Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syytä pyytää lähete pelkopolille tai synnytystapa-arvioon?

Vierailija
25.11.2013 |

Takana 3 alatiesynnytystä, joista eka kesti 8h, toinen 6 h ja kolmas 4h. Nyt olen raskausviikolla 30 ja on alkanut hirvittää tuleva synnytys. Tai lähinnä se, miten nopea se saattaa olla. Edellisestä synnytyksestä on tosin jo yli 9 v aikaa, voiko se rikkoa tuota "nopeutuvaa kaavaa"?

Asumme vain 20 minuutin ajomatkan päässä sairaalasta, joten kyllähän me sinne ehdimme, jos vain ymmärrän lähteä ajoissa. Pelkään kuitenkin, etten ymmärrä. Kahdessa viimeisessä synnytyksessä ensimmäiset 5-6 cm ovat auenneet melko kivuttomasti, ja supistukset ovat tuntuneet lähinnä kiristymisenä. Kipulääkkeen tarpeesta ei puhettakaan, vaan olen pärjännyt keinutuolilla kivunlievittäjänä. Olen pystynyt juttelemaan, nauramaan ja syömään. Kipeä olen ollut vasta viimeisten 4-5 sentin auetessa, mutta se loppu onkin sitten auennut 20-30 minuutissa. Mitä jos en vain tajua lähteä sairaalaan ennen kuin tulen oikeasti kipeäksi, ja sitten ei ehkä ehditäkään perille ja vaiva syntyy tienposkeen?

Mitä te muut tekisitte tilanteessani ehkäistäksenne tämän pahimman skenaarion?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pelkopolille!

Vierailija
2/2 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä: supistusten säännöllisyyteenkään en oikein osaa luottaa lähtömerkkinä, koska minulla on ollut jo muutamaan otteeseen päiviä, jolloin harjoitussupistuksia tulee tunteja 5-10 minuutin välein, säännöllisesti. Kolme kertaa noiden takia on jo tähänkin mennessä käyty synnärillä näytillä, onneksi turhaan. Ja tosiaan nuo synnytyssupistukset eivät kohdallani aluksi poikkea voimakkuudeltaan kovin merkittävästi näistä harjoitussuppareista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi