia erikseen mutta se että lukiolaistytöt vetävät puolen litran pullollisen per 45 minuutin oppitunti on sulaa hulluutta.

Vierailija
53/53 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on lääkäri sanonut juuri noin, että 3 litraa päivässä, josta 1,5 juotuna. Ei ihmiskeho tee mitään sellaisella nestemäärällä että ravinnosta saadun nesteen päälle lipitetään 3 litraa jotka huuhtoo ravinteet mukanaan.